Het Schipperscafe deel 6

Jammer genoeg hier hetzelfde verhaal Raf .
Ik woon in de Booischotseweg , maar in onze gemeente heb je ook nog de Booischotsestraat en de Booischotsesteenweg .
Via de postbode geen enkel probleem , maar als de pakjesdiensten moeten leveren , dan loopt het gegarandeert mis .
Een 90% van die gasten kan geen Nederlands lezen , laat staan praten .
Als je dan uitgelegt krijgt dat ze op het verkeerde adres zijn worden ze al kwaad omdat WIJ ze niet verstaan .
Dan krijgen ze het vingertje natuurlijk en al scheldend zijn ze weg om s'anderdaags een andere kerel het ook verkeerd te laten leveren .
Als er dan toch een pakje verkeerd word geleverd (over het zijpoortje gegooid) , dan hebben wij elkaars telefoonnummer .
Service en beleefdheid kennen ze bij die diensten niet eens .
Groetjes
Ronny

Om al de herrie met post NL te vermeide laat ik ze tegenwoordig in een afhaalpunt leveren, is hier maar 200m vandaan.
sindsdien geen problemen meer in Turnhout (België) maar dan moet je natuurlijk zulk punt in de buurt hebben.
zelfs als ze onder je vakantie leveren is een tel naar het ophaalpunt voldoende om het daar een week extra te laten liggen.
groetjes, hopelijk word het alsnog opgelost, Marc

ja ik kan dat ook laten doen het is een 4 km rijden
en inderdaad om in het vervolg problemen te vermeiden daar laten afleveren
gr raf

Vooral PostNL kampt met grote personeels tekorten en een overlading van pakketjes uit China. Op de website van postNL staat dat ook aangegeven dat ze bezorgingen binnen de tijd niet kunnen garanderen.
Hoe de personeels tekorten zijn onstaan laat ik even in het midden maar om gaten op te vullen en om ons niet teveel te laten betalen voor de verzendkosten nemen ze goedkope en jammer genoeg vaak incapabele mensen aan.
Die pakket bezorger kan er ook niets aan doen. Boos worden is onmacht dat ze jou niet verstaan. Die mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze moesten vluchten voor welke reden dan ook uit hun land hier terrecht komen en keihard hun best doen om in ieder geval een normale betaalde baan te krijgen en niet in de criminalieit terecht komen.
Dus een beetje respect naar deze mensen is wel op zijn plaats.
Wilt u op dit moment een betere service dan zal u meer voor de bezorging moeten betalen.

Hier zijn ze ook niet altijd even vriendelijk maar de enorme tijdsdruk en laag salaris zorgen voor dit soort omstandigheden. Hier kunnen deze mensen ook niets aan doen. Een andere baan is ook vaak geen optie omdat je just de taal niet machtig zijn.
U moet ook begrijpen dat veel pakketbezorgers hun ritten niet eens af krijgen en savonds in hun eigen auto nog de overgebleven pakketten rondbrengen om niet ontslagen te worden. En dat wordt niet betaald. En dat allemaal voor 7 euro die wij betalen voor verzending.

Ik ben nog nooit kwaad geworden op een bezorger want inderdaad die doen ook maar hun werk
ik kan er zelfs niet kwaad op worden want ze komen niet langs
dat het pakket wat later toekomt ach ook geen probleem
maar dat het reeds 3 keer terug naar de polyester shop is terug gestuurd dat begrijp ik dus niet
en of ik nu verzend kosten moet betalen of niet heeft hier niets mee te maken want het is de verzender die betaald
mail je als ontvanger naar post.nl dan krijg je terug dat jij niet de klant bent maar wel de afzender

dus de enige oplossing is het volgende keer in een ophaal punt laten afleveren en gaan ophalen
kleine pakketjes met de fiets en grote met de auto (niet goed voor het klimaat)

gr raf

Vooral PostNL kampt met grote personeels tekorten en een overlading van pakketjes uit China. Op de website van postNL staat dat ook aangegeven dat ze bezorgingen binnen de tijd niet kunnen garanderen.
Hoe de personeels tekorten zijn onstaan laat ik even in het midden maar om gaten op te vullen en om ons niet teveel te laten betalen voor de verzendkosten nemen ze goedkope en jammer genoeg vaak incapabele mensen aan.
Die pakket bezorger kan er ook niets aan doen. Boos worden is onmacht dat ze jou niet verstaan. Die mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze moesten vluchten voor welke reden dan ook uit hun land hier terrecht komen en keihard hun best doen om in ieder geval een normale betaalde baan te krijgen en niet in de criminalieit terecht komen.
Dus een beetje respect naar deze mensen is wel op zijn plaats.
Wilt u op dit moment een betere service dan zal u meer voor de bezorging moeten betalen.

