HMAV Bounty 1:48 Artesania Latina

Ziet er heel mooi uit Eric :thumbsup: en zoals Hans al opmerkte vooral de vlonder is prachtig
Vraagje, waar heb je de romp van deze sloep mee behandeld?? Ik vind de kleur wel heel mooi

En ook de vlonder is al prachtig in verhouding:thumbsup:

zoals Hans al opmerkte vooral de vlonder is prachtig

Bedankt voor de complimenten heren! De credits voor de vlonder gaan voornamelijk naar Vanguard Models. De vlonder(s) worden meegeleverd als messing plaat. Ik heb ze gezwart met Patina en daarna voorzien van matzwarte verf. De beschrijving van de kit zegt dat ze ligt bruin geverfd moeten worden om houtkleur na te bootsen maar dat vond ik niet mooi. Vandaar gewoon zwart gemaakt.

9284CB58-3ED9-4511-8A0C-CF2E12DEE6BB.jpeg

Bedankt voor de complimenten heren! De credits voor de vlonder gaan voornamelijk naar Vanguard Models. De vlonder(s) worden meegeleverd als messing plaat. Ik heb ze gezwart met Patina en daarna voorzien van matzwarte verf. De beschrijving van de kit zegt dat ze ligt bruin geverfd moeten worden om houtkleur na te bootsen maar dat vond ik niet mooi. Vandaar gewoon zwart gemaakt.

Bekijk bijlage 531264
Dan heb je deze mooi uitgevoerd en behandeld hoor!

Hele mooie sloep geworden Erik. Alle Vanguard kits zijn van hoge kwaliteit, goed doordacht en bevat mooie materialen. Voordat Chris Watton Vanguard models oprichtte, ontwierp hij de schepen voor Amati (Victory Collection) en een aantal voor Jotika / Caldercraft zoals HMS Victory en Agamemnon.

Je hebt bijzonder mooie details aangebracht in de sloep met het touw, spinanker etc. De kleurstellingen passen perfect bij het grote schip. Kortom, goede keuze om de sloep / bijboot te vervangen voor deze!
Komt er nog 1 bovenop? AL heeft dacht ik twee boten op elkaar gestapeld op de afbeelding staan.
Het blijft genieten in je bouwverslag!

groet,
Peter

Bedankt voor het compliment Peter!
Ik ga geen tweede boot erbovenop zetten. Het klopt inderdaad dat AL daar wel vanuit gaat in de kit. Daarnaast zie ik ook modellen van de Bounty met 3... Ik houd het bij 1!

Tijd voor weer een update van mijn kant! De romp van de Bounty is (zo goed als) klaar. Wat mij betreft een mijlpaal. Het heeft me ongeveer 2,5 jaar gekost. Af en toe frustratie maar vooral veel plezier gehad in die periode. Bovendien heb ik heel veel geleerd. Bedankt voor de hulp op dit forum!
Hieronder enkele foto’s zonder al te veel toelichting. Voor die gene die regelmatig meegekeken hebben is er niet heel veel nieuws te zien. Ik heb de ankers aangebracht, details op het dek aangebracht en de eerder beschreven onderdelen aan stuurboord afgerond.

Back