Het Schipperscafe deel 6

Marc ik heb anders nog genoeg te doen hoor
hier op de werkbank een 212 van arkmodel
een trumpeter astute 1/144 van maximus modelbau
dan nog een deel modules voor de HTC club
en dan nog printjes met ledjes voor verlichting van reeks 55 loks
gr raf

IMG_20240721_120317823.jpg
IMG-20240721-WA0005.jpg

Mijn Calypso en de Queen Mary 2, beide van Revell, vandaag bij de Vaargroep Drie Provinciën.

gisteren een corona ontvanger op de werk bank die defect was?
een schema van het ding ho maar dat was niet te vinden
maar na beter te kijken met een vergrootglas blijkt de processor een soort van arduino te zijn
er zit een spannings regelaar op die van de 5 volt die de bec maakt nog eens naar 3.3 volt omlaag regelt
deze was om de een of andere onbekende reden defect geraakt
ik had nog een andere corona liggen (35 mHz) die toch niet gebruikt werd en daar de stabilisator af gesoldeerd
en deze op de defecte 4 kanaals 40 mHz gesoldeerd en het ding werkt terug
dus weer eentje van de vuilbak gerede en deze kan terug in een duikboot gebouwd worden
het probleem was hij kwam uit een duikboot en daar is geen ruimte voor een grotere ontvanger
blijft nog steeds de vraag waarom is die regelaar kapot gegaan
gr raf

neen freek als je die aan de 12 volt hebt gehangen dan is die overleden en reeds gecremeerd tegelijk
er zit een spannings stabilisator in die de processor voed met 3.3 volt
maar die kan geen 12 volt verdragen en slaat dan door waarna de 12 volt over heel de print heen gaat
ik heb om dat te vermeiden een 5 volt voeding op het bread bord gemaakt
1 rode stekker voor een lipo 2S en penntjes aan de onderkant wat in het bread bord past
https://www.elecbee.com/en-26910-Breadboard-Power-Supply-Module-Circuit-Test-3-3V-5V-Switchable
je kunt er ook kopen

gr raf

vandaag weer een dagje zilvermeer
pmma testen in open water en de 215 mag ook een rondje gaan varen
de kriek is niet gerstelt geraakt wegens teveel trein activiteiten
dus die gaat volgende keer weer mee

straks foto's en of filmpkes

gr raf

shapeways failliet
Ik verneem vanop andere fora dat shapeways failliet zou zijn, nochtans is de website shapeways.com nog online en kan je nog bestellingen selecteren en toevoegen aan je winkelmandje.
dus oppassen als je er iets besteld
want geld weg en ook geen onderdelen

gr raf

Lijkt me "droge" concurrentie voor de Bismarck Herman! Gr. Klaas.

inderdaad Maarten, maar niet te luid, het is een tussendoortje om de moraal wat op te krikken.
De bouw van IJN Mikasa gaat ondertussen gewoon verder. :)
Nee @Marc w , trouwens als Bismarck of een ander slagschip haar grote kalibers op de tankjes richt schiet daarvan alleen nog schroot over, al van ver buiten het bereik van het 88 mm kanon. :)

Laatst bewerkt:
Back