Het grote FPV (First person view) draadje.

Proficiat Sven, eindelijk heeft ie een knoop door gehakt:)...

Goh, Ik ben ook wel erg nieuwschierig geworden!

Hoe zeker weet je dat die tracker gehacked kan worden? Hoe zit het met die ontvanger in de bril?
voor dat geld hoef je het zeker niet te laten. Ben alleen benieuwd ofdat ik ermee vooruit ga op mijn huidige bril..
Ik kan natuurlijk ook m'n centjes sparen voor een tracker....

Proficiat Sven, eindelijk heeft ie een knoop door gehakt:)...

Goh, Ik ben ook wel erg nieuwschierig geworden!

Hoe zeker weet je dat die tracker gehacked kan worden? Hoe zit het met die ontvanger in de bril?
voor dat geld hoef je het zeker niet te laten. Ben alleen benieuwd ofdat ik ermee vooruit ga op mijn huidige bril..
Ik kan natuurlijk ook m'n centjes sparen voor een tracker....

Voor 't geld hoef je 't in elk geval niet te laten. De twee-assige gyro die gebruikt wordt in de Trimersion headset is overigens van Gyration en dezelfde als in de TrackR2. Daarmee is overigens alles gezegd, de gyro op zich is prima, maar ik betwijfel of je de elektronica in de headset kunt gebruiken om deze op een RC zender aan te sluiten. E.e.a. zou dan met de PPM signalen uit de RC zender overweg moeten kunnen en da's geen standaard toepassing maar een hele specifieke waarvoor de software echt geschreven moet zijn.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Waarom? Er zijn plannen voor een 5.8ghz fatshark,
dus ik dacht het nog even goedkoop af te kunnen met dit ding tot die nieuwe fatsharks er zijn.
Met de laatste nieuwe kun je namenlijk alleen draadloos tussen grondstation en bril gaan als er geen 2.4ghz piloten bij zijn.
Met de 5.8ghz versie ben je overal vanaf. ;)

Niet alleen plannen hoor, ik ben druk bezig met de laatste versie, waarschijnlijk heb ik met een week of twee de eerste productieversie die dan uitgebreid getest en gecertificeerd (CE en FCC) moet worden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Er zijn er een paar op RCgroups die het headtracken voor elkaar hebben.
Hoe precies dat weet ik nog niet, ben nog aan et lezen daar.

De ontvanger schijnt lawmate compatible te zijn.

Let wel op dat die bril maar 26' FOV heeft.
Niet ideaal maar het kan dr mee door volgens mij.

Niet alleen plannen hoor, ik ben druk bezig met de laatste versie, waarschijnlijk heb ik met een week of twee de eerste productieversie die dan uitgebreid getest en gecertificeerd (CE en FCC) moet worden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
De Fatshark 2010? Die is toch nog 2.4ghz?
Of komen er 2 tegelijk uit, 2.4ghz EN 5.8ghz?

De Fatshark 2010? Die is toch nog 2.4ghz?
Of komen er 2 tegelijk uit, 2.4ghz EN 5.8ghz?

Nee, de 2010 heeft alleen andere optics, d'r komt een 5.8GHz versie uit binnenkort (voor de zomer), daarmee komen de 2.4GHz versies te vervallen. Ook audio/video zenders voor 5.8GHz komen dan beschikbaar, in 25mW (CE en FCC gekeurd en zonder vergunning te gebruiken) alsmede 100mW en 600mW versies voor degenen met een zendvergunning.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Kijk, das andere praat. ;) Ben benieuwd.
Heb er dus wel goed aan gedaan eventjes met zon trimersion brilletje te rommelen dan.
Kan ik het grote geld even bewaren voor zon mooie 5.8ghz fatshark.

Misschien een idee om eens een informele 'meet 'n greet' op te zetten voor belangstellenden? Ik heb een prima locatie daarvoor waar we zeker met een aantal (FPV) piloten eens ervaringen en ideeën uit kunnen wisselen? De locatie is in de buurt van Edam in Noordholland.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Dat idee heeft al eerder de ronde gedaan, Sander. ;)
Alleen lijkt Edam me nogal een pokken eind weg van waar iedereen woont.
Remy zit in Nijmegen, Klaassie in Barneveld, Leo in Rotterdam, vinny in Bilthoven,
en ikzelf zit zelfs op et randje van belgie.

Misschien een stukje lager een locatie zoeken?
Of zijn er misschien nog wat noorderlingen die ik gemist heb? ;)

Mij maakt het niet uit om een eind te moeten kachelen, maar in Roosendaal zit je inderdaad wel een heel eind uit de buurt.

Die trimersion lijkt me ook wel leuk om een beetje aan te kunnen knutselen. En dan later een fatshark voor het echte werk... :cool:

Waarom kun je trouwens die 2.4 Ghz niet gebruiken als er mensen met 2.4 Ghz vliegen? Meerdere mensen met 2.4 Ghz zenders is toch ook geen probleem?
En met 5.8 Ghz, heb je dan niet een korter bereik en meer last van obstakels?

