Yup...Waar heb je gevlogen Bert? Amerika, bij Een?
En ik moet zeggen: het helpt met het weer opbouwen van het ruimtelijk inzicht, diepte en snelheid inschatten, en dergelijke...
Fijne club: Zaterdag had ik aangegeven wat er gebeurd was en dat ik de eerste vlucht minimaal met iemand ernaast wilde. Rest van de zaterdag zelfstandig gevlogen.
Gisteren ook de hele middag zelfstandig gevlogen, en op het eind van de middag had ik een 100% technisch oepsje, waarbij de motor vlak na de start inkakte, en ik behoorlijk moeite had om die tor aan de gang te houden. Ik hield zelf al rekening met een buitenlanding maar het lukte me met de nodige moeite om het ding aan de gang te houden en de kist weer terug te brengen. Zag er natuurlijk wel raar uit want ik heb toch wel een uitstapjes tussen de struiken en heggen door moeten maken.
Mijn "in-de-gaten-houder" van de Zaterdag stond gelijk naast me om te vragen of alles goed ging. En DAT is een prettig idee, dat clubleden op die manier elkaar steunen en in de gaten houden.
Het probleem was overigens in die zin geheel mijn eigen fout: Normaliter check ik de motor ALTIJD door voordat ik los ga, even met vaangehouden kist een aantal seconden vol gas geef om te kijken of alles goed gaat, en dát had ik nu nét die ene start achterwege gelaten... Beetje slordig.