het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
WTB airwolf =o

Vond op youtube ook al iets maar die had er gelijk een Brushless motor op gezet voor meer vermogen om het extra gewicht te compenseren.

Deze bodies wegen 6 gram, het originele kapje 3 gram.

Dus gewichtstoename is 3 gram, kan ie wel hebben denk ik. Ik had in het begin er een trainingskruisje onder hangen van 2 satestokjes, is ook een gram of 3 schat ik.

Die van dat youtube filmpje heet Junglemax. Hij heeft idd brushless en is ook lid van dit forum.

Paul

hmmz, ergens een (nederlandse) verkoopsite van die troep?

ik vind alleen maar Fuselages voor Trex's en Belt CP's etc

Nou ik vind het dus geen troep....

Die jongen (komt ergens uit Canada geloof ik), maakt die dingen in z'n vrije tijd en is bereid om ze in serie te maken voor mede-4#3-vliegers, dan trekt ie een stukkie plastic vacuum en doet het spuitwerk voor je. Je kan ze via dat forum bij hem bestellen voor, ik dacht, $10 of $12 per stuk, da's echt goedkoop, een krantenwijk verdiend beter denk ik. Komt nog wel iets van $20 bij voor de verzendkosten naar europese landen.

Paul

hmmz, ergens een (nederlandse) verkoopsite van die troep?

Nee, ik vind het zeer mooi gedetailleerd spul. Troep klinkt wel heel erg onverschillig, Styreta, dat je daar in geintresseerd bent begrijp ik niet? Het zal wel de 'slang' van de jeugd zijn. Respectvol klink het helaas niet. Gelukkig maar dat de man geen NL's spreekt...

Leuk dat er zo'n punt van gemaakt word maar het heeft niks met respect te maken. Is hoogstens sarcasme en modern taalgebruik.

Dus als iedereen zijn zegje gehad heeft over de onverschillige jeugd van tegenwoordig ga ik contact opnemen met die jongen over RCgroups, misschien dat hij een wat bredere rug heeft of zelfs een gevoel voor humor.

Beste Styreta,

Een gevoel voor humor droop er van jouw post natuurlijk niet af, laten we eerlijk zijn. En dat mijn visie van bepaalde woorden in een post van jou in mijn ogen tot de 'slang' van de jeugd zal behoren geeft nog niet aan dat ik vind dat jij tot die groep behoort, toch? :-)
Ook meen ik hiermee niet te zeggen dat de jeugd van tegenwoordig onverschillig is, wel de zin die jij gebruikt. Dus niet jij of de jeugd zijn onverschillig, de zin is an sich kan erg onverschillig op anderen overkomen.

Laten we wel wezen, dit is mijn opvatting en ik dwing dus niemand dit aan te nemen. Sarcasme of modern taalgebruik? Kan best, dan is het mijn visie dit niet repectvol te vinden.
En er is zat om te lachen en humor heb ik ook. Nogmaals, hier zat in mijn ogen niet veel humor in, that's all...

Verder even goede vrienden, ik wilde alleen uitleggen met deze post wat precies mijn punt was, ok?

Groet,

FF

Jaha erg mooie canopys over het gewicht maak ik mij ook niet zoveel zorgen maar misschien wel een beetje over de warmte afvoer Trouwens Paul ik ben benieuwd naar het gedrag van je heli na de motorwissel dit zal een hoop duidelijk maken.

Hoi Jaap en Danny,

Ja gisteren 2 tailmotoren en 2 hoofdmotoren en een schroevensetje besteld (geen zin meer om 10 minuten over de vloer te kruipen als ik er weer eens 1 heb laten vallen). Ik lees net in mijn E-mail dat ze vandaag al zijn verzonden, heb ze dus morgen in huis. Topservice dus, ga daar vaker mijn spare's bestellen als ik weer wat nodig heb.

Ik hoop dat na de motorwissel de staart weer netjes in het trimbereik te houden is.

Verloopt bij jullie de trim ook toch wel een beetje naar rechts gedurende het leegvliegen van een lipo???

De mijne deed dat al vanaf het begin, maar hij bleef daarbij nog wel net binnen het trimbereik. Ik dacht dat dit normaal was, want mijn Lama doet dat ook al vanaf het begin; ik was het dus gewend en stoorde mij er niet zo aan.

