Het grote FPV (First person view) draadje.

@ Wartexx: echt mooi filmpje! En dat stunten doe je prima. Je schrijft iets over lipo savertje met ledjes. Heb je al eens uitgeprobeerd of je nog beeld hebt als de ledjes aangeven leeg te raken? Bij mij weet ik altijd wanneer de accu leeg raakt als bij volgas het beeld wegvalt. Gas terug en beeld terug en terug voor de landing. Je hebt dan nog even voldoende om met weinig gas thuis te komen.

MVG. Robert.

@Wiebe.

De easy was al ver heen, vraag maar aan remy :rolleyes:. En deze klap was redelijk hard, vanaf een meter of 3-5 recht naar beneden met een paar rollen erbij vond hij niet zo leuk. Hij was ook nog eens niet de lichtste.:p. Maar hij was inderdaad nog wel vliegend te krijgen. Ik heb net nog gevlogen, de EZ was meer ductape en tyraps dan schuim :rolling:

GetAttachment.aspx

GetAttachment.aspx

Het vloog wel maar dat was het dan ook. Sturen was een ramp, de vleugels kunnen ongeveer 1cm op en neer :rolleyes:

Maar de nieuwe wordt vandaag bestelt:D

mvg Hugo Janse

Inderdaad, De ez had al behoorlijk wat crashes gehad. Ongelooflijk dat die verbreedde neus het toch nog zo goed houd.

Sven, Jup, de magic touch;), ja hoor, wil je tx best even aanraken, als jij me helpt dat dat eindeloze gekloot op virtualdub! Grrrr

Birdman, prachtig filmpje! Zo heb ik een tijdje geleden een quad gekocht, echter is deze stuk gegaan. Nu alle chineze rotzooi eraf gehaald. Alleen het middenstuk met landingsgestel zal bewaard worden. De armen worden van alu, heb tevens 70grams motoren (750kv :rolleyes: ) , en wat regelaars besteld. Tevens verwacht ik het moederboardje uit Denemarken ieder moment, dus kunnen we de ultieme FPV quad bouwen:P.

Erg bijzonder om ook eens zo te fpv'en!

( ow, ook een funjet besteld :mrgreen:, een nieuwe FPV set, een nieuwe cam, 5 gyro's en nog wat spul besteld:rolleyes:)

ow en als laatst:
Zo zal ik in ons subforum een vliegklare rookie verkopen, een 10mw immersion Tx, een 500mW immersion tx, een lawmate 500mW ennum..nouja;))

Laatst bewerkt:
hahah van virtualdub krijg ik ook wel eens koppijn,
maar als je het eenmaal weet is het best te doen. ;)
Wat lukt je niet?

De funcub heeft inmiddels gevlogen, maar er zijn wat problemen.
Ik weet eigenlijk niet of het wel zon geschikte kist voor FPV is.
De enorme propeller zorgt snel voor vibratie en zit snel in de weg,
en er moet VEEL gemixt worden om een aileron bocht een beetje fatsoenlijk te krijgen.

Is het anders misschien niet beter om toch maar mijn nieuwe Twinstar 2 te gaan gebruiken?

dan is je zwaartepunt niet goed.
de funcubs die ik gevlogen heb vlogen prima door de bocht met aileron.

probeer hem eens neuszwaar te maken.

Neuszwaar dat issie eigenlijk al. ;)
Raar eigenlijk want de accu is een knoest van een 4400mAh pack, en die zit zover naar achteren als maar kan.
Wat hij doet is de kont omlaag gooien in de bocht, ik heb nu al 50% rudder mee gemixt, maar dat is nog niet genoeg.
Misschien als de accu wat naar voren komt, dat hij die kont niet zo laat vallen.
Straks met FPV gear erop kan die accu weer terug naar achteren natuurlijk. ;)

Maar, vibratie is nog steeds een probleem denk ik hoor.
Het is een behoorlijke prop, 12x7 geloof ik, en dat is best wat massa waar onbalans in kan zitten.
Iemand heeft hem mee om er een nieuwe center bus in te zetten, ik hoop dat dat het oplost.
De vibraties waren er overigens pas toen ik vol gas gaf, en meteen zo erg dat het de motor as krom rammelde. :sad:

Laatst bewerkt:
Birdman, prachtig filmpje!
( ;))

Heyhey, "All Credit" goes to Guy, hij is de master producer himself!! I only did the flying part!

