Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Wat ik vreemd vind aan je verhaal is dat je met de lipo alleen zachtjes Kon rijden!?

Een nieuwe lipo moet op storage niveau aankomen bij je. Dat heb ik al eerder uitgelegd.

Nu verschilt het per lipo hoe lang je nog op de lipo kunt rijden op storage niveau, maar wat jij nu aangeeft is vreemd.

Op 7,6-7,8V gaan mijn auto's er gewoon hard van door. Zeker met de BLX aandrijving zul je die iets afgenomen kracht niet opmerken.

Kortom, heb je een multimeter im voltage te kunnen meten?

Je lader geeft ook het voltage aan, zelfs per cel. Echter pas als je gaat laden, en dan is de spanning altijd wat hoger.

Inderdaad draait de koelventilator vanaf het moment dat je de auto aanzet.

De lampjes moeten ook blijven branden permanent (zie quick start guide welke). Knipperende lampjes geven aan dat iets aan de hand is: Blauw = battery spanning te laag. Stoppen en laden.

Rood = esc. te heet!

Err zou ook wat mis kunnen zijn met je esc. Maar ik zou eerst eens naar de lipo kijken.

Je had toch twee lipo's? Wat doet hij op de andere?

Sorry had vanmorgen je antwoord niet goed gelezen over de fan (het was vroeg en lag nog in bed haha)
Nu ben ik de 3s aan het balanceren al langer dan 77 minuten en de 3de cel wil maar niet verder dan 4.12v
82aea724cf86aa360fe1b4ce218c1427.jpg
dc95ba3ee05cb8ed3fde0601ee3b8cd2.jpg

Edit:
Mijn 2s lipo is netjes met beide cellen 3,97v dus daaraan zal het niet liggen

Dat lijkt me ook niet goed of wel?
Weet niet of ik nu moet stoppen of doorgaan.

Normaal zou een volle cel 4.20 volt moeten zijn, je hebt een 4.26 en een 4.23 wat dus totaal 0.09 hoger is, dat met de 4.11 van de andere cel lijkt het zo te zien dat je balancer niet goed is.

Ook dat nog haha.
Net Hobbico Duitsland aan de lijn gehad en de goede man zei dat het eigenlijk alleen maar de ESC kan zijn dus die moet ik naar ze opsturen.
Gaat waarschijnlijk 1 maand duren ofzo ......ach heb toch zo'n 20 seconden kunnen rijden.

Dit is wel een slechte eerste ervaring van mijn rc "carrière" maar het zij zo.
Hopelijk is het probleem hiermee straks opgelost.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Groet
Michel

Zo na een telefoontje naar top-rc in Uden Kwamen ze met een voorstel
Voor €25 kon ik een nieuwe regelaar komen halen (administratie en vervoerkosten)
Ook gelijk een setje straatbanden gekocht.
Thuis aangekomen gelijk getest en weer doet ie het niet.
Iemand nog ideeën? Misschien is het de zender wel maar hoe kom ik daar achter?
Ik zag ook bij de ontvanger een klein reset knopje zitten dacht ik.
Kun je daar iets mee doen?
Gvd Heb pas 20 seconden gereden in plaats van 2 dagen

Laatst bewerkt:
Misschien moet u de regelaar even kalibreren?
Dus de regelaar laten weten wat vooruit en achteruit is.
Hoe dit moet bij een ARRMA weet ik niet, maar dat staat vast wel in de handleiding of op Google.

EDIT : Werkt het sturen wel?
Heeft u de stekker van de regelaar wel goed in de ontvanger gedaan, en niet andersom?
Meestal moet de - draad ( bruin of zwart ) naar de dichts bijzijnde zijkant.
Dit staat ook vaak op de case van de ontvanger gedrukt.

Misschien moet u de regelaar even kalibreren?
Dus de regelaar laten weten wat vooruit en achteruit is.
Hoe dit moet bij een ARRMA weet ik niet, maar dat staat vast wel in de handleiding of op Google.

Dat heb ik meerdere malen geprobeerd maar lukt niet.
Alleen sturen lukt.

Ik snap niet hoe je een deal met Top RC hebt kunnen maken voor een auto die in Duitsland is gekocht?

Afijn. Twee regelaars direct stuk lijkt me wat onwaarschijnlijk.

Ik blijf erbij dat ik je accu's niet vertrouw.

Welke lampjes branden op de Esc, en hoe?

Het zou kunnen dat je balancer niet goed werkt. Sowieso mag hij nooit boven de 4,21V per cell laden.

Voor je 2S is 7,9V te weinig. Echter in goede conditie zou je hier nog minuten op kunnen rijden!

Maak eens een foto van je accu aan de lader, inclusief hoe de stekkers vast zitten?

Die deal was fantastisch echt top daar bij top rc.

Nu is de lipo ook nog over de 4V per cel
De ESC geeft helemaal geen lampjes meer wat ik vanmiddag nog wel een paar keer heb gezien.
Het binden werkt ook niet meer goed volgens mij. Moet dat groene lampje op de zender blijven knipperen?
Hij stuurt nu nog maar af en toe en doet dan niks meer.
En telkens geen lampjes op de ESC.

Hier 3 foto's van mijn lader e.d net gemaakt
a2c37e942cc0b8b930d04e11b91ac78a.jpg
4ff6cde272265412715789341266906a.jpg
60ce0acc64c677dd5b51bedb7068a702.jpg

Kun je bij jou lader ook direct de balanceer stekker van je accu in de lader stoppen? Het display voor je 2S is zoals het hoort. Wellicht is het balancer board van de 3S stekker niet helemaal goed. Bij mijn hype X7 kan dat, helaas zijn er verschillende stekker types in omloop. 1 type past maar direct vaak in lader. Vandaar zo'n boardje

Een lipo komt tot 4,21V maximaal per cel als hij nieuw is. Dat is dus prima.

