Misschien iets voor de liefhebber.
Sommigen van ons zijn van het kaliber meten is weten.
Ikzelf ben meer een bij benadering type wat je duidelijk terug kunt zien aan mijn brouwsels.
Vorige week heb ik mijn karretje eventjes laten rollen en zoals jullie misschien nog wel weten ben ik in de achtergrond nog bezig met de
motoruitrusting cq setup van één der pt bootjes.
En vroeg of laat bekruip je toch eens de vraag hoe snel dat allemaal wel niet gaat.
tenminste ik iig wel.
Daar hebben ze natuurlijk wel iets op bedacht, namelijk een rc gps meetdingetje die je in of op je model moet hangen.
Maar zodra het woordje RC eraan te pas komt dan betaal je vaak ook gelijk RC prijzen ofwel het is gelijk een stuk duurder.
En meestal is dat gewoon een dom ding wat alleen het minimale doet, het meten van de snelheid.
Nu zat ik eens te bladeren op het www en stuitte ik op een Gps fietscomputer en daar stond niet de kostbare letters van RC bij,
dus gelijk een stuk goedkoper.
Een Xoss gps fietscomputer en met bluetooth zodat je het geheel ook nog eens live op je telefoon kan bewonderen.
Hij meet niet alleen de snelheid, maar ook de hoogte ( al lijkt me dat voor een boot niet echt van toepassing.... ) en de afstand.
En als je heel dapper bent kan je ook nog eens je route opnemen op een digitale kaart.
Klein nadeel is wel als je gebruik maakt van de app dat je je moet registreren ( men wil altijd van alles van je weten.....), en een hotmail/gmail account wordt niet geaccepteerd
alleen een bestaand account van een provider.
Maar een fictievenaam@kpn of hetnet .nl of iets dergelijks werkt ook en kan je gewoon met de app werken.
Ik weet natuurlijk alleen niet hoe nauwkeurig het apparaat is.