Het grote FPV (First person view) draadje.

die KX191 vind ik zelf een mooi dingetje en is ook 12v... ;) heb dat vorige ook heel erg vroeg neergezet en bedoelde eigenlijk andersom ;)
Zo vroeg ben je meestal nog niet helemaal wakker... heb liever alles op 1 lipo..

Hey hey Leo, je hebt hem ook ontdekt? LOL

Birdy

Beschikt de EzOSD over een status van de Spektrum AR7000 ontvanger zoals de Eagle Tree Systems eLogger v3 dat wel heeft? De eLogger v3 registreert namelijk antenne wissels, signaalproblemen etc. per antenne (dus voor de hoofdontvanger en elke satelliet ontvanger).

Die vraag heb ik ook al eens gesteld....ben bang dat je hetzelf moet uitproberen.
Tsja, van de twee keer dat ik iets uitgeprobeerd heb, heb ik twee kinderen overgehouden. 8O :rolling: ;)

Zonder gekheid. Voor een digitaal systeem heeft een RSSI weinig nut. Data is 100% of 0%, daartussen zit niets. Een halve packet data is onbruikbaar en wordt genegeerd dus een packet loss. Indien een andere antenne hetzelfde packet wel goed heeft gekregen meldt Spektrum een antenna fade. Meer dan 45 packets ins blauen hineins en je hebt een hold situatie (fail safe + recovery). Al die info staat op de datapoort als digitale info dus moet dat redelijk eenvoudig op een OSD te zetten zijn. Zelfs Eagle Tree Systems kan dat. :hammer:

Geweldige camera is dat.
Wartex en ik hebben hem ook. Alleen even de witebalance vastzetten op 4 en hij is helemaal goed.

Voor mij is dit setje onderweg: HobbyKing Online R/C Hobby Store : FPV Fiberglass Pan-Tilt Camera Mount

Ik ga hiermee eerst voor de lol eens een cam onder mijn funcub plakken,
geheel met een 2e zender bediend om een vriend het systeem te laten testen terwijl ik gewoon op zicht rond vlieg.
Pan/tilt had natuurlijk niet gehoeven maar er moest toch al een camera mount onder dus dan maar meteen zoiets. ;)
Hiermee ga ik eens op mijn gemakje aftasten wat mijn bereik zal zijn met mijn gebruikte patch antenne,
zodat ik later weet hoever het veilig te vliegen is zonder antenne tracker.
Als het systeem me bevalt onder de funcub laat ik het daar gewoon zitten en is de funcub mijn FPV model.
Zitten de propeller en bandjes toch wat veel in de weg, dan gaat alles over naar mijn twinstar.
Ik vind het namelijk erg fijn hoe traag de funcub zich kan houden, hiermee kun je denk ik heerlijk zweverige vluchtjes maken.
Zelfs met de 4400 packs die ik heb vliegt het ding nog belachelijk zweverig,
en daarmee haal ik denk ik ruim een uur FPV aangezien een clubgenoot al 45 min. haalt met gewoon vliegen op 3300 packs. ;)

Langsaam maar zeker. :p Ook ik kom er nog wel een keertje.

Ik heb 3 pan & tilts van hobbyking. Prima kwaliteit, wel wat dun materiaal.
Let wel op dat hij alleen voor een echt kleine cam te gebruiken is. Mijn Sony 1/3"past er nét niet lekker op.
Over je bereik hoef je je geen zorgen te maken. Ik ben nu aan het testen op 1,3. Dat werkt goed!:). Nauwlijks dropouts.
Echter lijkt de kwaliteit iets minder.. Het zou met de bandbreedte te maken hebben.

KPC-VSN505

broer van de KX-131

beter ga je dan voor de juiste!, KX191. De MSH36 heet hij.
De osd cam lijkt het ook goed te doen..

Ik had die 505 al gekocht. :p
Toen werd me die aan geraden, heb er zelfs nog extra moeite voor gedaan om dat bij blueCCTV vandaan te halen.

Even een vraagje over het aansluiten van de camera op een airwave 500mw tx. Als ik het goed begrijp kan ik de + en - van de airwave doorlussen naar de av input van de airwave en daar vandaan met een + , gedeelte - en een videosignaal naar de camera gaan?
Ik heb nl. maar drie aansluitingen op de camera en ik vermoed dat de - (aarde) wordt gedeelt op de voeding en het videosignaal.

Edit: Bleek dat het solderen gisteravond laat heeft geresulteerd in het verwisselen van plus en min. Resultaat was een defecte sms zekering. Deze even van een ander printplaat gehaald en met veel geduld weer zo kunnen plaatsen dat je het verschil niet meer ziet. En de camare werkt.

Laatst bewerkt:
KPC-VSN505

broer van de KX-131

beter ga je dan voor de juiste!, KX191. De MSH36 heet hij.
De osd cam lijkt het ook goed te doen..

ben al met rangevideo bezig een aantal van die cams goedkoop hierheen te krijgen voor retail.. :)
iedereen die er ondertussen een heeft is er enthousiast over...

Heb trouwens eergister enorm gelachen met zo'n keychain camera 720*480 30fps
had nooit verwacht zo'n goed beeld te krijgen van dat kleine ding.
Ff op een cloudsfly geplakt en hier bij mij achter in het park ff opgegooid.
cplgM0uYhdM[/media] - 2010.07.08 Keychain camera flight rotterdam.mpg

Laatst bewerkt door een moderator:
M'n eerste vlucht.

Vanavond m'n eerste FPV-vlucht gehad. Zweten vanwege 2 oorzaken.

22 minuten (met 3950-3s-accu) in de lucht geweest. De Easystar eerst op zicht gevlogen en getrimd.
Toen de bril opgezet met een basis 5.8-setje.

Na 350 meter wegvallend beeld. Kwam ook doordat de TX-antenne wat laag op de staartboom zit (voorlopig vanwege CG).
Toen al vliegend een 12 dBi-patch er aan gekoppeld.
Dat gaf direkt een heel verschil.
Tot ongeveer 650 meter weg gevlogen. Verder durfde ik eerst niet, want ik wilde in geval van nood op zicht terug kunnen vliegen.
Op zicht geland met een tevreden gevoel.

Easystar weegt nu 1050 gram, maar daar kan nog wat van af.

Taco.

Gefeliciteerd Taco! Fijn dat het goed is gegaan:). En nu een stel mooie video's maken!

Leo! let op! De ene KX191 is de ander niet. Zo verkoopt de spaanse retailer de MSH36, waar de andere hem onder de naam KX191 verkoopt en zo door. Sander had niet denderend veel schik met zijn cam, waar Birdman dat wel heeft. Er zit veel verschil tussen de cams. Je moet nét de goede hebben, of van tevoren even goede research doen.

Gefeliciteerd Taco! Fijn dat het goed is gegaan:). En nu een stel mooie video's maken!

Leo! let op! De ene KX191 is de ander niet. Zo verkoopt de spaanse retailer de MSH36, waar de andere hem onder de naam KX191 verkoopt en zo door. Sander had niet denderend veel schik met zijn cam, waar Birdman dat wel heeft. Er zit veel verschil tussen de cams. Je moet nét de goede hebben, of van tevoren even goede research doen.

ik zal eens ff kijken... ben met rangevideo aan het onderhandelen voor wat leuke retail prijzen.
geven jullie maar aan wat je leuk en goed vind, dan haal ik het wel naar binnen :)

Back