Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
De boot werd net bij Wemeldinge op de kant gehesen, als je niet wist wat er gebeurt was zou je het niet weten. Schade viel heel erg mee de reling aan stuurboord kapot en de middelste stuurhutruit.

De boot werd net bij Wemeldinge op de kant gehesen, als je niet wist wat er gebeurt was zou je het niet weten. Schade viel heel erg mee de reling aan stuurboord kapot en de middelste stuurhutruit.
Eeeh, ik zie meer kromme en geplette onderdelen.
De+overvaren+motorboot.jpg

@Remco: Dat ziet er uit als twee adequaat zware jongens, kweenie wat die moeten kosten maar als het inderdaad weinig is zou ik er maar snel bovenop springen.
Die "oude" voeding van jou is inderdaad waarschijnlijk ergens in de eindtrap stuk, of je sluit er een kortsluiting op aan, dan stort hij uiteraard ook in...

Ja heb er al 2 besteld ;) moet alleen f wachten tot mn geld binnen is :D
Hij heeft er genoeg.. dit setje van 2 met Fan kost 36 eu ex verzende

Denk wel dat ik het zou kunnen om een week zelfstandig voor water en voer te zorgen, psychisch zal het denk ik wel een marteling zijn omdat de verleiding groot zal zijn om naar de bakker oid te rennen :-)

Beetje laat maar toch:

Robbie: Nu, in augustus is dat geen enkel probleem. Je kunt je buikje helemaal rond eten aan mais, aardappelen, fruit, groente, desnoods een kip achteroverdrukken bij een boer.

Nu hetzelfde proberen in, pak 'm beet, eind December.
Ik ben in December '82 samen met een aantal collega's in de Biesbosch gedumpt met de boodschap: "Vrijdagmiddag 18:00 uur komen we jullie op dit-en-dit coördinaat weer oppikken. Tot die tijd: Ontwijken en overleven. By the way: het is nu maandagochtend 06:00 uur." Vlak voor die zinsnede waren we uiterst zorgvuldig gefouilleerd door een aantal lieden van het Korps Commandotroepen. Geen broodkruimel hadden we mee.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je dan al je energie nodig hebt om te overleven. Je moet veel verplaatsen, anders wordt je opgepakt en kun je overnieuw beginnen. Je moet eetbare spullen bij elkaar te sprokkelen. Brandstof. Je moet op een gegeven moment vuur maken om warm te worden (het was 's nachts -15 graden Celsius) en om te koken.

Wij hebben een paar kippen kunnen jatten bij een boer. Nekje gebroken, schoongemaakt (denk om het zorgvuldig verwijderen van de galblaas!) en gekookt. We hebben bij een andere boer de vuilton geplunderd. Zat nog wat oud brood, aardappels en een stuk beschimmelde kaas in... Heerlijk!) Sneeuw gesmolten, gefilterd, gekookt, en gedronken. We hebben de laatste avond 2 hazen gestrikt. Jammer, konden we niks mee doen, moesten eerst "besterven".

En wij waren nou niet bepaald stadsjongetjes; We waren al ruim 18 maanden in opleiding, een aantal van ons kwamen van het boerenland en wisten best goed hoe de natuur in de war stak. Stuk voor stuk waren we een paar kilo kwijtgeraakt.

Kortom:
Midden augustus is "leven het land" een makkie. Beetje primitief kamperen.
In de winter wordt het een heel ander verhaal...

Zojuist de PDF backup aangevuld met alles na 11 juni.
Tsjonge 15 pagina's: wat gaat het hard als je dat niet elke week in de gaten houdt.
Tevens de inhoudsopgave van het bouwverslag aangevuld.

Weer eens de Wilesco van zolder gehaald,even zoet geweest vanavond..:p

We zullen er maar eentje nemen van Arie :D:D:D....proost Arie :proost:

Beetje laat maar toch:

Robbie: Nu, in augustus is dat geen enkel probleem. Je kunt je buikje helemaal rond eten aan mais, aardappelen, fruit, groente, desnoods een kip achteroverdrukken bij een boer.

Augustus is de meest gunstige tijd om van de natuur te leven, voor dat weekje kies ik dan wel voor een vegetarisch dieet :-)
Niet alleen groente en fruit zijn te plukken en te eten maar ook bepaalde bloemen en bladeren.
Wel belangrijk is dat je weet wat je kan eten, sommige planten die in Nederland te vinden zijn zijn erg giftig. Een handjevol bessen van bv een Kardinaalsmuts zijn dodelijk, Jakobskruiskruid en Wolfskers (komt in West-Europa niet voor) kunnen zelfs leiden tot razernij (met de dood tot gevolg)
Tijdje terug had ik een boekje gekocht over eetbare en giftige planten, erg interessant boekje, elke eetbare plant heeft een tegenhanger die er erg op lijkt, maar giftig is.

Goeiemorgen allemaal..

Zo de eerste 2 bakken koffie zitten er alweer in, huis is aan kant, en de nieuwe makelaar staat over ongeveer n half uur voor de deur... de huidige zijn we zat.. ben benieuwd!

Moghú heren,

Eerste buitje net geweest en de volgende lijkt onderweg, polders en dijken hebben het hard nodig dus laat maar komen.

Wat een heerlijkheid, afvoertje spoelbak weer ok met verkleinde diameter en op afschot.

Nog maar een koffie dan, smaakt weer best.

Ja al een paar jaar Jan, alleen wil de verkoop niet echt vlotten...
Mede doordat het huidige makelaarskantoor, welke mijn oude makelaar heeft overgenomen, er helemaal geen ruk aan doet.. Dus nemen we nu een andere meer lokale makelaar.

Zo, tukkie uit! Erg gezellig gisteravond en beide haren nu wat gevoelig. :p
~
Vandaag

Het is wisselend bewolkt en enkele buien. De meeste buien vallen in het noorden en oosten van het land. Daarbij is onweer niet uitgesloten. De middagtemperatuur ligt rond de 18 graden. De wind is west tot noordwest en matig, aan de kust en op het IJsselmeer af en toe vrij krachtig.Dinsdag op woensdagnacht in het noorden nog een enkele bui. Elders opklaringen en meest droog. Het koelt af naar een graad of 11. De (zuid-) westenwind is zwak tot matig.Woensdag overdag zijn er perioden met zon en blijft het vrijwel overal droog. De middagtemperatuur wordt ongeveer 20 graden. De westelijke wind is meest zwak tot matig. (Bron: KNMI)

Meerdaags

Grote kans op een tamelijk rustig weertype met lage neerslagkansen en temperaturen rond de normale waarde voor de tijd van het jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back