Het grote Frsky topic

en heb jij de diy telemetry of non telemetry module?

Nee, ik heb de FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for Futaba w/ Module & RX, zoals ze deze bij HobbyKing verkopen. De ontvanger is de FrSky D8R-II 2.4Ghz 8CH Receiver with Telemetery. Echter telemetrie gebruik ik via mijn osd AP117 i.c.m. FY-21AP II. Helaas kan ik hierop nou net niet de RSSI aflezen dus die gebruik ik dan weer van de D8R-II d.m.v. piepjes weet je hoe de ontvangst is. Je kunt met een speciale kabel dit ook nog naar eigen inzicht instellen maar ik hou het zoals ik hem heb gekocht. Ben er al 1.3 KM mee weggeweest zonder enig piepje te horen. Ik gebruik wel een 5Dbi duckie.

Laatst bewerkt:
Frsky non telemetry is al 20km mee gehaald. Ik heb het idee dat de zendmodule in de ontvanger niet sterk genoeg is. Waardoor de telemetry begint te piepen terwijl dit niet nodig is.

Laatst bewerkt:
ok duidelijk. maar ik wil frsky telemetry gaan gebruiken voor op zicht vliegen, fpv doe ik op 35 mhz. is daarvoor de telemetry wel goed genoeg en betrouwbaar?

De telemetry is zeker handig. Vooral bij het op zicht vliegen al vraag ik me af of je dan uberhaupt piepjes zal horen.

Frsky non telemetry is al 20km mee gehaald. Ik heb het idee dat de zendmodule in de ontvanger niet sterk genoeg is. Waardoor de telemetry begint te piepen terwijl dit niet nodig is.

Nodig is het wel, zender en ontvanger wisselen een soort "token" uit op het moment dat je besturing niets binnenkrijgt van de ontvanger is het over.

klopt

Ik heb het lot al eens getart op hoogte
Na een tijdje piepen ging hij miepen ;)

Ik gebuik een yagi op de tracker en 2 inverted vee antennes op de kist.

Waarom zou de telemetry versie dan zo veel minder ver kunnen komen dan de non telemetry versie?

Laatst bewerkt:
Omdat ik dat getest heb
Ik dacht eerst ook zo dat het zenden veel verder moest gaan.
Maar hij heeft dat token blijkbaar nodig
Zal wel iets server - client achtig zijn zoals wifi
Aangezien er in de booster ook een ontvangst versterker zit en ook een 2-weg communicatie aan kan kom je dus een stuk verder

Sorry bericht even aangepast, maar zoals ik dus al zei ligt het probleem dus bij de telemetry waardoor het verkeerd gaat. Laatst ook met remy, hij had frsky op zijn alulah. Nou dat ding piepte als een malle maar remy kennende vliegt hij gewoon lekker door en ook zonder problemen. Het lijkt wel alsof de zend module in de ontvanger dus moeite heeft om evenver te komen als de zendmodule in de zender.

Klopt je kan nog een stukje doorvliegen met het gepiep
Je kan de FRsky ook instellen bij hoeveel %rssi die moet gaan piepen.

Ik kwam toen nog maar 200 meter hoger tot het totale signaal verlies.
Maar goed er spelen nog zoveel dingen mee zoals het weer, storing etc.

Ik weet wel dat ik dankzij het gepiep geen kist meer ben kwijtgeraakt

Ga uit van ongeveer een km. Maar het hangt af van zoveel factoren dat er niet echt een eenduidig antwoord is te geven.

ok, maar dan kan ik er iig genoeg mee zichtvliegen. binnekort me zender dan maar ombouwen naar frsky denk ik.

Voor op zicht vliegen voldoet bijna alles wel, pas bij het fpv vliegen ga je tegen grenzen aan lopen omdat je veel verder weg gaat vliegen.

Back