Paul

PS: Jaap, kon jij mijn foto's wel zien ???

Hee die Paul in de eerste post was de link niet meegekomen geeft toch niet je hebt het later goed gemaakt.Had je ook een foto geplaatst? Ach alles wat in het vat zit verzuurd niet ik wil ook nog eens fotos proberen te plaatsen hier van mijn "'speelgoed'' Hiiie.Toch leuk dat zulke mensen zo bezig zijn met het vervraaien van toch al een goed produkt.Toch houden dingen me nog bezig mbt de staartrotor zou het niet zo kunnen zijn dat als de hoofdmotor minder t/min maakt dat de actie/reacktie zoals danny mij uitgelegd heeft niet toeneemt????Ik zou eerst de hoofdmotor eens vervangen wat zijn julli gedachten hier over Gr jaap

Laatst bewerkt:
Hoi Jaap,

Ik had een foto geplaatst van mijn Bic-veertje. Is niet mijn heli, dit is een 4#3a met plastic kop (plaatje van internet geplukt), maar het is wel een origineel Bic-veertje. Hier nog een keer de foto, heeft Danny ook wat aan denk ik.

bicveerdw4.jpg

Ik denk niets mis is met de hoofdmotor.
De gyro zorgt er voor dat de staartrotor wordt aangestuurd om het actie=reactie-verhaal op te lossen. M.a.w. de hoofdrotor gaat draaien naar rechts als je gas geeft, de heli gaat dus draaien naar links, maar de gyro constateert deze draaiing en stuur de staartrotor aan die de heli weer rechtsom duwt.... en zo blijft ie dus recht

In mijn geval stuurt de gyro de maximale stroom naar de staartrotor, maar die heeft onvoldoende kracht, zodat de heli naar links blijft draaien.

Hoe zat het bij jou heli (zie mijn vorige post) mbt het verlopen van de trim gedurende 1 lipo ???

Paul

Hoi paul ja we blijven bezig(goed voor de grijze massa)HaHa .Ik denk opwarming giro/slijtage motoren/afname lipo op deze schaal erg van elkaar van invloed zijn.Nieuwe motoren(brandstof)zullen denk ik hier antwoord op geven.Tis leuk om hier mee bezig te zijn.Het zijn facineerende vliegertjes iid.Je foto is goed doorgekomen die tweede colar boven de swash is erg belangrijk anders drukt de veer alle kracht op de ballinks en slijten die weer man man wat een spul toch je blijft er mee aan de gang uuueeh hobby noemen ze dat toch Gr jaap

Hmmm, die 2e collar op de foto.... die zie ik nu pas. Die heb ik dus zelf niet!

Ben wel een tijdje bezig geweest, net als Danny, om het veertje goed af te stellen zodat ie niet teveel de boel naar boven duwt. Dan draait je paddlestang niet meer soepel naar onder en boven. Danny had dit probleem ook en heeft het net als ik, met afstellen opgelost.

Had nog steeds een openstaande vraag aan je (zie vorige posts): verloopt je staart-trim ??????

Paul

Ja paul ook bij mij verloopt alles (er zijn zoveel invloeden de piloot en de luchtstroom (de balkondeur stond op een kier)enz maar ik vlieg deze rakker maar 1 keer per dag om het verloop te zien veranderen rust bied uitkomst bij deze techniek. Doorgronden maar dus en PLEZIER hebben aan deze troep Haaaaaa toch????

Laatst bewerkt:
Tja, troep...... ik heb een andere mening.

Voor 100 euro (incl zender/ontvanger en verzendkostenvanuit Hong Kong), wat kun je dan verwachten... Koop eens een T-rex of een mini-Titan met een goede zender, ontvanger, giro en de rest van de electronica.... zit je zo op de 1500 tot 2000 euro. En dan de crashkosten; met een beetje flinke crash zit je op het bedrag dat wij hebben betaald voor een complete RTF-set.

Ik beleef nog steeds heel veel lol aan het vliegen (incl. het bijtrimmen), het sleutelen om de boel vliegend te houden (onderdelen kosten geen drol) en het keuvelen op dit forum, hoe we het heli'tje kunnen vliegen en verbeteren.

