Hisky FBL80 HCP80

Vlieg je een Hisky helicopter ?

• ja

Votes: 2 28,6%
  • nee

Votes: 5 71,4%

• Total voters
    7
  • Poll closed .
De nieuw nog uit te komen HCP60 hier langs de 80 wat een mopie.

full

hier langs de 100

full

Tussen 100 en 80

full

Ik denk 8mm motor !

full

full

Nog geen hand vol

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker weten cute. Het motortje vergeleken met de servo plugs zou op 8mm uitkomen. Staartmotor lijkt ook de gewone 6mm versie. Het hoofdtandwiel is ook extreem klein in vergelijk met de 80 en 100. Dat betekent een hele hoge headspeed en icm met de lage kop en kleine afmetingen verwacht ik dat dit een super wendbaar mini raketje gaat worden.

De horizon hobby bl inrunner voor de nano cpx is ook 8mm :D

Zeker weten cute. Het motortje vergeleken met de servo plugs zou op 8mm uitkomen. Staartmotor lijkt ook de gewone 6mm versie. Het hoofdtandwiel is ook extreem klein in vergelijk met de 80 en 100. Dat betekent een hele hoge headspeed en icm met de lage kop en kleine afmetingen verwacht ik dat dit een super wendbaar mini raketje gaat worden.

De horizon hobby bl inrunner voor de nano cpx is ook 8mm :D

Ja dat wordt met de 80 al geprobeerd maar het loopt vast op de lipo deze is 15C. De HH gebruikt en 45C maar heeft de vorm van een v911 lipo niet zo handig onder de 80 wordt gezegd. Ik heb dit zelf getest zie begin van dit draadje en merk het probleem niet. Wel dat de constructie loskomt en zo. Ik ben dat zat ik heb deze dingen om te vliegen niet om eindeloos te prullen en koop wel een paar nieuwe motors. Dan houd ik tijd over voor mijn mini FPV H Quads. Als de 60 uitkomt gaat hij onmiddellijk in het mandje wat een gaaf ding heb je de main shaft bekeken het ziet er naar uit dat er veel aandacht aan besteed is. Net als de HCP100B ook in het mandje :D

''Dat betekent een hele hoge headspeed" dat betekend ook dat de pitch heel precies afgesteld moet zijn op dat klein ding.

''Dat betekent een hele hoge headspeed" dat betekend ook dat de pitch heel precies afgesteld moet zijn op dat klein ding.

Vind ik niet zo erg. Op mijn mcpx met spin 16.300 draait de kop volgens de tacho ook met meer dan 7500 toeren rond op 100%. Het afstellen vind ik het probleem niet, de gevoeligheid op de sticks dan weer wel. Vlieg dus meestal op 70%

Vind ik niet zo erg. Op mijn mcpx met spin 16.300 draait de kop volgens de tacho ook met meer dan 7500 toeren rond op 100%. Het afstellen vind ik het probleem niet, de gevoeligheid op de sticks dan weer wel. Vlieg dus meestal op 70%

Vliegen is heerlijk met hoge kop snelheid maar de micro's hebben vaak een pitch van meer dan 20 garde. Dat maakt dat het mechanische deel niet enorm precies moet zijn. Als dat 11 graden is op zo een friemeltje kan dat lastig worden. Dit kan allen proefondervindelijk vast gesteld worden, in het mandje :D

Er is weer wat vrij gekomen uit het Hisky kamp foto's van de vernieuwde 100 de 100S dual brushless met helaas geen inrunner maar een outrunner op de staart. En de geheel nieuwe 130 die zowel met zowel TT als met outrunner op de staart geproduceerd gaat worden.

full

full

full

full

full

full

full

Dat is toch niet zo heel ingewikkeld:

HTML:
[media=youtube]Video ID[/media]
De "Video ID" is het gedeelte na v= in je youtube url:

[media=youtube]GPjYvDqBtls[/media]

In dit geval dus GPjYvDqBtls

Dan krijg je:

HTML:
[media=youtube]GPjYvDqBtls[/media]
Wat resulteert in:

Als ik dit zo lees wordt ik erg enthousiast over de hisky (100fbl). Vraag me alleen af of de WL V922 niet een betere keuze zou zijn, wat zou jij mij adviseren?

De hcp100 (voorheen fbl100) en de v922 zijn nagenoeg identiek. De nieuwe hcp100 v2 heeft 6 assige stabilisatie en onderscheid zich daarmee van de v922.

Ok, ik wist niet dat dat de opvolger was. Je hebt het dan over de Hisky hcp100 v2 is die te binden met een DX6i?

De v2 is idd de opvolger van de hcp100. Hij heeft 6 assige stabilisatie en een paar andere verbeterpuntjes.
Hisky gebruikt een eigen protocol en is niet te binden met de dsm spektrum zenders. Met een ht8 of wlt6 module kan het wel, maar het vergt wat oefening om het goed aan de praat te krijgen. Met en devo zender met deviation firmware en een extra module kun je ze wel vliegen.
Overigens heeft hisky eigen zenders waarbij je ook curves, expo en dual rates kunt instellen. Het is alleen nog niet zeker of deze zenders de nieuwe v2 modellen ondersteunen of dat de zenders ook v2 gaan worden.

Ik ben behoorlijk te spreken over de Hisky producten. De prijs kwaltijd is echt goed. Maar ik heb nu een HH nano cpx en de standaard 25C lipo´s in plaats van 5C van de Hisky FBL80 dat is een wereld van verschil en een misser van Hisky. Ik ga zoeken naar passende hoge C waarde lipos voor de 80.

Als je continuous rolls of scherpe en opeenvolgende 3D manoeuvres maakt is het de betere keuze. Voor gewoon vliegen is het verschil niet merkbaar anders dan de kosten.

Als je continuous rolls of scherpe en opeenvolgende 3D manoeuvres maakt is het de betere keuze. Voor gewoon vliegen is het verschil niet merkbaar anders dan de kosten.

Ik ben heel benieuwd hoe dat verschil zich houdt met de nieuwe hisky's. Ik ben namelijk ook op zoek naar een ncpx. Heb er al een brushless hp03 upgrade setje voor liggen. Mocht het v2 boardje van hisky nou veel beter zijn geworden dan is dat misschien nog het overwegen waard. En dan hopen dat ik de hp03 kan gebruiken.

Zit hem puur in het fijt dat de nano cpx standaard 25C lipo´s heeft. Dat vliegt wel heel lekker de nano cpx is mijn favorite heli in de hangaar op het moment. De nieuwe Hisky 100 en 130 zijn 2S brushless. Ik heb nog niets gehoord over en nieuwe CP80.

2S is de grootte van je accupack -> 2 Cell

Brushless motoren, dus zonder borstels die snel slijten in borstelmotoren.
Brushless motoren worden dus ook minder warm en kun je door blijven vliegen, brushed motoren moeten vaak even koelen.

Zit hem puur in het fijt dat de nano cpx standaard 25C lipo´s heeft. Dat vliegt wel heel lekker de nano cpx is mijn favorite heli in de hangaar op het moment. De nieuwe Hisky 100 en 130 zijn 2S brushless. Ik heb nog niets gehoord over en nieuwe CP80.

Er zijn voor alle hisky's wel betere lipo's te vinden wanneer je zelf kunt solderen. De nieuwe hcp80 krijgt een beter board met piro compensatie. Ben daar heel benieuwd naar. De hcp60 lijkt me ook nog steeds tof.

Back