Hallo,
Ik ben een nieuwe OpenTX gebruiker, ik heb kort geleden een gebruikte X-Lite Pro overgenomen. De firmware versie die daar al op staat is 2.3.11. Ik weet dat er een nieuwere versie is (2.3.13).
Ik heb begrepen dat er een wizard bestaat voor het aanmaken van een nieuw model, maar die lijkt te missen in mijn X-Lite. Nu heb ik e.e.a. gelezen over de setup van Companion, en ik kan me voorstellen dat bij het compileren van de firmware door de vorige eigenaar de wizard optie niet meegnomen is. Dus ik was van plan om de firmware te updaten met die optie aangevinkt.
Maar nu doet zich het volgende probleem voor: ik heb een Mac, OSX versie High Sierra (10.13.6). Ik heb geprobeerd Companion 2.3.13 en 2.3.12 te installeren, maar dat lukt niet. Ik zie dan het splashscreen met een soort verbodsbord er doorheen. Dat probleem komt kennelijk ook bij anderen voor:
https://github.com/opentx/opentx/issues/8561
Mijn Mac laat geen nieuwere versie van OSX toe, dus ik zit (voorlopig?) vast aan Companion 2.3.11. Als ik daarmee probeer de bijbehorende firmware te downloaden krijg ik alleen de nieuwste versie (2.3.13) aangeboden.
Voor ik nu gelijk al de firmware in mijn zender opblaas, weet iemand te zeggen of ik daar problemen mee kan verwachten? Zijn er andere manieren om er een extra optie in te krijgen?
Max.
P.S. Het onmiddellijke probleem is opgelost, met hulp van een vliegcollega met ook een X-Lite heb ik de wizard gevonden. Maar ik blijf geïnteresseerd in of ik in de gegeven situatie een nieuwere versie van de firmware kan installeren.