Het Schipperscafe deel 6

Het weer nodigt niet uit om op stap te gaan en het werfpersoneel was bereid om een klusje te doen. Het loopt tegen het eind van het vaarseizoen en daarom de twee schepen uit de vorige eeuw op de helling gehad voor een schroefasinspectie. Niet de gehele as getrokken, maar schroeven verwijderd, motoren los van de steun en naar voren getrokken. Van achteren de uierzalf aangevuld, de assen terug geschoven en de boel weer vastgezet. Even proefgedraaid en klaar. Kunnen de winterslaap in. De twee jongste schepen kunnen op een mooie dag nog even het water in. Verder is het maar rustig in het café. Gr. Klaas.

Hier een Karmeliet "soldaat" gemaakt. Het is uiteindelijk zondag en dan mag dat. Gr. Klaas.

Het zou ook zomaar deze kunnen worden.

IMG_4355.jpeg

Gr. Maarten

14 dagen geleden dronk ik in Aduard een "Leekster Tak". Vroeger was de Leekster Tak een busonderneming. Nu is het een Tripel bier. Toch leuk, die ontwikkeling van lokale brouwerijen. Maallust in Veenhuizen kan er ook wat van. Dat we het nog maar lang mogen lusten. Gr. Klaas.

Veel en leuk gepraat met collega historische scheepsmodelbouwers vandaag in Duizel. Gelukkig hadden ze daar Hertog Jan om de keel te smeren. :)

Vanmiddag tijdens een fietsrondje een onderdeel bedacht voor mijn Smit Finland. Had ergens al eens een ladder tegen de verschansing gezien. (dacht bij een van Hans Berting zijn plaatjes). Dus twee roerhoutjes en een aantal cocktailprikkertjes in elkaar gefröbeld en voorzien van een kleurtje. Moest ik toch even een lasser opsnoren voor een paar haken om het ding op te hangen. Gr. Klaas.

20220921_194641.jpg

Laatst bewerkt:
Gelukkig gaat de zomer langzaam voorbij en komen er weer vele werven tot leven.
Leuk idee van zo'n ladder Klaas.
Binnenkort de poort van mijn werf ook weer eens openzetten. Na vele vervelende maanden ben ik wel weer toe aan iets leuks.
Maar nu eerst een rondje.

We gaan eens kijken wat er koud staat Roelof. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Bijna een week geen klant gezien hier. Krijgen we geen zakgeld meer voor een biertje of iets anders? Zondag een kijkje genomen bij Carmeliet op stoom in Schoonhoven. Treinen, stoommachines, RC-trucks een maquette van een stoomgemaal met bewegende delen en een vissersschip op de helling. Leuk dat zo'n evenement nog kan. Mooi tochtje door de Krimpenerwaard ook. Vanmiddag een rondje MK in Smit Finland gemaakt. Die ligt nog op stootgaren voor een mooie vaardag. En zo rommelen we maar een beetje aan en draait de tijd. Biertje voor vanavond staat al koud. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze het licht uit hebben gedaan om kosten te besparen. Maar dan lijkt de kroeg net gesloten. Hop het sfeerlicht maar lekker aan doen net als de kachel...een beetje dan.
Bordje "OPEN" brandt ook weer.
Proost Klaas ik neem straks eerst nog een bakkie. De bruinebonensoep is net op. Het was weer heerlijk en zeker met dit natte weer.

Klaas, kon helaas niet naar Schoonhoven komen. Het is nu even rustig op de werf, de Tim ligt even te wachten. Morgen komt een zeilboot binnen om af en toe even lekker te kunnen zeilen. Een Dragonforce 65. Alleen assembleren en dan zeilen als het weer het toe laat. Ook hier ligt een biertje koud. Straks lekker een Duveltje. Proost
Groet,
Maarten

Hier laten ze overdag de straatverlichting branden om kosten te besparen. Anders halen ze hun beloofde quotum niet en geldt er een hogere prijs. En maar roepen dat we zuinig moeten zijn met energie. De koffie net op en straks maar een Karmeliet. Dus voor straks proost! Gr. Klaas.

Back