Edam is voor mij 160km rijden, en dan nog terug ook.
2 uur rijden is vermoeiend en met een 3.2ltr auto ook nog best duur.

2.4ghz video en 2.4ghz besturing gaan niet samen helaas.
Dat dat met stuurzenders wel kan, komt omdat die een sleutelcode met hun signaal mee geven zodat ze weten wat bij wie hoort.
Die 5.8ghz is voor mij enkel om de bril draadloos te verbinden met het grond station, zodat ik niet verongeluk met zon draad aan mijn appel. ;)

Laatst bewerkt:
Waarom kun je trouwens die 2.4 Ghz niet gebruiken als er mensen met 2.4 Ghz vliegen? Meerdere mensen met 2.4 Ghz zenders is toch ook geen probleem?

Ik denk dat ik hier een misverstand uit de wereld moet helpen. Je kan prima vliegen met 35MHz besturing en 2.4GHz video op een club waar ook met 2.4GHz besturing gevolgen wordt. Nadeel is dat je wat storing in je beeld kunt verwachten van de 2.4GHz besturing.

Wat niet aan te raden is om met 2.4GHz RC besturing en 2.4GHz video te gaan vliegen in één model. Dit werkt wel, maar het effect wat je dan krijgt is dat de 2.4GHz RC ontvanger een beperkt bereik te zien zal geven, het is net alsof iemand in één oor staat te schreeuwen en in je andere oor je de winnende lottocombinatie aan 't influisteren is, zo kan je d'r wel eens wat cijfers naast zitten.

Echter, 2.4GHz RC besturing wordt ***NIET*** gestoord door 2.4GHz video als de 2.4GHz RC ontvanger en 2.4GHz videozender zich niet in 't zelfde model bevinden. Dit komt simpelweg omdat het video signaal smalbandig is, er wordt uitgezonden op één frequentie. Alle moderne 2.4GHz Rc besturingen maken gebruik van (een vorm van) FHSS (frequency hopping spread spectrum) en daarmee springt deze besturing van frequentie naar frequentie (binnen de 2.4GHz frequentieband) en zal dus niet op één vaste frequentie uitzenden. Dit is volkomen gelijk aan hoe je met meerdere 2.4GHz RC besturingen tegelijk kunt vliegen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Op 5.8GHz is alles kritischer, het kaf wordt nu werkelijk van 't koren gescheiden. Aanklooien met eBay spulletjes is verleden tijd, op deze frequentie is iedere verbinding kritisch en telt elk component mee.

Het voordeel van 5.8GHz is dat je veel minder last hebt van WiFi, 2.4GHz RC besturingen etc. etc. Het is één van de frequentiebanden naast 2.4GHz die tot een bepaald zendvermogen vrij is van vergunning. Met een legale 25mW 5.8GHz zender en de Duo5800 voorzien van twee 8dBi patch antenna's kom je met gemak een kilometer ver. Met een 100mW 5.8GHz zender verdubbel je dit nog eens en met de 600mW zit je al op ettelijke kilometers.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Laatst bewerkt:
Edam is voor mij 160km rijden, en dan nog terug ook.
2 uur rijden is vermoeiend en met een 3.2ltr auto ook nog best duur.

Zeurkous! Je moet 't zo niet zien, de weg erheen anticipeer je op al 't interessante FPV gebeuren wat je gaat zien en meemaken, je bent enthousiast en hebt er zin in, op de weg terug heb je al die informatie van zo'n middagje FPV vliegen die je nog moet verwerken, nieuwe ideeën die in je opkomen etc. etc.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Zeurkous! Je moet 't zo niet zien, de weg erheen anticipeer je op al 't interessante FPV gebeuren wat je gaat zien en meemaken, je bent enthousiast en hebt er zin in, op de weg terug heb je al die informatie van zo'n middagje FPV vliegen die je nog moet verwerken, nieuwe ideeën die in je opkomen etc. etc.
:rolling: mooi brengen kan'ie het wel! :mrgreen:
En 3.2 liter, man, dacht dat ik duur was met m'n 2 liter... Wat rij je wel niet dan?

Maar lijkt me wel gezellig om met een clubje te gaan!

Ja lullen als brugman. :p

Ik rijd in een 5 deurs opel frontera.
We doen't nie voor minder. :lol:

47195al.jpg

Alleen zon zware motor zou ik niet nog eens kopen.
Zuipen doet'ie als een student.

Laatst bewerkt:
Ja lullen als brugman. :p

Ik rijd in een 5 deurs opel frontera.
We doen't nie voor minder. :lol:

47195al.jpg

Alleen zon zware motor zou ik niet nog eens kopen.
Zuipen doet'ie als een student.

Oh da's handig, dan moet je zeker langskomen. Als we dan een kist ergens in de weilanden kwijtraken hoeven we niet dat hele eind door de blubber te lopen, gewoon even in de stand 4x4 zetten en dan ernaartoe rijden, da's wel erg luxe :cool:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Back