Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Hpi en Traxxas waren er op tijd bij en zullen wel het meest betalen. Mijn maatje heeft een rc winkel en als je ziet wat daar allemaal in back-order staat is niet normaal, en vaak ook een half jaar of langer. Is slecht voor de hele rc wereld dit.

Tja Traxxas is gewoon super commercieel en is qua diversiteit en hoeveelheid onderdelen leveren gewoon nummer 1! Maar dit mag je dan ook wel verwachten als je RTR's verkoopt met een castle motor/esc met een aandrijving van plastic etc.. Je zou bijna denken dat Trxxs hun producten express zo zwak levert zodat er extra omzet gegenereerd kan worden doormiddel van de onderdelen die ze verkopen

Begonnen met demonteren (nog lang niet klaar want moet de draagarmen etc nog demonteren)

Ben een grote schoonmaak aan het houden want ging met hoge snelheid over de kop de modder in! Ben erna door blijven rijden want normaal laat ik het een nachtje drogen en de dag erna een ronde kwast in een boormachine en schoonmaken maar! Maar de modder zat overal en was zo aangekoekt dat wanneer je de Typhon door zijn vering naar beneden drukt dat die gewoon zo laag bleef dus vandaar het demonteren. En nu ik toch zo gedetallieerd bezig was kan ik meteen de onderdelen nachecken zoals bijvoorbeeld de aandrijf assen of die niet krom zijn enz.

Tot nu toe niks raars tegen gekomen maar de Typhon piept sinds die in aanraking is geweest met water van een eerdere rit.

De Typhon is echt waar voor mijn geld want wat ik nu allemaal uithaal met die Typhon dat kon mijn brushless E-Maxx niet aan maar koste me wel bijna 2x zoveel geld!!

https://imageshack.us/i/id1Ctxgbj

Bodemplaat was helemaal ranzig en nu weer spik en span!!

Ben erachter waar het piept.. stukje waar de dogbone vast zit in de wielhub.. beetje moeilijk uitleggen want ik kom niet op de juiste benaming.. lagers zijn nog prima behalve rechts achter die lijkt vol zand te zitten en is erg stroef.. dus moet nieuwe bestellen maar nu tijdelijk in remreiniger gelegd en schoon geborsteld en dan straks in het vet leggen en dan hoef ik misschien niet eens andere lagers te kopen

Waterproof slaat op de elektronica, en niet op alle bewegende delen.
Er bestaan lagers met rubber afdichtingen, maar die lopen iets stroever en kunnen ook kapot.

Na een bash sessie waarbij je met water in combinatie met aarde/zand/stof terecht bent gekomen is het beste alle draaiende delen los te halen, schoon te maken, oliën en weer netjes terug monteren.

Gebruiken er mensen hier WD40 voor bijvoorbeeld in de cups waar de dogbones inkomen? Ik zelf doe dit liever niet omdat zand/stof/vuil blijft plakken of kan dit geen kwaad?

Heb op dit moment de auto compleet uit elkaar alleen de behuizingen van de diff's zitten dicht.... ik hoop trouwens wel dat ik de juiste schroefjes op de juiste plaats weer terug monteer.. zou namelijk niet de 1ste keer zijn voor mij als dit morgen eer gebeurd.

Diffs zijn helemaal afgedicht. Hoef je dus niet open te maken. Ik zou wel de werking controleren nu je er bij kan.

Ik spuit mijn dog bones/cups in met een ketting smeermiddel. Echter goed schoonmaken blijft het enige om het vuil eruit te houden. Of iemand een beter idee?

U kan beter een busje lagerolie van Parma oid kopen, als u ze in vet legt komt het vet niet in het lager zelf, maar alleen aan de buitenkant, en dat zal alleen maar vuil aantrekken.
Parma, Trinity en Hudy en vast nog wel meer merken maken lager olie, die gaat langs de schildjes over de kogeltjes en smeert ze.
WD40 bevat olie, en trekt vuil aan, dus dat gebruik ik liever niet.
Siliconenspray van de Action schijnt ook goed te werken om plastic mooi te houden, en wat te smeren, en trekt minder vuil aan de WD40.

