het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Hoi Lafox Ja de eerste versie kan je upgraden MAAR of dat verstandig is??? denk het niet beter is om de 3#4b versie te kopen.Denk na welke investering het beste is.Gr jaap

ik hoor/lees vaak op rcgroups dat plastic versie better vliegt... iemand hier ervaring met beide? Ik heb de #B versie en hij vliegt prima vind ik.

p.s:
ik heb nog een losi 10k motor en steve convertor en 1s esc over omdat ik meteen 1s fullbrushless ging. Als iemand brushles wilt gaan op de mainmotor hoor ik het graag. Convertor en esc zijn nieuw. Losi heb ik al gebruikt, maar ik gebruik nu mijn eigen motor die ik opnieuw moest winden.

Hoi Wiebe,

Duidelijke foto's. Eerdere 4#3-tjes hebben deze sticker niet, ik idd niet het idee dat het voor extra koeling zorgt. Misschien een bescherming voor de servo-snoertjes en tailmotor-snoertje, zodat de isolatie niet smelt.......??? De motor wordt wel heet, maar niet zo heet dat ik blaren krijg als ik 'm aanraak.

Paul

Hoi Paul isolatie voor de draadjes die er langs lopen daar kan ik me iets bij voorstellen de motor word zo heet dat iid op de lange duur de isolatie wel eens zou kunnen smelten .Hoe is het afgelopen met jou servo heb je hem al vernieuwd Gr jaap

hmm, eerste testje verloopt nog niet zoals ik het wil. De heli reageert niet op het gas. Nu las ik ergens dat dit in de dipswitches kan zitten. Maar daar reageert de heli helaas ook niet op.

Heb de switch binnen in de zender (mode I naar Mode II) ook al omgehaald, maar levert ook niet het gewenste resultaat.

Iemand nog een idee? please...

Laatst bewerkt:
Hoi Wiebe even een vraag reageert je heli negens op ?als je je rechterstick mode 2 dus beweegt gaat je swashplate wel op en neer.zo niet dan lijkt het er op dat je zender niet bind met de ontvanger

Hoi Wiebe even een vraag reageert je heli negens op ?als je je rechterstick mode 2 dus beweegt gaat je swashplate wel op en neer.zo niet dan lijkt het er op dat je zender niet bind met de ontvanger

Hoi Jaap. De rechterstick beweegt wel volgens mode 2 de swashplate naar behoren.

Volgens mij heeft fuelflow dit probleem ook al eens gehad, kom hem op het walkera-heli.com forum ook tegen. Zou je de foto's van het soldeerwerk ook hier willen posten? thanks. (soldeerwerk aan de potmeters...)

Laatst bewerkt:
Ok je zender bind dus met je ontvanger.Zit je motorstekker goed in de ontvanger probeer even te checken of de verbinding goed is.Bij optoeren draait je tail motor?

Laatst bewerkt:
Hoi Jaap. De rechterstick beweegt wel volgens mode 2 de swashplate naar behoren.

Volgens mij heeft fuelflow dit probleem ook al eens gehad, kom hem op het walkera-heli.com forum ook tegen. Zou je de foto's van het soldeerwerk ook hier willen posten? thanks. (soldeerwerk aan de potmeters...)

Hoi Wiebe,

Da's niet tof dat er iets niet klopt. Ik hoop dat t hetzelfde is als bij mij. Kan nooit kwaad om eens te checken of het ook bij jou hetzelfde is. Volgens die shop van Walkera in HK komt het wel eens voor en daarom vroegen ze mij dit op hun forum te posten.
Ik weet niet of ik hier een link naar een collega-site mag plaatsen maar anders hoor ik het wel als je (of meer mensen) liever de foto's hier hebt staan.

Pics bad solder TX WK-2401

Groetjes,

Danny

Ik bedenk me net dat die heet lopende motoren wellicht ook kunnen worden opgelost door een hoog frequent regelaar. Van mijn piccolo werdt de staart motor ook gloeiend heet ( net als bij iedereen) en na het plaatsen van een hoog frequent regelaar (had hem op 72 khz gemaakt dacht ik) was de motor nog maar net hand warm. Deze standaard regelaar op het all in one bord zou ook maar iets van 3kh of 7khz zijn. Wellicht is dit te modden door net als bij de piccolo (en andere) all in one boarden aan de passen met een losse regelaar.

Hoi Paul isolatie voor de draadjes die er langs lopen daar kan ik me iets bij voorstellen de motor word zo heet dat iid op de lange duur de isolatie wel eens zou kunnen smelten .Hoe is het afgelopen met jou servo heb je hem al vernieuwd Gr jaap

Hoi Jaap,

Nee de servo doet het nog wel gewoon, ik denk echter dat ie wel z'n langste tijd gehad heeft. Dus bij m'n volgende bestelling komt er ook een servo'tje mee.

Paul

Beste vliegers,

Nou, ik ben enkele dagen geleden een avondje met een blikje coke aan het knippen en buigen geweest. De boel een klein beetje bij elkaar gebonden met wat gelakt koperdraad uit een oud motortje. Kortom, recycle job is done

Voorheen kreeg ik na enkele minuten hoveren nog een zeer heet motortje. En bijna zo heet dat 't niet meer is aan te raken. (bij mij dan, Paul... of ik heb geen eelt op mn vingers).
Na het monteren van het stukje blik wordt het nauwelijks meer warm! Dus heb ik acht minuten achter elkaar gevlogen in de hoop een heet motortje te krijgen. Niet dus.
Het blik heb ik express dubbel uitgevoerd om nog een beetje massa (ben zelf Raikkonen fan ;-)) te behouden.

