HMAV Bounty 1:48 Artesania Latina

upload_2021-10-20_19-39-25.png

Eem romp beplanken is nooit een makkelijke opgave, leuk om te zien dat je kritisch bent naar jezelf en uiteindelijk een mooi resultaat laat zien :thumbsup:

Ik vind het er prachtig uitzien, bij mijn duif moet ik het ook voor de eerste keer gaan doen en als dat half zo mooi/goed wordt ben ik al tevreden.

Bedankt Edwin! Gewoon rustig beginnen en alles uit denken. Wat mij uiteindelijk heeft geholpen is het aanbrengen van tijdelijk gangen om het juiste verloop van het hout te volgen. Hieronder een foto van de tijdelijke gangen aan de boeg (deze had ik nog niet gepost). Ik heb toen de tijdelijke gangen gemaakt van dun resthout wat oorspronkelijk bedoelt was het dek. De afmeting en buiggedrag waren het zelfde. Alleen dat dunnere hout was natuurlijk veel makkelijker te buigen.

Bovendien niet vergeten dat ik zowel bij de boeg als de steven bijna alles afgebroken heb en opnieuw begonnen ben! :(:mad:;)

Het moment dat je besluit alles weer af te breken doet denk ik een beetje pijn maar als je daarna het behaalde resultaat bekijkt ben je best wel trots en is die pijn gelijk verdwenen.

Het bezorgt je van te voren misschien wat hoofdpijn maar het resultaat mag er dan ook zijn, knappe romp geworden zo Eric :worship::thumbsup:

Back