Hier zijn ze ook niet altijd even vriendelijk maar de enorme tijdsdruk en laag salaris zorgen voor dit soort omstandigheden. Hier kunnen deze mensen ook niets aan doen. Een andere baan is ook vaak geen optie omdat je just de taal niet machtig zijn.
U moet ook begrijpen dat veel pakketbezorgers hun ritten niet eens af krijgen en savonds in hun eigen auto nog de overgebleven pakketten rondbrengen om niet ontslagen te worden. En dat wordt niet betaald. En dat allemaal voor 7 euro die wij betalen voor verzending.

Dat mag wel eens gezegd worden!

En in alle eerlijkheid: De enige problemen die ik héééél zelden met PostNL heb, zitten niet in de bezorging maar in de verwerking in de sorteercentra. Ik heb ooit twee keer hetzelfde pakje, wat ik naar Amerika wilde sturen, teruggekregen ALSOF het aan mezelf geadresseerd was, terwijl dit overduidelijk niet het geval was en er aan de adressering niets mankeerde. Verder niet.
Ik woon nogal achteraf, en een bezorger moet een hoop kilometers rijden (voor naar ik aanneem hetzelfde bedrag per pakje) om dat ene pakketje bij mij te bezorgen, maar ik kan de bezorging eigenlijk alleen maar altijd prima noemen,

Datgene wat JDS73 allemaal schrijft kan wel allemaal waar zijn maar als klant bij een bedrijf heb je daar geen boodschap aan , dat moeten ze zelf oplossen . Als ze vermelden dat er dan geleverd word en ze komen het niet na , dan moeten ze maar eens gaan kijken hoe dat komt en maatregelen treffen . Niets is zo frustrerend om speciaal thuis te blijven voor dat pakket dat ze vandaag leveren en dan eigenlijk morgen geleverd word als je niet thuis bent waardoor het terug naar de afzender gaat . Ook al meegemaakt dat ik de hele dag thuis ben en s'avonds een mail krijg dat het pakket niet geleverd kon worden omdat er niemand thuis was . Achteraf bleek dat de koerier al zijn paketten bij een krantenwinkel in een naburig dorp had afgezet omdat hij er teveel meehad , en anders niet op tijd thuis zou zijn . Allemaal zaken waarvan je niet vrolijk word en die de koerierbedrijven moeten oplossen , niet wij als klanten .

Datgene wat JDS73 allemaal schrijft kan wel allemaal waar zijn maar als klant bij een bedrijf heb je daar geen boodschap aan , dat moeten ze zelf oplossen .

Dat is wat velen mensen denken en het is ook niet zo gek dat u dat ook denkt.
Maar als u iets besteld bij een webshop bent u geen klant van PostNL. De verzender is de klant omdat hun de kosten van de verzending aan PostNL betalen. Deze kosten worden wel op u doorberekend door de webshop.

Als ze vermelden dat er dan geleverd word en ze komen het niet na , dan moeten ze maar eens gaan kijken hoe dat komt en maatregelen treffen .

De vermelding van PostNL aan u is puur informatief en kan altijd afwijken van wat ze beloven. Ook dit staat op hun website.
Omdat u geen directe klant bent van PostNL maar de webshop kunt u ook geen klacht indienen.
U dient ten alle tijden de webshop te contacten en die kunnen ev. Contact met PostNL opnemen.
Volgens de wetgeving is de webshop ook verantwoordelijk voor de verzending van uw pakket.
Dus als er ergens vermeld staat dat verzending op eigen risico is.. dan hoeft u zich daar niets van aan te trekken( ook niet via Marktplaats).
De verzender is verantwoordelijk voor uw pakket en die dient problemen zoals deze op te lossen.
Bij een overkoepelende organisatie zoals Bol.com of Aliexpress is ook de verkoper verantwoordelijk voor de verzending. En in beide gevallen is dat Bol.com of Aliexpress en niet de shop die de producten aanbied.
Dus daarm moet u contact opnemen met deze organisaties en niet de werkelijke webwinkel die het product aanbied. En uit ervaring weet ik dat Ali helemaal niet moeilijk doet. Geschil indienen en binnen 48uur geld terug op je rekening.

