Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat niet overal zo slecht in de modelbouw-handel in NL. Bepaalde set verkoopt slecht, was zelfs al uit de webshop gehaald. dus ik deed een leuk voorstel voor een iets lagere prijs. Kreeg gewoon de prijs voorgesteld waar die net voor het verwijderen op stond. Werd het niet verkocht, dat gingen ze het zelf wel gebruiken. Nou, dan heb je als modelbouwshop blijkbaar geen probleem met geld binnenhalen, als je een klant zo wegstuurt. Dan maar in het buitenland kopen, als de NL shop mijn geld niet eens wil... Ik wil vanaf nu dus even geen geklaag/gemopper horen over oneerlijke concurrentie uit China etc...

Het gaat niet overal zo slecht in de modelbouw-handel in NL. Bepaalde set verkoopt slecht, was zelfs al uit de webshop gehaald. dus ik deed een leuk voorstel voor een iets lagere prijs. Kreeg gewoon de prijs voorgesteld waar die net voor het verwijderen op stond. Werd het niet verkocht, dat gingen ze het zelf wel gebruiken. Nou, dan heb je als modelbouwshop blijkbaar geen probleem met geld binnenhalen, als je een klant zo wegstuurt. Dan maar in het buitenland kopen, als de NL shop mijn geld niet eens wil... Ik wil vanaf nu dus even geen geklaag/gemopper horen over oneerlijke concurrentie uit China etc...

En toch zijn er modelbouwwinkels waar je kunt onderhandelen over prijzen heb ik onlangs ervaren, deed een voorstel voor een complete set met alles erop en eraan, dat werd overgenomen , scheelde me zo'n € 120.
Alleen jammer dat de levering nog al wat problemen gaf, daarover heb ik al voldoende bericht hier, uiteindelijk is het goed gekomen.

Gefeliciteerd Remco met je verjaardag en je boot.
Ikzelf heb me vorig jaar eens verdiept in het aanschaffen van een bootje, maar toen ik zag wat de jaarlijkse kosten waren van oa het liggeld was ik snel klaar met verdiepen.

Tegenvaller 1:1 schroef..., had gisteren even de motor in "tilt position" , schroef zag er behoorlijk toegetakeld uit, vrees dat die vervangen moet worden , kost maar even € 160...!!
Omdat ik volgende week toch nabij de verkoper ben in Friesland gaan we even langs om te kijken of het echt noodzakelijk is of dat het nog geen kwaad kan.
Ben bang voor ongewenste trillingen en beschadiging van lagers en assen in de aandrijving.
Twijfel ook of ik metalen (alu-messing of kunststof) wil monteren.

Ja, volgens mij houdt een winkel runnen ook in dat je wat kan spelen met de prijs, klanten kan aanvoelen. 5 tot 10% korting zit er meestal wel in, zonder dat de winkelier gelijk droog brood moet eten. Als je iets op Marktplaats zet kun je ook voet bij stuk houden en net zo lang wachten tot je vraagprijs top op de cent wordt geboden, maar dan blijf je 9 van de 10 keer met je spullen zitten. En zeker als het om "winkeldochters" gaat, dan weet je dat de kans klein is dat er later nog iemand belangstelling gaat tonen.

Wat dat betreft kunnen sommige winkels wel een cursusje "handelsgeest" gebruiken, anders even bestellen in China, etc, daar zijn ze ons wat dat betreft momenteel ver voorbij.

In dat geval is een goede buur beter dan een verre vriend... :rolleyes:...

Precies, maar de ene buur zit op 800 meter, de andere op 50 meter.
De weg oversteken durf ik niet met al die langsvliegende idioten op landbouwtrekkers met hout en grascontainers er achter. ;)

Verstand op nul (zal niet al te moeilijk zijn) en schijt aan de wereld "ik rijd hier en al je er last van hebt ga je maar ergens klagen".

bammetje gedaan, nog een paar bakken thee en weer naar de zaagtafel.
Valt niet mee een balk in de langsrichting doorzagen.

Shtandart zit bij Ouddorp voor de kust

@sleepboothaven: Dat wordt een mooi gezicht, vrijdag rond het middaguur. Seawolf ligt zeker het weekend nog in Maassluis http://t.co/ghkszeJAOS

Misschien dat ik dan maar eens een kijkje moet gaan nemen, met camera in de hand, want ik ben (heeeeel langzaam....) aan het bouwen aan de "Zwarte Zee als Jacht". Voorbeeld: een postzegelformaat schetsje.
Ik heb al wat zitten zoeken op Internet naar plaatjes en heb al het nodige gevonden, maar meer (detail-)foto's zijn natuurlijk altijd beter. Kan ik een beetje afkijken hoe ze het bij de Clyde hebben gedaan.

...Of iemand uit de buurt moet zo lief zijn om een kaartje vol te schieten?

