Ben klaar met uitrekenen aan het model.
Glijhoek is 3,4 graden tussen 5m/s en 6,5m/s.
5/m/s is lekker dicht bij min-sink (float mode). en 6,5 is een mooie voor Cruise mode.
Alpha van de vleugel tov de glijhoek is 1,67 graden voor cruise, en 4,6 voor Float.
Downwash tov glijhoek is 1,65 graden bij Cruise, en 2,8 graden voor float.
Ik kan de staart gewoon parallel met de vleugelkoorde houden:
In Cruise vliegt de staart exact parallel met de freestream achter de vleugel, dus minimale weerstand.
In Float mode hangt de staart wel 1,8 graden naar beneden tov de freestream, maar dat komt door het grote verschil in instelhoek van de vleugel bij de lage snelheid. Dat is het nadeel van een vleugel zonder flaps.
Voordeel, zo is de staart in het midden van het effectieve snelheids-bereik parallel met de horizon. Staart beetje laten hangen geeft min sink, staartje omhoog = Cruise. makkelijk af te lezen op die manier
Volgende projectje is de instelhoek en formaat van het stabilo berekenen. Schijnt dan XFLR5 daar wel wat mee kan. gaan we proberen