Met al mijn bovenstaande geleuter beleef ik heel veel lol aan deze hobby en kan er mijn ei in kwijt. Wij kunnen de komende winter gewoon binnenshuis doorvliegen; de rest, met die "grote (dure) heli's" kunnen deze winter alleen maar dromen, over hoe het vloog toen het nog mooi weer was.

welterusten, Paul

Laatst bewerkt:
Jaja, het is me een mooi spul, (speel)goedje, techniek... ;-)

Ik heb idd ook dit verloop hoor, Paul! Ik dacht zelf eerlijk gezegd dat het niet met de eerste Lipo's was maar ben daar niet zeker van. Je bent dan met heel andere dingen bezig als je hem net kunt vliegen denk ik.
Ben vandaag even bij mijn pa op bezoek geweest en heb mijn andere helft van het afgeknipte veertje bij zijn heli eronder gezet. Op dezelfde manier afgesteld zodat de speling weg geheel weg is, de druk op swash groot genoeg blijft maar wel op 'n manier dat de stuuras nog soepel beweegt. Hij is welliswaar iets minder beweeglijk maar dat mag echt niet uitmaken. Als de rotorblaadjes naar één kant bewegen valt alles al heel snel mee die kant op...dus soepel genoeg. Belangrijk ook is dat we weten dat hij in balans is.
Net na mijn duty even kontakt gezocht en hij was erg optimistisch. Modje blijkt goed te werken... Hij kon niet omschrijven hoeveel het zou helpen maar vond m véél stabieler. Leuk toch?

Jaren terug hebben we werkelijk voor duizenden guldens aan spulletjes gehad en hadden er een geweldige hobby aan. Hoewel het voor mam niet altijd leuk was natuurlijk... :-)
Het leuke is dat we nu voor een fractie van dit bedrag de boel weer kunnen ophalen en kunnen rommelen om het naar ons hand te zetten. En inderdaad voor heel kleine bedragen aan onderdelen.
Ik heb net al Paul afgelopen nacht wat extra onderdeeltjes besteld waaronder twee extra heckbrommers en tailboompje ed. Ook nog een setje schroevedraaiertjes, waaronder PH000. Ben heel benieuwd, ook ik kreeg vandaag al n mailtje binnen dat het al betaald bleek en dus alles is verstuurd. Morgen wellicht in de bus?

Slaaps, zzzz

Hmmm, die 2e collar op de foto.... die zie ik nu pas. Die heb ik dus zelf niet!

Nee, en de 4#3B's hebben dit niet inderdaad. Ik zie het op geen enkele foto.
De kracht op de ballinks waar Jaap het over heeft is helemaal waar natuurlijk. Daarom mag het boeltje niet te strak zitten.
Wel is het zo natuurlijk dat met een tweede collar erboven de speling uit de swash wordt gehaald maar niet uit de ballinks/asjes servo's. Deze tweede collar is ook met een klein busje eronder lijkt me.
De mod zoals wij hem toepassen heft zowel speling op de swashplate als de eventuele speling op de asjes eronder. De ietwat toegenome druk op de kunstof ballinkjes moeten we maar voor lief nemen. Zo heel snel slijten deze niet verwacht ik. Gewoon zo min mogelijk loshalen, slijten ze denk ik meer van :-(

Nog even een EDIT;

Die pa van me had dat mooie dopje er afgehaald om te bekijken waarom het er zou zitten. Waarschijnlijk is door enkele 'pilot induced errors' (gecontroleerde crashes) nu duidelijk waarom hij er zit...
Tijdens enkele buitelingen gaf hij aan dat de bovenste balinkjes vaker losschoten. Beide! Dit duidde dus op een afwijking vergeleken mijn apparaatje. Ik heb dat nog niet eerder gehad. Toen ik ook maar een hele kleine schuiver zag bij pa vertelde hij dat iedere keer die dingen loskwamen. Als je goed kijkt, lijkt het net of je stuuras een grotere invalshoek kan maken. Tegelijkertijd kunnen zonder dit ronde dopje de bovenste ballinkjes makkelijk erafgeschoven worden indien ze met iets in aanraking komen... Lees > Crash...
Dopje erop gezet en tot nu toe geen ballink losgekomen. Je kunt ook zien dat de invalshoek een fractie kleiner is omdat hij door het geanodiseerde rode bladhoudertje wordt tegengehouden en de ballink er nauwelijks bovenuit komt...

Laatst bewerkt:
Back