Kan ik een beetje afkijken hoe ze het bij de Clyde hebben gedaan.

...Of iemand uit de buurt moet zo lief zijn om een kaartje vol te schieten?

Geen ideeën opgedaan op Texel Diede ??.... ;)

@Harm , Gelukkig heb ik nog water om de spinazie te wassen , draadjesvlees al gaar en piepers gejast...jammie, dat wordt uitbuiken straks... :yes:

Hey Manus, nee, ik ben wel bij de jachthaven geweest maar daar heb ik me vooral bezig gehouden met krabbetjes vangen met de kinderen, wat een ongelofelijk leuke sport is dat! Vooral Amber (de kleine meid die met me mee bij jou binnen was) vond het, nadat de eerste angst er af was, helemaal geweldig en ze deed onwijs haar best om met de emmer de krabben te vangen.

...En daarbij, de jachies in de jachthaven zijn een bééétje een andere klasse dan een superjacht á la Clyde/Seawolf :)

De tijdschriften staan trouwens naast mijn bed opgesteld, nu nog even een shitload aan post-it's regelen zodat ik die bij de interessante artikelen kan doen om later te scannen.

Bedankt voor het welkom en de tijdschriften!

De tijdschriften staan trouwens naast mijn bed opgesteld, nu nog even een shitload aan post-it's regelen zodat ik die bij de interessante artikelen kan doen om later te scannen.

Bedankt voor het welkom en de tijdschriften!

Verdorie nog aan toe Diede...tijdschriften naast je bed... :rolleyes: , dat kan heel anders hoor :yes:.

Whaha, dat neusje van Amber komt wel weer goed, groet haar van mij.

Zal ik doen Manus! Pepermuntjes zijn trouwens in goede aarde gevallen, hoewel ze nog moet leren er op te sabbelen ipv in een keer stuk te kauwen :D
Ik weet ook wel andere leuke dingen te doen in bed, maar het één hoeft het ander niet uit te sluiten ;)

Heren, motor techneuten. HELP.

Ik heb even een serieus probleem.
Zoals velen wel weten vaar ik met mijn kotter Sola Fide met 2 hecthoperms op 1 schroef as.

Het is me inmiddels gelukt om binnen 1 week 2 hecthoperms naar de kl..... te jagen.
Afgelopen woensdag No 1 en afgelopen zaterdag op de visserijdag in Makkum ging nummer 2 er aan.
Ik had al problemen met de lagers, en zou deze vervangen.

Ik heb nu toch maar besloten om de hele handel te vervangen door 1 motor.

De vraag is nu welke??????

Borstel of brushlus??? Geen idee, ik zie echt door de bomen het bos niet in deze handel.

Gegevens:

2x hecthoperm 12 volt en 1 vierblads schroef 130 mm.

Heren brand los, ik weet het echt niet meer.

Alvast bedankt.

[URL="http://img713.imageshack.us/img713/7499/73y0.jpg"]Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 600x800 en 200KB.[/URL]
Uploaded with ImageShack.us

Ben de CV effe zat.
balken zitten op de muur.
Ik wilde net als de vorige cv, maar niet alle gewicht aan één steen in de muur hangen.
En omdat hij toch 5.5 cm vanaf de muur komt te hangen omdat anders de dakdoorvoer niet uitkomt is het nu wel zo makkelijk die montageplaat aan een dwarsbalk te bouten. :)

Tijd voor een neut.

Gaaf Knight Rider Fan Bouwt Eigen Kitt - Opmerkelijk - Video - Zie.nl
In dit krampachtige land zou de auto direct van de weg worden gehaald door de politie, onder het mom van 'rode licht vooraan de auto kan gezien worden als achterlicht of derde remlicht'.

Vroeger had ik een brommer (Puch) met zo'n rode scanner op de voorkant, zag er erg gaaf uit.
Toen ik op een dag een tegemoetkomende politie auto zag aankomen voelde ik de bui al hangen, politie draaide 180 graden om en ging met blauwe lampen met sirenes achter me aan, erg spannend.
Na een grondige inspectie van mijn brommer werd me verzocht om de rode lampen uit te zetten en te verwijderen, ik kwam er mee weg met een waarschuwing.

Nu eerst aflevering 9 van Dexter seizoen 8 kijken.

Ik heb ook nog een HP (met kiesbare vertraging 1:3 tot 1:360 meen ik).

Zit net nog wat doosjes te openen kom ik een "open therm module V33" tegen :confused:

Leuk die moderne kachels.
Mijn vorige was gewoon aan/uit.

Ik vind net op het net dat dat printje nodig zou zijn als je de kamerthermostaat op Modulerend zet. :rolleyes:

Reuze interessant.
Nog maar snel een slokje bier, want dit wordt nog een serieuze klus.
Eerst de leidingen maar gaan aanpassen morgen en zorgen dat er vuur in de ketel kan.
Daarna de toeters en bellen wel gaan bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back