Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoorde vanochtend op de radio dat een wet die net door het vorige kabinet goedgekeurd was en die het recht op elke dag een schone luier en een douche voor ouderen garandeerde, waarschijnlijk weer wordt afgeschaft.

Ja, want zo'n oudje kan prima een paar dagen met dezelfde luier doen :???: En waarom zou je in godsnaam zo'n incontinent besje geregeld douchen:hammer:

Mooi sloepje, Manus, met een mooie NL-koningsgezinde Zweud er in ;)

Ze willen gewoon dat je voor je pensioen je spaargeld erdoor jaagt, en dan op je 67e harikiri pleegt. Maar dan eerst wel een verwijderingsbijdrage betalen, vanwege het "milliejeu."

Ze willen gewoon dat je voor je pensioen je spaargeld erdoor jaagt, en dan op je 67e harikiri pleegt. Maar dan eerst wel een verwijderingsbijdrage betalen, vanwege het "milliejeu."

Daar wordt al hard aan gewerkt, de Nationale Hypotheekbank..., ons pensioenspaargeld gaat daarin, hoeveel blijft daar onderweg aan de strijkstokken hangen ??? , het rijk staat garant...dus als dat misgaat komt de rekening weer bij de belasting betaler.
Ze doen dat gewoon en leden hebben niets in te brengen, daar zorgen de bestuurders van de pensioenfondsen wel voor.
Harikiri niet aan de orde hier en voor de "verwijderingsbijdrage" heb ik al gezorgd.

En de pensioenen worden gekort omdat de dekkingsgraad te laag is, maar er is wel geld om dan naar die hypotheekbank over te maken? Knappe econoom die dat kan uitleggen...

Ondertussen banken met miljarden gesteund, zodat ze hun rol als geldschieter kunnen blijven uitoefenen, maar die houden de hand op de knip. Hadden ze dat nu tien jaar eerder gedaan, dan hadden ze die hand niet hoeven ophouden...

neem aan dat je ook al goed naar de motor heb gekeken???

mocht je eventueel vragen hebben,kan je mij altijd aan spreken hoor,heb zelf namelijk ook een motorboot,vandaar

gr oase

Ja de motor lijkt me in orde, deze ligt er momenteel uit omdat er 2 dingen vervangen moesten worden, maar is er nog niet terug in gegaan. Daarvoor heb ik mn zwager ingeschakeld die is bedrijfs-automonteur bij de Mercedes dealer- Ardea ofzo in Roelofarendsveen.. die is bereid hem even na te kijken voor we hem weer in gaan bouwen. Verder is mijn vader vroeger HWTK en automonteur geweest. en zelf heb ik ook al wat machinist ervaring.

@ Remco: Wanneer ga je hem uit het water trekken voor een onderkant-inspectie?

Ze gaat in November de wal op hier in Monster, dan wil ik heel de bodem gaan doen en de zij´en. De motor moet dan weer ingebouwd en getest, en dan wil ik er zelfstandig mee naar een haven varen met een helling waar ik voor een hele leuke prijs voor de winter neer kan leggen, zodat ik buiten bovenwater ook meteen kan gaan doen.

GMA,

@Remco, je kan het ook aan mij vragen ik heb ook een boot, alleen geen vertand van motoren ;)

Thx Piet!

Het enige waar ik echt hulp bij nodig zal hebben is het betimmeren van de boot. Ik heb geen idee waar ik het beste het hout vandaan moet halen, welk hout er nu van origine inzit (volgens mij mahonie). en hoe ik het beste het dek met n teak of mahonie houten dek kan zetten.. welke t voordeligst is etc...

Dat is een beetje mijn euvel...

en hoe ik het beste het dek met n teak of mahonie houten dek kan zetten.. welke t voordeligst is etc...

Lekker antislip verf nemen.
Hout is veel te onderhoudsgevoelig.
Bovendien gaat je dek rotten en komen de planken los als er eenmaal wat vocht tussen stalendek en verfraai-hout komt. (en dat komt er !)

Zolder stofzuigerschoon opgeleverd: eindelijk klaar.

tijd voor een neut, ik kan van de winter stoken met cv of met de houtkachel.
Pomp uit de oude cv zit in het circuit van de houtkachel.
Met een kogelkraan zodat ik de huidige cv ketel kan dichtzetten als de houtkachelpomp draait.
Ik ging nog een steker halen en een 5 meter snoer (dik 3 x 0.75)
Kijk ik verder kan je voor €10 een compleet verlengsnoer 5 m kopen met een dikte van 3 x 1mm; knip je de vrouwtje steker eraf en gooi je weg: is het nog €3.00 goedkoper dan zelf maken. . . . .

Hout is veel te onderhoudsgevoelig.

Toch hebben ze op grote passagiersschepen zoals de Rotterdam teak houten dekken op de passagiersgedeelten. Wel iets van 5 cm dik, maar toch......

Ik kan op de werftekeningen geen speciale voorzieningen vinden, ik zal er nog eens naar kijken.

niet eens een 10?
Koud kunstje, stof heb je toch al gehad immers.
Pas maar op dat je niet verslapt.
Ik ken het, voor je het weet zit je weer rond de 5. (of minder)

Tijd voor een Floreffe dubbel

foutje?

sox837d8coru4ogvizus44caj-w620-h352-q90-f-bececed

Net alle twee, van de honger waarschijnlijk, wakker geworden op het terras. :p

Nog maar ff genieten van het zonnetje en een wijntje!

Straks aan de kip kerrie.

Morgen weer beginnen in de rozentuin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back