Als u echt niet kunt wachten omdat het een belangrijk pakketje is zal ik het sowiso niet bestellen via een webshop maar lekker naar een stenen winkel rijden om het te kopen. Dan kunt u het voelen, ruiken, zien of wat dan ook en u heeft ze direct zonder gedoe in huis.

Ik heb ook wel eens gehad dat er in de app stond dat mijn pakket geleverd was..
Nou niet dus. Ik bij alle buren vragen en daar lag ook niets. Dan heb ik al zoiets van...... ik wacht nog even 2 dagen en dan ga ik contact opnemen met de webshop. PostNL laat ik er altijd buiten.
En prompt 1 dag later werd het pakje alsnog gebracht.

kleine pakketjes met de fiets en grote met de auto (niet goed voor het klimaat)
Alle pakjes voor de brievenbus komen met de postbode en die heeft een fiets. Ze rijden hier ook met electische bakfietsen. Maar de echte grote dingen worden met een Sprinter gebracht en die rijden op diesel. En omdat diesel tegenwoordig schoner is dan benzine heb ik daar nieteens problemen mee.

gisteren er aan begonnen nu verder doen
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-04 om 09.56.38.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-04 om 09.56.47.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-04 om 09.58.36.jpg

dit word de lift die zowel in mol als in genk gebruikt kan worden
en ze kan helemaal opgeplooid worden zodat ze tijdens het transport niet teveel wind pakt
er komen nog verstevigingen onder maar ik moet nog wat alu halen
voor schepen met een ronde romp kunnen de poten recht gezet worden en voor boten met een platte bodem kunnen die weg geklapt worden
ja de steuntjes zijn nog te lang en de alu is te dun maar dat is straks verholpen

gr raf

Hey Raf , ziet er al goed uit al wil ik toch een goede raad geven .
Zorg dat het stuk onder de bewegende plateau niet te groot is zodat je diep genoeg kan zakken .
Je verschiet ervan hoe diep sommige boten liggen en als je dan niet diep genoeg kan gaan heb je niet veel aan de lift .
Bij onze lift hebben wij een stuk dat onderaan maar een derde zo groot is dan bij U en dat is groot genoeg .
Groetjes
Ronny

werken vaarvijver (293).JPG
werken vaarvijver (299).JPG
werken vaarvijver (302).JPG

ja weet ik ronny maar in mol is dat geen probleem daar is het diep genoeg
en genk zien we of het daar wel nodig is en het kan aangepast worden
zodat het voor de twee kan dienen
donderdag de alu L profielen halen zo ben ik zeker dat alles past

gr raf

vandaag een zender omgebouwd .deze word gebruikt voor een bobcat maar heeft maar 4 kanalen
dus een ellende om mee te rijden en de bak te bedienen
ik wilde de zender niet helemaal verbouwen dus twee potmeters later en 2 schakelaars(ik had geen 4 polige)
door nu de schakelaars te bedienen kun je kiezen tussen de stick of de potmeter
zo kan de zender ook nog voor schepen en andere voertuigen gebruikt worden

gr raf

Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-06 om 15.12.06.jpg

zo ronny ik heb er 4 cm vanaf gehaald
ik heb wel de steun moeten aan passen
nu zitten de L ijzers er ook op en seffens aan de plaat voor de lier beginnen
dan opzoek naar een draad stang voor de omloop rol

gr raf

Hey Raf , ziet er al heel goed uit :thumbsup::thumbsup:
Als ik je nog iets mag adviseren , gebruik ineens lint in plaats van staaldraad .
Wij hadden in het begin ook staaldraad maar dat rolt niet mooi op en komt soms vast te zitten .
Daarom beter ineens plat lint te gebruiken , is sterk en kan niet roesten .
Doe zo verder , je bent goed bezig :wave
Groetjes
Ronny

Back