Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Gisterenavond een heel lekkere " Koolputter" gedronken van een kleine brouwerij uit Beringen .
Nog lekkerder en donkerder dan een donkere Leffe , zal er nog maar enkele bijbestellen .
Groetjes en hou het gezond
Ronny
Dat is nog een beetje vroeg hoor Klaas. Ik heb net mijn bammetjes op. Zo nog even naar de werf en dan later nog een bakkie. Gisteren de bedrading netjes vastgezet en het dek tijdelijk met een vleugelmoer vastgezet. De test op het droge is geslaagd, alles werkt naar wens en toen bedacht ik me dat ze nu al redelijk klaar is voor een proefvaart. Alleen hoe krijg ik haar bij sloot zonder alles in de auto te leggen? Misschien hebben jullie daar ervaring mee, hebben jullie daar een bolderkar voor? Ik woon hier namelijk 5 tot 10 minuten lopen van een mooie vaarlocatie af. En dan is het weer zonde om met de auto te gaan.
Roelof, Om de boot te water te zetten heb ik een tuigje gemaakt. Daar kan ik haar ook mee versjouwen. Maar 9,5 kg verveelt snel als dat aan één arm hangt. Andere kant een krat bier als evenwicht? Hebben we ook nog iets voor in het café. Succes met de proefvaart. Gr. Klaas.
Ha Klaas, zoals beloofd heb ik dit idee al geleend van je. En omdat ik nog een restje van die DD lak over had, heb ik de onderdelen gelijk gelakt in de kleuren van de Rotterdam. De testen met het tuigje gingen inderdaad goed. Alleen willen de zeilspanners nog weleens ontsnappen uit de binnenband. Ik zal nog eens kijken of ik ergens een tyrapje moet zetten. Maar ik weet niet of ik hiermee 10 minuten lekker kan lopen. Dus dacht mijn vrouw dat een (opvouwbare) bolderkar wel iets zou zijn.
Groeten en bedankt voor je idee,
Roelof
Roelof een bolderkar is zeker een goede optie voor de mooi weer dagen kan je zelfs een gevulde koelbox meenemen naar de waterkant. En als smoes voor de late thuiskomst zeg je tegen je vrouw dat de accu's van de boot nog niet leeg waren. ..lol..
Veel plezier met de hobby.
Bedankt René en Marc een fietskar is misschien ook nog wel een optie. Of een bolderkar met een fietskoppeling. Toch handig zo'n café, je doet er toch weer leuke ideeën op. [emoji482] proost.
Ik zal eens plaatjes gaan zoeken op het internet. Er fietst hier trouwens wel eens een jongen met een fietskar vol met visspullen, tent en hengels. Waarom heb ik daar nooit eerder aan gedacht?
had vroeger ook een aangepaste bolderkar die achter de fiets kon, maar de wielen zijn te klein. Heet niet voor niets bolder kar
grotere wielen rijd zachter tenzij je een nieuwe asfalt weg hebt vanaf je schuurtje tot aan het water.
deze kan je zo kopen, maar ik heb hem zelf gemaakt. mijn beugel is gekoppeld achter het zadel.
zo kan ie ook dienst doen als trek hem zelf met de hand kar.
Toen ik in 1976 mijn Bugsier en baggerbak bouwde heb ik een fietskar gemaakt met 2 autopedwielen. Een auto kwam er pas in 1984. Maar toen lag de modelbouw even op z'n gat en voeren we van 1978 tot 2009 met een zeilboot. Eigenlijk ging het met de fietskar te snel en rammelde de inhoud teveel door de kleine wielen. Maar een paar honderd meter lopen naar de sloot ging prima. Gr. Klaas.
maar toen was je nog jong en kende je je eigen krachten niet. Je zal wel met een rot vaart naar de sloot gefietst hebben
Ik vind het wel meevallen , fiets ook niet snel, of ik er nu in 5 of 7 min overdoe maakt me niet uit, ik fiets liever dan wandelen.
Het verst met de fietskar was van Brielle naar Oostvoorne. Fietspad was geasfalteerd, maar in de bebouwing waren het straatklinkers. In de bak gingen om hem af te laden 14 straatklinkers, maar die nam ik niet mee. Schepte ter plaatse de bak vol water. Ging ongeveer 30 liter in. Hieronder afgeladen met 14 klinkers. Gr. Klaas.