Het Moppen-Topic

main-qimg-5bcd7cc7dea6024113431c7df919c0a8.webp

"Poetin komt bij een waarzegster en vraagt aan haar wat er in de nabije toekomst gaat gebeuren. Ze zegt; "Ik zie dat je met een limousine door de drukke menigte rijdt, de mensen zijn blij, lachen en juichen, springen van vreugde, knuffelen elkaar en hebben allemaal een grote glimlach op hun gezicht!". Poetin vraagt aan haar; "Zwaai ik naar hen?!?" Nee zegt ze, de kist is gesloten........!"

Een jongedame komt bij de psychiater.
Hij vraagt haar zich helemaal uit te kleden en op de sofa te gaan liggen. Hij gaat even weg en komt even later eveneens poedelnaakt de praktijk binnen.
Hij gaat bij haar op de sofa liggen en begint hevig van jetje te geven, eenmaal klaar staat hij op , en gaat op zijn stoel zitten.
Zo juffrouw, zegt hij, dat was mijn probleem en wat is het uwe.

Ik kom dagelijks hier langs als ik naar m'n werk ga of naar het winkelcentrum. Het is al even geleden dat dit bord hier stond. Normaal ga je links af richting centrum, de industrie gebieden en de snelweg. Een klein stukje verder moet je een ophaalbrug over. Die brug is vorig jaar een tijd (week of 6?) afgesloten geweest vanwege groot onderhoud.
Die afsluiting duurde langer dan verwacht en veel mensen reden "rondjes" om de wijk uit te komen. Buurtbewoners hebben toen dat tweede bordje er onder gemaakt want het was gewoon een puinhoop. Slecht gepland, ook een toegangsweg vanaf de andere kant was afgesloten, en is dat nog steeds, vanwege groot "onderhoud" aan de weg en de kades. Door die afsluitingen moest al het verkeer van de noordelijke wijken en uit Zegveld door de binnenstad om richting de snelweg en de industrie gebieden te gaan. Daarvoor was een smalle eenrichting weg voor beide richtingen open gesteld. Dat heeft toen een aantal ongelukken opgeleverd, gelukkig alleen blikschade. Zoals ik al schreef, slechte planning.

Back