Om nog maar enkele foto's te plaatsen... Misschien een ideetje?

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Danny Hoe dubbelzinnig he Massa Raikkonen M=Beter naar mijn idee vergeet 1994 niet IMOLA ONtop Waarom dit blik???? en niet die groene die koelen beter Denk aan de sponsors.Ha ha ha Gr jaap

Hoi Wiebe,

Da's niet tof dat er iets niet klopt. Ik hoop dat t hetzelfde is als bij mij. Kan nooit kwaad om eens te checken of het ook bij jou hetzelfde is. Volgens die shop van Walkera in HK komt het wel eens voor en daarom vroegen ze mij dit op hun forum te posten.
Ik weet niet of ik hier een link naar een collega-site mag plaatsen maar anders hoor ik het wel als je (of meer mensen) liever de foto's hier hebt staan.

Pics bad solder TX WK-2401

Groetjes,

Danny

SUPER SUPER, thanks Danny. FF solderen en het werkt! Nu gaat het beginnen...
Ik zeg, plaats de foto's ook maar in dit topic. Gaan nog wel meer mensen last van krijgen.

Even stiekem Offtopic;

Even goed nadenken... Imola '94 - Senna, duidelijk!

Groen blik? 7up met Fido Dido, 'Keep Cool. Think Clear'
full
maar geen sponsor van Honda F1 '08... Ben hem even kwijt hoor... haha

Doch, mijn blik werkt , ghi ghi man.

@ Wiebe

Je meent het niet!? Geweldig dus, haha. Erg leuk te horen dat het werkt doordat je hetzelfde hebt... Best jammer dat het damesteam op de soldeerafdeling in Hongkong zich zo snel laat afleiden... ;-) Zal ik die foto's er bij zetten denk je?

Best vliegerkorps,

Enkele maanden geleden toen er twee heli's werden gedropt door TNT bleek de zender van de 4#3B van mijn vader niet te werken.
Vreselijk enthousiast kwam ik bij hem thuis om de verassing af te geven, we gingen beide weer 's leuk smane met heli's knoeien...Me dunkt! Nog dezelfde avond had hij uren lang zitten prutsen met van alles en nog wat omdat zijn heli niet wilde reageren op de linkerstick. Dus ik kon de boel meteen ophalen om bij mij thuis met de werkende set te troubleshooten. Al vrij snel bleek de heli prima maar helaas de zender de schuldige te zijn.
Gelukkig had hij al lang zitten puzzelen om hem los te halen om te checken of het een los draadje zou zijn. Zodoende wist ik hoe ik deze kon demonteren. Ergens hier in dit draad(je) hebben we nog besproken hoe het ding te demonteren.
Ik heb bij dit exemplaar ontdekt dat er enkele soldeerverbindingen slecht, of niet, geplaatst waren. Nadat ik de punten in de zender heb gesoldeerd werkte alles direct, en nog steeds!
Ik heb hier enige mailwissel over gehad met Hongkong en daaruit bleek dat deze klacht helaas vaker voorkomt. Ook op de vraag dit op hun forum te plaatsen met foto's heb ik positief beantwoord.

Nu ook Wiebe is geholpen met de foto's welke ik op het andere forum heb geplaatst
(hier dus) zal ik ze hier ook plaatsen.
Mijn excuus voor de link naar het Engelse forum maar ik denk dat iedereen hier wel uitkomt. Zo niet, just drop me an PM ;-)

Speciaal 4 Wiebe ;-)
Damesteam

full

full

Groetjes,

Danny

Top idee Danny ik ben ook eens met een blikje aan de gang gegaan(groene had ik over van gisteravond) en er een koel element van gemaakt wat een gepruts zeg.Maar het resultaat is duidelijk voelbaar ik hoop dat het de levensduur verlengt we zullen zien.En dan die zender oeps beetje slordig van walkera slim dat je dat gevonden hebt en dat met ons deelt.Gr jaap

Off Top- Ah, nu heb ik m, Jaap. Haha. Even niet aan gedacht dat jij aan de groene zat natuurlijk. Ik probeerde een link met de F1 te vinden ivm 'sponsors'. En Hij en Ikke zitten natuurlijk niet in de F1... Vandaar dat ik een kwartier heb zitten Googlen op vanalles over de sponsors het groene team in F1, Honda'08.

On Top- Leuk dat je ook aan het knippen bent gegaan. Toch niet in je vingers hé?
Ik hoop dat de motor hierdoor iets koeler blijft inderdaad, daar ging het om natuurlijk, langere levensduur. Hoewel bij de een het ding toch al sneller stuk lijkt te gaan dan bij de ander... Bij kan ik echt een LiPo bijna leeg vliegen (zo'n 8min) zonder dat het brommertje heet wordt. Ik voel dat het warm is, meer niet.

Groet

Danny het werkt echt goed.Ik heb net een volle lipo gevlogen continu en de motor is veel koeler echt een aanrader dit modje.Het blikjes materiaal is zeer licht je merkt er niets van je hoeft niets bij te trimmen enz.Thanks Gr jaap

Back