Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

jawel had het ook voor, één rubbertje is te weinig, en twee schoten er vanaf .
dus ofwel een stugger rubbertje, ofwel langere schroerfjes in de saver en twee rubbertjes.
Ik heb bij Gamma iets smallere en iets dikkere o-ringetje gevonden, ideaal toch
 
Zolang je de boel nog met je vingers kan pakken is er weinig aan de hand denk ik. Ik heb ergens gelezen dat lipo's niet veel warmer dan 60 graden mogen worden, anders gaan ze stuk (dit is zo warm dat je het haast niet kan aanpakken).

Dat je motor af en toe langzamer gaat lopen, bij vol gas, betekent dat het voltage van de accu inzakt en de regelaar de shut-off in werking zet. Je accu is dan gewoon leeg en moet je ook niet veel langer doorgaan! Het voltage zakt namelijk in en om die prop nog rond te kunnen slingeren bij lagere spanning betekent dat de regelaar de stroom omhoog gooit..Dit is niet goed voor je accu's, dus is het beter als je merkt dat de shut-off in werking treedt, direct te stoppen en je accu weer op te laden. Dit is ook de reden dat een motor en accu juist tegen het einde erg warm worden (hogere stroom bij lagere spanning).

Marco
 
Ja dat van dat inhouden was zoals ik al zei de eerste keer dat me lipo had opgeladen. Heb hem nu opnieuw opgeladen en nu doet hij het prima! En me accu werd niet nog geen 60 graden alleen me motortje was behoorlijk heet.

En nog een ander vraagje, hoe groot hebben julllie de uitslagen op je rolroeren en rudder?

Hij is nu voor 98% klaar! Wacht alleen nog op magneetjes om me cockpit kapje wast te zetten. Daarna testen!

En over dat testen. Eerst kijken hoe hij vaart, langzaam snelheid opvoeren en kijken hoe hij zich gedraagt op het water. En dan vliegen. Is het dan beter om laag te beginnen of juist beter zo snel mogelijk grotere hoogte opzoeken?

Dat laatste lijkt mij beter ivm ruimte voor correctie. Iemand nog andere tips?
 
Heb je al vliegervaring?

Zo niet, dan geef ik je als tip mee om de eerste vlucht door een piloot te laten doen die veel ervaring heeft met electro modellen.

Nooit de eerste vlucht vanaf water starten! Als blijkt dat er iets mis is, ligt je hydro op z'n kop halverwege het waterje...

Gewoon vanaf gras starten. Eventueel een beetje teflonspray onder de drijvers om de weerstand te verminderen.
 
Vliegervaring wel (ruim een jaar fanatiek easystar vlieger) maar nog niet met zo'n model. Wel flink geoefend met de simulator :wink:

Oke van gras starten is iid beter als van water :wink:

oh en hoeveel waren die roeruitslagen? Ik zit nu op ongeveer 2cm of 25 graden op me elerons en iets minder dan 2cm of 20 graden op me rudder
 
4011001_p1.jpg


8O 8O 8O 8O 8O

Heeft toch nog best lang geduurd....
 
hoi

ik heb mijn 4e hydro getest hij kwam niet vooruit en toen we hem gooide maakt hij helemaal geen snelheid dus viel die na poos je uit de lucht
na paar keer proberen lukte het nog niet en als ik hem recht omhoog hield ging hij ook niet de lucht in dus hij kan z'n ijgen gewicht niet houden

ik heb het 15 euro motorte en een 8*4.3 prop

zou mij motor nu al versleten/kapot zijn?

gr.martijn
 
Als ik de fietsbel full power geef, nou dan heb je een brok geweld, hoor!

Dus is de vraag, heb je zelf het idee dat er iets vreemds aan de hand is?
 
ja
idd

ik weet niet hoe het komt maar het leek wel of hij helemaal geen power meer had want hij vloog gewoon niet hij maakte geen snelheid dus moest ik naar beneden stuuren en toen zat die weer aan de grond

maar t is wel goed zo nu heb ik er voorlopig geen zin meer in veel werk in gestoken en de 4e die niet vliegt :evil: :evil:

gr.martijn
 
ik maak er altijd de gewoonte van om alles te checken voor ik ga vliegen, rudder, elevator, motor. Ik heb het een keer overgeslagen en het was gelijk raak (zender stond op verkeerde model) maar zo bespaar je wel weer een crash.

Enne hoe groot is bij jullie de uitslag op je rolroeren en op je rudder? Bij mij 2,5 cm op me rolroeren en 2 cm op me rudder.
 
M-artijn zei:
ja
idd

ik weet niet hoe het komt maar het leek wel of hij helemaal geen power meer had want hij vloog gewoon niet hij maakte geen snelheid dus moest ik naar beneden stuuren en toen zat die weer aan de grond

maar t is wel goed zo nu heb ik er voorlopig geen zin meer in veel werk in gestoken en de 4e die niet vliegt :evil: :evil:

gr.martijn

Wat was de temperatuur die dag? Onder de 15° C presteren Lipo's merkbaar minder. Ze kunnen gewoon veel minder Ampere's leveren.
 
ik heb die 120% gemaakt kom over de 400 gram met 17 ap regelaar moter van 14,50 lipo 1000/ 20c 11,1 en een 10 4 prop ik was geen elecktro fan maar nu dus wel hij gaat als de brandweer iedereen bedankt voor de tips en ook rctechnics waar ik aales heb gekocht want met hun prijzen is het echt mooi om er aan tebeginen mijn brandstof kisjes staan nu effe op zolder uit terusten want er is nu de hydro foam!!! gr bjorn
:D
 
ps nog ff wat koop geen master prop want dat wekt niet moet echt gws hebbe
:wink:
 
Nog even voor Bjorn. Hier zijn we gewend om zinnen te beginnen met een hoofdletter, en zinnen te eindigen met een punt. Tevens zou je na het schrijven van je bericht eens kunnen controleren op spelfouten en tikfouten. :wink:
 
Back
Top