Jaja, het is me een mooi spul, (speel)goedje, techniek... ;-)
Ik heb idd ook dit verloop hoor, Paul! Ik dacht zelf eerlijk gezegd dat het niet met de eerste Lipo's was maar ben daar niet zeker van. Je bent dan met heel andere dingen bezig als je hem net kunt vliegen denk ik.
Ben vandaag even bij mijn pa op bezoek geweest en heb mijn andere helft van het afgeknipte veertje bij zijn heli eronder gezet. Op dezelfde manier afgesteld zodat de speling weg geheel weg is, de druk op swash groot genoeg blijft maar wel op 'n manier dat de stuuras nog soepel beweegt. Hij is welliswaar iets minder beweeglijk maar dat mag echt niet uitmaken. Als de rotorblaadjes naar één kant bewegen valt alles al heel snel mee die kant op...dus soepel genoeg. Belangrijk ook is dat we weten dat hij in balans is.
Net na mijn duty even kontakt gezocht en hij was erg optimistisch. Modje blijkt goed te werken... Hij kon niet omschrijven hoeveel het zou helpen maar vond m véél stabieler. Leuk toch?
Jaren terug hebben we werkelijk voor duizenden guldens aan spulletjes gehad en hadden er een geweldige hobby aan. Hoewel het voor mam niet altijd leuk was natuurlijk...

Het leuke is dat we nu voor een fractie van dit bedrag de boel weer kunnen ophalen en kunnen rommelen om het naar ons hand te zetten. En inderdaad voor heel kleine bedragen aan onderdelen.
Ik heb net al Paul afgelopen nacht wat extra onderdeeltjes besteld waaronder twee extra heckbrommers en tailboompje ed. Ook nog een setje schroevedraaiertjes, waaronder PH000. Ben heel benieuwd, ook ik kreeg vandaag al n mailtje binnen dat het al betaald bleek en dus alles is verstuurd. Morgen wellicht in de bus?
Slaaps, zzzz