Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
er zit nu een multiplex voertje in dus die moet vervangen..
Nu wil madame meteen een "echte" jacht vloer erin
Mijn ouders hebben dat opgelost door van dat vetus nep teak(soort geprofileerd zeil) over watervast verlijmd multiplex te lijmen.
En wat harm al zei, teak op een stalen dek wordt ellende zodra de kitnaden gaan openstaan.

Over dat 11pk vetusmotortje weet ik niets te vertellen. Voorheen waren die kleintjes van vetus allemaal op mitsubishi basis (M.05 bijvoorbeeld).
(P peugeot, H huyndai, C van Cummins)

Zelf vorig jaar een revisie volvo D1-20 in mijn bootje laten zetten (Zat een MD11C, in scheelt 100 kg.)

Mijn ouders hebben dat opgelost door van dat vetus nep teak(soort geprofileerd zeil) over watervast verlijmd multiplex te lijmen.
En wat harm al zei, teak op een stalen dek wordt ellende zodra de kitnaden gaan openstaan.

Over dat 11pk vetusmotortje weet ik niets te vertellen. Voorheen waren die kleintjes van vetus allemaal op mitsubishi basis (M.05 bijvoorbeeld).
(P peugeot, H huyndai, C van Cummins)

Zelf vorig jaar een revisie volvo D1-20 in mijn bootje laten zetten (Zat een MD11C, in scheelt 100 kg.)

Ok, dat is dus een soort fineer?

vetus motor???
volgens mij heb ik iets gemist hahahaha..

Bij mij zit er iig een mercedes OM621 in, +/-55 pk op de schroef

ik wil wel een boegschroefje van vetus, als dat gaat passen

Oeps kleine vertraging:

1236459_10153165691180468_711103876_n.jpg

1174641_10153165696915468_1476165392_n.jpg

Wachten tot 16 sept en dan weer in het dok.

Ze hadden (zo vertelden ze mij toen ik aan boord kwam) de glandlekkage weer aardig weten te bedwingen.
De lekkage elders was echter nog zo groot dat iedere 3 uur toch nog wel de lenspomp aan moest, dan leek het wel een megawasmachine onder de vloer met al dat heen en weer stromende water.
Voorheen moesten ze ieder uur lenzen.
Ik begrijp nu ook waarom ze zo graag het dok in wilden voor de lange rit naar tenerife.
Als de stroom uitvalt borrelen ze af, want ik denk dat hozen met emmers wel erg zwaar wordt met zo'n groot schip zonder handpomp.

Nou over de Vetus diesel weinig gehoord hier.

@Co, mijn laatste kruiser (9,2 m) had ook een Volvo 55Pk, deze was in een maritieme uitvoering met wat extra's zoals watergekoeld spruitstuk.
Veel ellende met die 4 cilinder, tot een vastloper in cilinder 3 aan toe, oorzaak onbekend.

nu terug naar de tribune..., latersss...

Sensatie in het Afas Stadion, brand, tribunes ontruimd, wedstrijd gestaakt, brandweer bezig enz. enz...., ongewis hoe dit verder gaat verlopen...

Dak AZ-stadion staat in de brand, duel defintief gestaakt

zal dus toch iets van waar zijn want het staat hie rook in de krant

gr raf

Wedstrijd wordt morgenochtend om 11 uur uitgespeeld. Ik snap niet dat die Russen dat pikken!!!

F gaat weer niet redden vrees ik. Is akelig stil hier op m'n kamer.

Wedstrijd wordt morgenochtend om 11 uur uitgespeeld. Ik snap niet dat die Russen dat pikken!!!

F gaat weer niet redden vrees ik. Is akelig stil hier op m'n kamer.

Die hebben niks te willen en AZ ook niet , wordt beslist door de onmetelijke wijsheid van de UEFA , in dat ivoren torentje van Geneve... ;)

F verknalde al een strafschop !.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back