Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zo snel gaat het niet hoor. Ik denk een kwartier dan is het meestal wel zwart.Dank je Hans! Moet ik oppassen dat het niet te lang erin blijft? Dat alles weg corrodeert?
Zo krijg ik het niet voor elkaar Herman. Met een 10 seconden deed het bij mij dus echt niets. Wel een tiental minuten in de vloeistof en met een wc papiertje het gepatineerde er af wrijven en nogmaals voor een paar minuten er in. Was dit ook de vloeistoffen Kolderstok waar je deze 10 seconden in deed?Ik zou ten zeerste afraden om alles in het reageerbuisje te gooien.
De enkele keren dat ik een groot aantal messing onderdelen in de pot gooide, had ik telkens hetzelfde resultaat: zwarte schilfers die los lieten met koperkleur die er onder zichtbaar werd.
Elk te zwarten onderdeel moet maar een 10-tal seconden in de vloeistof. (staat in de meegeleverde handleiding)
Dus als je alles er in gooit, duurt het meestal veel langer eer de laatste stukjes er terug uit zijn.
Je moet de onderdelen vooraf wel goed ontvetten. Dat kan ook door ze licht op te schuren of op te wrijven met een glasvezelpen..
Jazeker. Goed ontvetten of opwrijven is de truc. Ik doop de onderdelen met een pincet in de vloeistof, en spoel ze na een 10-tal seconden af in water. Zo verbruik je het minst van het patina zwart. Mijn potje is half leeg omdat ik het eens over mijn broek gemorst heb (te vermijdenWas dit ook de vloeistoffen Kolderstok waar je deze 10 seconden in deed?