Het grote FPV (First person view) draadje.

sorry, heb het niet helemaal gevolgd, maar waar is die meeting? als het niet ver weg is zou ik het gaaf vinden om eens te zein!!

Even terug lezen Vinnygogo.

Sander, klinkt prima. Ik denk dat bij de meeste toch de voorkeur uit gaat naar het weekend. Het maakt mij verder niet uit. Houd het op anders op zondag 7 maart. Mocht het weer belabbert zijn dan schuif je het een week door. Mochten de meesten hier aangeven dat ze door de weeks kunnen, dan kunnen we weer makkelijker schuiven.
Niet de bedoeling natuurlijk:).

Ook ik neem even mijn spullen mee. Kunnen we eens een air to air proberen;).

mooi fimpje sander, wel zonde;)

heb de locatie gevonden, maar is voor mij te ver weg idd. misschien een idee het wat meer richting midden van het land te doen?

Ik kan vrijwel de hele week behalve de maandag en woensdag.

Prik anders een datum Sander, dan kom je er vrij snel achter.
Ik kan ook vrijwel de hele week, behalve de zondag en dinsdag.
Houden we dus over donderdag/vrijdag/zaterdag. :cool:

Heb zelf een lichte voorkeur voor de vrijdag.

Edit: 7 maart kan ik dus niet.

Laatst bewerkt:
@ Ramsus:

je schreef ergens "Strepen, witte puntjes, vervormen van het beeld wil je allen weg hebben, en dus komt er vaak hetzelfde ritueeltje aan te pas. vóór de tx en vóór de camera een filtertje ( 25v 470uf condensatortje parralel, en een 1mH spoeltje in serie)."

Zijn er geen standaard filtertjes verkrijgbaar ergens? Heb je misschien een foto waarop te zien is hoe het eruit ziet?

MVG Robert.

Zijn er geen standaard filtertjes verkrijgbaar ergens? Heb je misschien een foto waarop te zien is hoe het eruit ziet?

MVG Robert.

Nee, dit probleem is specifiek voor FPV vliegen omdat de schakelpulsen van de ESC zorgt voor 'storing' op de voeding, dit werkt door op alle apparatuur die erop is aangesloten en daarom moeten er dus maatregelen worden genomen hiertegen. In onderstaande post leg ik e.e.a. uit.

[post411]

Een goede ontwerper van electronische apparatuur bedoeld voor FPV gebruik zorgt ervoor dat dit geen invloed heeft, daarom zal je een dergelijk probleem ook niet bij de ImmersionRC producten tegenkomen. Ga je zelf aan de knutsel, dan zal je hier wel degelijk rekening mee moeten houden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben nog aan et mutsen om een camera te kopen, welke moet ik nu kiezen? ;)

Ik heb al naar meerdere cams zitten kijken maar ik kom dr niet aan uit.
Er is een Panasonic CX-161 waar de amerikanen gek op zijn, alleen is dat spul NTCS en dat vind mijn OSD niet zo lekker.
Ik zie ook veel over de sony superHAD maar op ebay zijn er zoveel verschillende met die naam dat ik er geen kaas van kan maken.
Eerst wou ik graag de VNS555 maar de enige die ze verkoopt is een maffe chinees die er 45 dollar shipping bij moet hebben.
De SN777 heeft prachtig beeld maar verzuipt schijnbaar in de RF storing.

Is dit mischien wat?
540TVL Sony CCD Chipset Color Board CCTV Video Camera - eBay (item 200405478805 end time Mar-12-10 20:46:01 PST)

fpv meet 'n greet

Hoewel ik (nog) niet zelf fpv vlieg, lijkt me een meeting erg interessant, en zou ik zeker bij willen zijn.

De eerder genoemde datum van 7 maart, is voor mij helaas geen haalbare kaart, want ik zit voor mijn werk bijna de gehele maand maart in Las Vegas, ook erg leuk, maar de kans om info in te winnen betreft fpv wil ik eigenlijk ook niet afslaan.

Wellicht dan een volgende keer, maar ik houd me aanbevolen.

Sven,

Ik denk dat je gewoon iets moet kopen wat bij je budget past. Wil je een nette 5V camera dan is de KPC-VSN505PHB mijn favoriet, voor de 12V camera's de Camtron Pixim 540vtl (de SN777 is de 12V versie van de 505, dus daar schiet je niks mee op). Ik gebruik de 505 op kleine, lichte toestellen, de Pixim op toestellen die wat groter zijn (>EasyStar). Echter geen van deze twee camera's gaat je uiteindelijk de kwaliteit video's opleveren die je krijgt als je een Toshiba of Aiptek HD camera in je model stopt, je neemt dan lokaal (in 't model) in HD op en gebruikt de AV out om FPV te vliegen.

Dus de keuze is aan jou, koop je nu een betaalbare camera via eBay en ga je daarmee eerst eens aan de slag, of ga je gelijk voor een betere FPV camera die zichzelf inmiddels bewezen heeft, óf kies je voor een HD camera zoals de Toshiba S10 of één van de Aiptek's.

Ik weet 't, het is moeilijk kiezen. Vandaar ook de meet 'n greet, kan je eens aan al die camera's ruiken en voelen maar vooral eens met eigen ogen zien wat ze in de praktijk voor beeld leveren.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.immersionrc.com

Ja die VSN505 is een mooie, maar niet normaal te verkrijgen helaas.
Er is er een die ze verkoopt, maar die vraagt onredelijk hoge verzendkosten.
Die pixims gaan dik over de 200 dollar dus dat is voor mij geen optie.

En ja een HD cam komt ooit nog wel, nu eerst maar eens normaal de lucht in. ;)

Zolang die meeting nog zo ver weg is, ben ik er niet voor te porren helaas.

Ik vlieg overigens meestal met m'n EasyStar voorzien van de Pixim 540vtl, deze camera voldoet prima in alle condities, ook bij overhangende bewolking e.d.
Joh, voor 200 dollar, mag et? :lol:

Die funjet is iig een van de meest bizarre FPV filmpjes die ik tot nu toe gezien heb. ;)
ERG hoog adrenaline gehalte.
Het mooiste van die VSN505 is hoe ze met zon omgaan, de horizon verzuipt bijna nooit in het zwart.

Laatst bewerkt:
Joh, voor 200 dollar, mag et? :lol:

Kwaliteit is niet altijd direct gerelateerd aan prijs, voor krap $100 heb je bijvoorbeeld een Aiptek HD camera en da's een prima koop. Als je kiest voor een EasyStar of EasyGlider (of een model van vergelijkbaar formaat) kan je daarmee prima uit de voeten. Ik denk dat mijn HD video's en de vele reacties (en HD video's) van Remy daar een prima voorbeeld van zijn. Zodoende sla je feitelijk drie vliegen in één klap, je hebt 1) een prima FPV camera, 2) prachtige HD beelden en 3) een lage prijs.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Tsja, Remy is geloof ik ook al 3 HD cams verder, een was er geloof ik al mee opgehouden.
Ik ga straks vliegen met een twinstar 2 en die heeft een zee aan ruimte,
mischien is een bommenluik HD cam eens leuk om ooit te proberen.
Plek zat om dat in en uit te kunnen klappen.
Maar voorlopig wil ik het even makkenlijk houden.

De RCV922 schijnt een fijne cam te zijn,
alleen is die natuurlijk OOK weer nergens te krijgen.

Back