Nou mijn ESC is bij deze afgeschreven.. had me Typhon gemonteerd en vanochtend verse lipotjes erin gedaan en lekker rond gereden en ging perfect!! Later op de dag wilde ik weer ff rijden gewoon in me straat en zodra ik de Typhon aan deed en toen even naar links en rechts ging sturen (doe ik altijd voordat ik ga rijden) hoorde ik PLOFF en spierwitte rook vulde mijn woonkamer en wat stink dit zeg niet normaal.

Hoe kan dit?? Hoe kan de esc binnen 5sec zo warm worde terwijl ik alleen aan het sturen ben?!

Vind zo jammer want had zin om te rijden, ik hoop niet dat ik nu 3maanden moet gaan wachten op een nieuwe esc.

https://imageshack.us/i/f03U9QRLp

Wel apart dat de jouwe pas zo laat de geest geeft. Je hebt hem toch al een tijdje?

Balen voor je. Ik weet helaas hoe het voelt.

Wellicht heb je meer geluk. De nieuwe esc's zijn aangekomen bij de importeur had ik begrepen.

Hou ons op de hoogte!

Heb er nu zo'n 20 keer mee gereden en dit altijd met 6s lipos.

Vreemd vind ik gewoon dat ik nog geen centimeter heb gereden.. Denk dat dit ook niet met warmte te maken heeft maar met een kortsluiting... ben allang blij dat het niet gepaard ging met vuur dus heb nog wel geluk gehad. Binnekant van de bodyshell is wel zwart/bruin van de hitte maar niks gesmolten.

Maandag bel ik even om te informeren over hoe dit wordt afgehandeld.. in de winkel werd er gezegd en ik citeer "mocht de motor esc of servo kapot gaan dan krijg je meteen een nieuwe" (ik weet dat het alleen geld als het electronica faalt en niet als het gaat om het mechaniek)

Zodra ik meer weet laat ik het hier weten.

Er zijn gevallen bekend van deze wagens waarbij de servo wederom het BEC systeem van de Esc. om zeep kon helpen.
Echter dat komt meestal vrij vlot aan het licht. 20x 6S zijn nogal wat sessies ;)
Wellicht was jou Esc. een van de beste van de serie slechte ;)

Gelukkig iig dat Arrma dit erkent heeft en de nieuwe aangepast zijn. Ik heb begrepen dat ze er fysiek ook iets anders uitzien.

Kun je de importeur rechtstreeks benaderen of via de winkel???
Wie is de importeur in nl eigenlijk ???

Pro Models belgie.. maar volgens mij leveren ze niet aan particulieren en ik denk dat wanneer je contact met hun legt dat je wordt verwezen naar een Rcwinkel/NL dealer.

De middendiff van mijn kraton heeft het begeven vrees ik. Hij rijdt enkel nog achteruit. Vooruit wil hij niet en maakt hij een krakend geluid. :(
Dus nieuwe steken. Ik ga van alle gevoelige onderdelen maar een dubbel voorraad aanleggen. Dan kan ik hopelijk blijven rijden. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Pro Models belgie.. maar volgens mij leveren ze niet aan particulieren en ik denk dat wanneer je contact met hun legt dat je wordt verwezen naar een Rcwinkel/NL dealer.

Ja, je leverancier handelt het met Pro-models af.
Zo ging het ook bij mij. Echter door het vele "kastje naar de muur" begon ik mijn LHS te wantrouwen, waardoor ik i.o. direct contact mocht zoeken met de importeur. Helaas werd ik daar nog meer teleurgesteld van.

Uiteindelijk heeft mijn LHS het zelf opgelost...

Inmiddels zijn we maanden verder, wellicht is de service verbeterd.

En er zijn zoveel van deze wagens verkocht welke deze klachten hebben, dat ze de oplossing vast wel snel hebben!

Shit men, mijn pinion blijft er uit vliegen. Ik kan nu lockcite gebruiken, maar hoe haal ik de pinion dan vervolgens weer weg als ik hem bijv wil wisselen? Weet iemand dat?

Back