Ik heb dit draadje met interesse gevolgd en diverse keren op het punt gestaan (of beter gezeten) om Richard bij te vallen omdat hij helemaal gelijk had. Helaas kon ik het niet beter omschrijven dan hij al deed en kon ik maar niet begrijpen waarom de anderen het niet begrepen.
Ik heb 11 jaar lang m'n sportvliegbrevet gehad. Toen ik met de lessen begon was ik al een jaar of 15 modelvlieger. Dat heeft me in het begin wel geholpen maar later juist een beetje tegen me gewerkt. Om dat brevet te behalen heb ik bijna een jaar lessen gehad en heel veel boeken moeten lezen. In het begin had ik ook van die momenten dat ik dacht dat er onzin in die boeken stond. Zo was daar het zinnetje, "Met het hoogteroer bepaal je de snelheid waarmee je vliegt en met het gas bepaal je of je klimt of daalt". Ook het verhaal van de vleugelbelasting wat Richard zo uitvoerig heeft uitgelegd vond ik in het begin raar beschreven. Met modelvliegen had ik andere dingen geleerd, dat die niet juist waren kwam eerst niet bij me op.
Ik begon het pas goed te begrijpen toen de instructeur het in de lucht demonstreerde. Nadat ik het allemaal "goed" had geleerd voor m'n vliegbrevet ging ik ook veel beter modelvliegen. Ook kon ik het toen beter leren aan andere leden op de club. Enkele leden zijn in de loop van de jaren ook "echt" gaan vliegen. Enkele zijn nu vlieger bij de KLM of Transavia. Enkele andere hebben hun zweefvliegbrevet en vliegen in de zomer lekker boven het overijselse land. Zij hebben mij het zelfde verhaal vertelt. In het begin klinken vele dingen vreemd in de oren en denk je dat het niet klopt. Pas later kom je erachter dat je het al die jaren zelf fout hebt gedaan.
Nu ziet het er naar uit dat de anderen de uitleg van Richard ook begrijpen en kon ik het niet laten om dit te schrijven.
Goede en duidelijke uitleg Richard, hier hebben we allemaal iets aan!
Ik heb 11 jaar lang m'n sportvliegbrevet gehad. Toen ik met de lessen begon was ik al een jaar of 15 modelvlieger. Dat heeft me in het begin wel geholpen maar later juist een beetje tegen me gewerkt. Om dat brevet te behalen heb ik bijna een jaar lessen gehad en heel veel boeken moeten lezen. In het begin had ik ook van die momenten dat ik dacht dat er onzin in die boeken stond. Zo was daar het zinnetje, "Met het hoogteroer bepaal je de snelheid waarmee je vliegt en met het gas bepaal je of je klimt of daalt". Ook het verhaal van de vleugelbelasting wat Richard zo uitvoerig heeft uitgelegd vond ik in het begin raar beschreven. Met modelvliegen had ik andere dingen geleerd, dat die niet juist waren kwam eerst niet bij me op.
Ik begon het pas goed te begrijpen toen de instructeur het in de lucht demonstreerde. Nadat ik het allemaal "goed" had geleerd voor m'n vliegbrevet ging ik ook veel beter modelvliegen. Ook kon ik het toen beter leren aan andere leden op de club. Enkele leden zijn in de loop van de jaren ook "echt" gaan vliegen. Enkele zijn nu vlieger bij de KLM of Transavia. Enkele andere hebben hun zweefvliegbrevet en vliegen in de zomer lekker boven het overijselse land. Zij hebben mij het zelfde verhaal vertelt. In het begin klinken vele dingen vreemd in de oren en denk je dat het niet klopt. Pas later kom je erachter dat je het al die jaren zelf fout hebt gedaan.
Nu ziet het er naar uit dat de anderen de uitleg van Richard ook begrijpen en kon ik het niet laten om dit te schrijven.
Goede en duidelijke uitleg Richard, hier hebben we allemaal iets aan!