Het Schipperscafe deel 6

Die werden indertijd aan de Eems gebouwd bij Bültjer.
"Hini" Bültjer maakte hééél mooie scheepjes, en was een zeer markante persoonlijkheid... Ik heb ooit een week of 2, 3 met hem mee gezeild op zijn eigen schip, de Diana, begin jaren 90... Een paar jaar later was hij er niet meer.

Laatst bewerkt:
Gelukkig zijn de herinneringen er nog Bert! En die worden soms op de gekste manieren opgeroepen. Mooi toch? Gr. Klaas.

Ja, het is een mooi ogend bootje Raf. Wel een stofnest en met haar 1.350 gram erg windgevoelig. Wordt bediend met een 2 kanaals 27 Mhz zendersetje. Met het dubbele tuig zijn het garnalenkottertjes en je zag ze veel in het Duitse waddengebied. Een paar jaar geleden nog een paar gezien in Greetsiel en Neuharlingersiel. In 1981 toen we daar met ons spitsgattertje waren zag je aanmerkelijk meer. Om het hout gezond te houden heb je zout water nodig. Een eind buiten Greetsiel is de boel afgedamd, waardoor er in het dorp geen zout water meer is. Gr. Klaas.

ja Klaas maar ach wind gevoelig het zijn geen wedstrijd bootjes dus een meter links of rechts maakt geen verschil
maar vooral met de dubbele netten zijn ze inderdaad gevoeliger dan het antje type
en wat is er verkeerd aan 27mHz ik heb er zelfs speed boten mee gevaren zonder enig probleem
ik moet die eigenlijk nog eens in orde maken voor volgend jaar
omzetten van nMh naar lipo
gr raf

Ja, jij hoeft je voorlopig nie te vervelen Raf! Mooi toch dat hobbyen van ons. Ga vandaag een paar scheepjes uitlaten in Maasdam. Gr. Klaas.

amuseer je en doe ze daar de groeten
ik zit te wachten op dhl met een lading polyester
zodat ik aan de thypoon kan beginnen

gr raf

Laatst bewerkt:
De sfeer was weer goed Bert! Druk met bijpraten en Henriette had jammer genoeg een lekke bypass afsluiter om de ketelwatervoedingpomp. Dus die ging vanmiddag na afloop naar de werf. Beetje uit de buurt voor je, maar een uitstekend vaarstekje. Met een plaatje van een praatje in het gangboord. Gr. Klaas.
20230927_154310.jpg

en mijn wachten is niet beloond geworden de levering is uitgesteld naar morgen
en dit terwijl ze daarjuist door de straat reden hé ?? begrijpen wie kan
post.nl is een kut bedrijf de vorige bestelling is 6 weken onder weg geweest
en er was 10 kilo polyester uit verdwenen
gr raf

Raf, Zou haast zeggen: "Koop in de vreemde niet, wat eigen land U biedt!"
Maar ik ga ook wel eens vreemd en kreeg mijn spanningsconverters niet. Was geen diepte-investering, maar een Euro of 5. It's all in the game. Gr. Klaas.

ok dus ik moet de polyester niet kopen bij polyestershoppen .nl want dan koop ik in de vreemden ??????
Je pakket ligt bij ons, we bereiden het voor op z'n reis naar België.

De reis van je pakket
27 september 14:30
Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt
Nieuwe bezorgtijd: morgen
26 september 23:53
Pakket is ontvangen door PostNL
26 september 10:11
Afzender
Polyestershoppen BV
Oostbaan 680
2841ML Moordrecht
Nederland

ja sorry hoor maar ik vergeet steeds dat ook jullie buitenlanders zijn in belgikistan

gr raf

ja sorry hoor maar ik vergeet steeds dat ook jullie buitenlanders zijn in belgikistan
@raf, dat had ik precies willen aangeven.
Maar beter in het buitenland besteld, dan door een binnenlandse webwinkel een veelvoud van de oorspronkelijke prijs in rekening te worden gebracht.

Raf, dat soort kunsten met Post.nl zien we hier ook wel. Zegt(mailt) de verkoper dat het materiaal ontvangen is door Post.nl. Kijk je dan bij Post.nl, dan blijkt dat de zending alleen nog maar aangemeld is, maar fysiek nog niet aanwezig in een sorteercentrum. De berichtgeving is wat dat betreft niet eenduidig. En het is en blijft allemaal mensenwerk natuurlijk. En de ene bezorger is de andere niet. Gr. Klaas.

klaas de voorlaatste keer dat ik materiaal bestelde bij de shop kwam het niet toe
ik belde naar de shop en het was terug gekeerd ????
adres onbekend en er was 5 kilo uit de doos
ze vulde de doos terug aan en stuurde het terug
ik wachten en na een dag of 5 terug gebeld het was weer terug naar de shop en weer 5 kilo er uit
ik belde naar post .nl maar ik was niet de klant de shop moest maar contact op nemen
dus hun bellen en bla bla post .nl had een nieuw programma voor de gps en die kende het adres niet
j.f.kennedy str was hun onbekend
nu moet het john.f.kennedy str zijn
dus pakketje weer terug naar mij en ze hadden er als ongemak een bus extra harder bij gedaan
en toen kwam het dus wel aan
waar die 10 kilo polyester gebleven is die zijn dus niet meer terug te vinden

maar dan waren we 6 weken verder na dat akkafietje
zo heeft post.nl eens een pakket van 14 kilo verloren gedaan
het volledige pakket was 28 kilo maar dus de helft waren ze kwijt
doe maar klacht bij de verkoper indienen dan moet die het maar oplossen

kots ziek word je der van en het probleem is dat ik dit werk buiten moet doen omdat het object niet binnen geraakt
dus zolang het mooi weer is kon ik verder
vanaf vrijdag terug kouder dus als het onder de 18° komt gedaan met polyester te zetten

gr raf

Hahahaha , tja Raf , ik kan er ook wat van vertellen .
Bij ons in de Gemeente heb je de Booischotseweg , de Booischotsestraat en de Booischotsesteenweg , allemaal onder dezelfde postnummer .
Nu kan je wel raden wat er steeds gebeurt als de leveringen gebeuren door post NL , geen enkele van hun koeriers kan Nederlands spreken , laat staan lezen .
Nu hebben wij onder mekaar afgesproken , de mensen van nr 24 in de drie straten , dat we eerst eens naar mekaar bellen als er weer eens een pakje verkeerd geleverd word .
Eigenlijk is dat ons werk niet maar probeer maar eens aan die koeriers van Post NL iets uit te leggen , die mensen beginnen scheel te zien als je er nederlands tegen praat .
Sommige van die koeriers hebben al een vergroeide schouder van die steeds op te halen als ze ons weer niet verstaan .
Maar er is beterschap , we bestellen al minder pakjes !!!!!
Groetjes
Ronny
www.mothvzw.be

en ja hoor het is weer van dat

kut post.nl heeft het pakket terug naar polyester shoppen gestuurd
man, ik krijg de kloten van dat bedrijf

Back