Het OpenTX draadje (nieuws, handige weetjes, hardware, diy)

Ik had nog geen oude versie dat was het probleem. Ben mijn xr9 pro aan het omzetten. De laatste versie gaf gestotter en daar ben ik mij op gaan inlezen en zie nu dat dit bij meer mensen gebeurt.

Ik dacht eerder dat je door de settings een versie maakt maar dat is dus niet het geval.

Met mijn X9D+ geen last van stotteren, dat zou zich alleen voordoen met ISRM zendmodules (dus zenders waarin ACCESS al zit of toegevoegd kon worden (X10(s) en X12s)).

Ik weet niet of de 9XR Pro goed ondersteund is door OpenTX 2.3.x.

Met welke zender heb jij gestotter (en heeft die idd een ISRM module)?

Companion download op basis van de settings die je doet een voorgecompileerde versie waarin de gewenste opties zitten. Zodra er een nieuwe versie uitkomt worden de oude versies direct vervangen door de nieuwe versie en als je bijvoorbeeld Companion 2.3.11 gebruikt dan download hij op dit moment 2.3.13. Wel een manco van hoe ze e.e.a. hebben ingericht in dit geval.

Ik heb de turnigy 9xr pro en die heeft het gestotter. samen met de xjt frsky module.

Ja het downloaden van de laatste versie is een manco. Zo kun je niet een oude versie pakken. Ik vind alleen een tutorial voor 2.2
Ik heb ook 2.2.4 geprobeerd een keer maar die zorgt er voor dat het display niet opstart. Dat heeft 2.3 niet.

De 9XR pro staat netjes in het lijstje dus ondersteuning lijkt me ok.

Ik zal me ook maar eens melden hier.kijk eens op repository.justfly.solutuons.

Daar vind je allerhande spul om gratis zonder inloggen te downloaden, en een link naar www.justfly.solutions, waar je voor weinig geld nog meer leuks kunt halen voor je opentx radio.

Is er een manier om de output van een script te laten loggen op de SD kaart?

Ik heb onderstaand mixer script gemaakt voor de finetuning van een elektronische brandstofregeling, waarbij temperatuur en druk een correctiefactor voor het mengsel oplevert. Aan de rechterkant in het scherm zie je de outputs van het script.
5 script.jpg

Ik zou de waarden van T1 (temperatuur in Kelvin), P2 (druk in hectopascal), en F3 (mengselcorrectiefactor) graag tijdens de vlucht willen loggen op de SD kaart, maar krijg dat niet voor elkaar.

Is er een manier om dat wel te loggen?

Mijn X9D krijgt steeds meer moeite met praten. Ik heb geen firmware vervangen de laatste tijd. Ik gebruik voornamelijk de waarschuwing 'low battery' via de telemetrie, maar steeds vaker komt hij bij het inschakelen niet verder dan 'low bat..' en dan blijft ze verder zwijgen, ook met andere functies. Uit- en aanzetten helpt soms, maar steeds minder. Enig idee?

• Like
Reactions: Cnn
Das heeln apart. Los contact bij de speaker wat door de trilling verergert? Even de draadjes en soldeerverbindingen bij de speaker nalopen. Verandert er iets als je m zachtjes schudt?

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Taranis. Bij mij hielp het toen om het metalen omhulsel vd SD kaart houder op de printplaat ietje aan te drukken waardior de SD kaart steviger op de komtakten gedrukt werd.

Ik denk toch dat het iets anders is. Ik heb de contacten schoongemaakt en als ik alleen de zender aan heb, blijft Betty gewoon doorpraten: engine on, engine off etc. Maar sluit ik het toestel aan, dan is het: low bat.. en verder komt er niets meer uit. Maar soms gaat het wel goed.

Vage klachten zijn het lastigst ;-)

Voorlopig maar weer op de timer vliegen.

Back