Het Schipperscafe deel 6

Bedankt voor de verwijzing Raf! Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
354439563_274863711786578_3485626297901911042_n.jpg

2,4 Ghz ontvanger eindelijk binnen gekomen en nu kan ik de bobcat op 2,4 zetten
ik moet alleen nog 2 potmeters bij zetten op de zender om de bak en arm te kunnen bewegen
de 40 Mhz gaat dan weer gebruikt worden in een duikboot

gr raf

zo, even melden dat ik hopelijk terug mijn hoofd boven water heb en dat de miserie nu efkes weg blijft.
Afgelopen weken alvast heel hard met modelbouw bezig geweest, weliswaar voor de club maar een mens moet ergens terug beginnen na bijna een jaar niet veel uitgespookt te hebben.
kinderen kregen elk jaar minstens 1 of 2 zenders van de 3 naar de haaien, ze zetten telkens zoveel kracht op de zenders om sneller te kunnen varen of korter te kunnen draaien.
Ik heb dus het binnen werk eruit gesloopt en ingebouwd in een plexy bak van 5mm met metalen bedienings hendeltjes. Gelijktijdig ook een bedieningskastje met 3 timers en transfo zodat er geen batterijen dienen gewisseld of je bang moet zijn dat de zender verdwijnt in een moment van onoplettendheid.
Ze hebben dit x de 3daagse parkfeesten alle maal overleeft , yes!!!!
20230419_202319.jpg 20230419_202617.jpg 20230417_204429.jpg 20230505_203754.jpg
zelf ook enkele batterijen leeggevaren, dat was al meerdere maanden geleden :)
Ondertussen ook terug aan het bouwen 's avond dus straks ook daar even updaten.
Ik zou zeggen, drink er alle maal eentje van mij om het stof weg te spoelen van de afgelopen dagen.
vgr Marc

Marc klinkt bekend ik had vroeger de staafjes door stalen nagels vervangen en die bogen ze zelf nog krom
gr raf

als het dat maar alleen was Raf, ik had er zelfs 1 waar de hele stuurknuppel met potentiometers en wieg er los inzat, schroeven gewoon losgewrongen uit de zender.
Was niet meer te herstellen :(

Naamloos.jpg

wat een waardeloos bedrijf
4 -6 polyester besteld en het zou de 5 de toekomen
op 16 nog niets dus hulplijn en bla bla bla
blijkt dat ze het terug naar afzender hebben gestuurd ?????
ja sorry kan gebeuren dat het label verkeerd gelezen is geworden bla bla

het zou op 20-6 aankomen maar steeds werd de datum verschoven
en nu staat het nog steeds zoals hier boven op de foto.
kut bedrijf ook al

gr raf die een beetje pissed is

juist gebeld met de shop en post.nl is voor de tweede keer 20 kilo polyester kwijt geraakt
ze hebben op nieuw opgestuurd met de zelfde klote firma
ik heb verleden week dinsdag in china besteld en vandaag de drie pakjes netjes in de bus
maar vanuit nederland wil het maar niet lukken
de shop kan er niet aan doen maar ik denk volgende keer gewoon in belgiksitan bestellen en gaan afhalen
want het werk wat ik moet doen kan alleen maar buiten gebeuren daar het te groot is om binnen in de garage te zetten

gr raf

Geld terug vragen en bij een ander bedrijf bestellen. Ik bestel altijd bij mr boot, nooit geen problemen.
Grt peter

Geld terug vragen en bij een ander bedrijf bestellen. Ik bestel altijd bij mr boot, nooit geen problemen.
Grt peter
Het ligt niet aan de leverancier, Mr Boat en Polyestershoppen zijn beide betrouwbare bedrijven. Het probleem is hier de transporteur, namelijk Postnl. Wellicht vragen of het met een andere bezorger verzonden kan worden.

groet,
Maarten

inderdaad het ligt niet aan de shop maar bij post .nl
hun zitten er ook mee verveeld dat ik niet aan mijn materiaal geraak
en hun moeten het ook steeds weer verpakken en op sturen
alsook steeds het ontbrekende terug bij voegen

gr raf

Polyestershoppen is hét bedrijf in de jachtelarij.
Bij mensen met polyester bootjes valt het in de "look no further" categorie.
Dus ik denk inderdaad dat je pech hebt met de post.

polyester shoppen had gebeld met post.nl waar het probleem lag want voor de derde keer kwamen de goederen terug
er was ook weer van alles verdwenen
post.nl heeft een nieuw route systeem zo blijkt en mijn adres klopt daar niet in
j.f.kennedy ???? moet John f.kennedystraat zijn en inderdaad aan elkaar geschreven
dan as 3665 als dorp klopte ook niet moet niel bij as zijn 3668
maar as en niel bij as zijn reeds jaren gefuseerd en we mogen normaal 3668 niet meer gebruiken op post pakketten

dus ja dat was dus de reden van alle ellende

gr raf

Dan is de postcode het grootste probleem geweest.
Want in principe is de postcode met huisnummer genoeg voor de bezorging.
Een (foutloze) straatnaam is niet eens noodzakelijk, noch een naam van de geadresseerde.

Ja postcode met straatnaam en huis nummer zou genoeg moeten zijn maar blijkbaar niet voor post.nl
misschien ook met een hoofd letter beginnen ?????
het probleem is dat ze zonder dat er ook maar iemand weet dat ze een nieuw programma gebruiken
communicatie is zulke bedrijven niet hun sterkste punt
ook nog omdat de ontvanger geen klant s bij hun het is die het pakket verstuurd die klant is
vandaag nog een poging en hopelijk komt het dan nu wel aan

gr raf

Want in principe is de postcode met huisnummer genoeg voor de bezorging.
Dat is zo in Nederland waar de combinatie van 4 cijfers en 2 letters de gemeente, straat en zelfs de kant van de straat definieert, maar in België hebben we allen maar 4 cijfers, dus de straatnaam is ook nodig voor een bezorging. Mensen kunnen verschillende schrijfwijzen interpreteren, programma's hebben het er blijkbaar moeilijker mee. :eek:
Post.nl is in België stilaan berucht aan het worden, met schandalen van zwartwerk en schijnzelfstandigen, die het zelfs moeilijk hebben om te lezen. Ik woon in de ...bruggestraat, en enkele straten verder is de ...veldstraat. Het aantal maal dat wij elkaars pakjes of post aangeboden krijgen kan al niet meer op beide handen geteld worden.

Naamloos.jpg

en het is weer niet gelukt vandaag
echt man dat is zo een klote bedrijf niet meer normaal
de 14 de besteld en zou de 15 de moeten toegekomen zijn
we zijn 15 dagen later en nog niets .

gr raf

Back