dat ziet er zeker profi uit, heeel mooi!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als de pen verder achter het zwaartepunt ligt gaat de neus verder naar buiten tijdens het draaien.
Bij de eerste zwabber na het loslaten gaat de neus altijd naar binnen (vandaar het a-symmetrische kielvlak). Als de neus al verder naar buiten staat komt het model dus sneller in de juiste vliegrichting en met minder weerstand.
Kwam je post tegen. Altijd mooi, analyses.De luchtstroom hoeft daar ook niet laminair te zijn. Het oppervlak is zo klein t.o.v. het totaal nat oppervlak van je vliegtuig dat het verschil in wrijvingsweerstand tussen een laminaire of turbulente stroming verwaarloosbaar is op dat stukje romp. Maar je wilt wel een aanliggende stroming (dus geen loslating).
De parameters die ik gebruikte in m'n analyse zijn voor mijn eigen ontwerp. Als jij een kortere staartboom hebt, of een hoger massatraagheidsmoment, of minder oppervlak van je verticale staartvlak, dan zal je vliegtuig minder demping hebben en dus langer door blijven oscilleren dan op mijn grafiekje ten zien is. Ook als je rotatiesnelheid tijdens de worp groter is.