De quad is de X3D ufo (jawel ,die quad funflyer die destijds verkocht werd door de speelgoed zaken) Alleen, deze is de Pro versie.

Het is tof van eens een ander perspectief in de beelden te hebben, pannen , stoppen , statisch blijven hangen, sideways gaan, ...

We zien wel waar het ons brengt!

By the way @ Wartexx, deze beelden werden enkel geschoten via een 40Mw en de fatshark av out (opname), het is dus zeker niet zo dat we steeds en altijd de patch uithalen ( in fact) bij de quad tot op heden nog nooit! Tot net voor deze vlucht zat er trouwens een 10 Mw.
Nice flight met de "fixed patch",beelden zijn idd mooi van kwaliteit maar voldoen ook aan de drie voorwaarden die ik beschreef. Zulke vliegplekjes moet je echt koesteren, ze zijn zeker niet overal te vinden!!

groetjes
Birdy

@ Wartexx: echt mooi filmpje! En dat stunten doe je prima. Je schrijft iets over lipo savertje met ledjes. Heb je al eens uitgeprobeerd of je nog beeld hebt als de ledjes aangeven leeg te raken? Bij mij weet ik altijd wanneer de accu leeg raakt als bij volgas het beeld wegvalt. Gas terug en beeld terug en terug voor de landing. Je hebt dan nog even voldoende om met weinig gas thuis te komen.

MVG. Robert.

Als er een ledje begint te branden, duurt t ongeveer 1 minuut voor ze alle 3 branden, en dan heb ik nog een minuutje ongeveer totdat de liposaver van de motor inschakeld. Daarna kan ik de motor nog een keer of 5 herstarten totdat de accu echt dood is, dus ruim voldoende power over om tot een goede landing te komen zou ik denken :D Ledjes zie je erg goed in de bril, ze vallen wel op zegmaar (A)

Omdat ik af en toe samen fpv vlieg heb ik mijn toestel voorzien van een andere frequentie. Ik vlieg altijd op de 2,4 Ghz uit veiligheidsoverweging. Maar met dit mooie weer vloog ik op de 35 Mhz, Graupner MC12 en originele Graupner ontvanger. Dat werd m'n model bijna fataal. Dat risico ga ik dus niet meer weernemen. Een ieder is hierbij gewaarschuwd.

mGuofcJmTOY[/media] - The day I nearly lost my FPV glider

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:

Thnx allemaal. het was eigenlijk makkelijker dan ik dacht. heb er gewoon flink wat besteld bij Fatshark zelf ;)
Stom, had ik eigenlijk niet bij nagedacht hahaha...
Kom echt de gekste prijzen tegen van rond de 20 tot 25 euro.. echt belachelijk...
Nu in iedere geval een stuk voordeliger :)

ieder geval nog bedankt voor de input

de av out pluk ik op de zijkant van de av connector op de print, zo kan ik steeds de connector nog gebruiken voor andere doeleindes.
@ Birdman1: ik kan op de foto niet goed zien aan welk pinnetje ik de av-kabel moet solderen. Welke is het?

Taco.

Omdat ik af en toe samen fpv vlieg heb ik mijn toestel voorzien van een andere frequentie. Ik vlieg altijd op de 2,4 Ghz uit veiligheidsoverweging. Maar met dit mooie weer vloog ik op de 35 Mhz, Graupner MC12 en originele Graupner ontvanger. Dat werd m'n model bijna fataal. Dat risico ga ik dus niet meer weernemen. Een ieder is hierbij gewaarschuwd.

mGuofcJmTOY[/media] - The day I nearly lost my FPV glider

MVG. Robert.

En ik heb juist mijn DX6i voor een FF7 verruild om op 2,4ghz te kunnen uitzenden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back