Lampje op zender knipperen betekent batterijen leeg van zender.

Als de zender/ontvanger niet goed bindt dan doet de auto helemaal niets.

Je 2S lipo met 4,02v per cel is ruim voldoende om even goed te proberen. Hoeveel volt zit er in als de lader stopt?

De BLX esc. stelt bij het aanzetten iedere keer de totale weg in van je gas trekker op de zender. Zie quick start manual. Bij aanzetten niet aan trekker zitten!

Verder maakt de esc. bij aanzetten twee biebjes/geluiden om je te laten weten dat hij klaar is. De ventilator draait dan ook. Hoor je die?

Als de esc. kapot is, dan doet soms de stroomvoorziening het nog (BEC), dus dat zegt niet veel als je servo nog wel luistert naar je stuurwiel.

Mocht dit nu allemaal nog niet werken dan is het verstandig hulp te zoeken. Is die modelbouw winkel die zo top is in de buurt? Zij kunnen je esc. beter beoordelen en evt. testen met een andere lipo

Nee van de 2s kan er geen balancerstekker rechtstreeks in de lader van 3s wel

Ik hoor geen geluid (piepjes) wel de fan
Er branden ook geen lampjes op de ESC

Ik bedoelde met binden knippert het groene lampje op zender
De batterijen zijn vol
Als je de zender uit zet en de bindplug eruit haalt en dan alles weer aan zet
Brand hij gewoon constant groen

kon bij de vorige ESC nog in het menu komen bij deze niet
.????

Als hij die geluiden niet maakt bij het aanzetten, dan mag je er vanuit gaan dat hij stuk is.
Die beebjes zijn er voor enerzijds het instellen van je trekker 0-punt (waarin de esc geen "gas" geeft, de auto niet rijdt), anderzijds zelf-diagnose van de esc. zelf.

Wonderbaarlijk, maar niet onmogelijk, heb je weer een kapotte esc. gehad.

Want: als de lipo een te lage spanning had, dan hadden de beebjes wel gekomen, maar gaat het batterij laag lampje direct knipperen. Bij jou branden er helemaal geen LED's?

Ik zou kijken of het mogelijk is dat je even langs Top RC rijdt.
Kunnen ze gelijk alles voor je instellen.

Vervelend dit :(

Ben weer bij top rc geweest.
En wat denk je op de toonbank deed ie t gewoon ( zul je altijd zien )
Maar " gelukkig" toen ikzelf het schuifje om zette was het weer hetzelfde liedje.
Gelijk terpkekke weer een nieuwe regelaar erin.
Maar die medewerker zei dat waarschijnlijk de servo kortsluiting maakt en de ESC opblaast.
Dat probleem hebben ze vaker gehad bij de blx versies.
Toen heb ik besloten om toch maar een nieuwe/andere servo te kopen
Is van een ander merk en moet beter zijn, de winkel plaats ze zelf ook al bijna standaard erin omdat die vaak problemen veroorzaken.

Thuis heb ik de servo erin gezet en ik heb er zelfs al mee gereden :grin::grin:

Alleen heb ik nu wel een klein probleempje.
Als ik naar rechts draai gaat ie naar links en andersom.
De servo kon er volgens mij maar op 1 manier ingezet worden of moet ie dus echt andersom?

Eventjes het klepje van de zender open maken, en bij ST REV/NOR de schakelaar omzetten.. dan stuurt hij weer de juiste kant op!

Wat een vreemd verhaal. Maar wel goed dat ze je op de drukke zaterdag goed helpen!

Zo'n beetje alle problemen staan wel op internet, maar deze is nieuw voor me.

Goed om te weten. En er is blijkbaar echt de laatste tijd een kwaliteit controle probleem bij dit merk :(

Wel raar dat u moet betalen voor een servo die niet goed is van uw auto?
Dan zou u toch uit garantie een nieuwe goede moeten krijgen?

Lijkt mij ook. Maar ja, uit ervaring kan ik inmiddels vertellen dat de garantie afhandeling soms te wensen overlaat.

En deze auto is in Duitsland gekocht, dus sowieso netjes van TopRC dat ze Mitch helpen. Volgens de regels hoeven ze dat niet te doen.

Overigens doen de servo's in mijn BLX en mega het prima, ook na diverse water en modderbaden :P

Ik heb de servo gewoon betaald hoor! Maar wat betreft het helpen vind ik het daar zeker top bij top-rc
En is het de meerprijs dan ook wel waard. (Heb er in Duitsland €200 voor betaald.
Maar stel dat ik de ESC had opgestuurd (duurt zo'n 4 weken als je geluk hebt dat je weer een nieuwe terug krijgt) dan had ik hem natuurlijk ook weer gewoon geplaatst en was hij weer kapot gegaan.
Dan ben je weer 4 weken verder en misschien hadden hun het probleem met de servo dan niet eens geweten.
Ik denk dat dan pas het belletje was gaan rinkelen om misschien wel de hele auto te vervangen of i.i.g op te sturen.

Wat ze trouwens wel zeiden bij top-rc was dat de servo's van de mega en bls wel beter waren en dus ook niet dat probleem geven.
Alleen van de blx dus.

Ik ga natuurlijk ook nog wel contact opnemen met de Duitse leverancier of ik misschien enige compensatie krijg.
Er zijn nu dus eigenlijk wel 2 ESC's naar de klote en heb een andere servo aangeschaft omdat het probleem daar zeer waarschijnlijk ook in zat.

Trouwens het stuurprobleem heb ik ook al verholpen d.m.v de zender te switchen.
Hopelijk kan het "avontuur" nu echt beginnen :grin::grin:

Wel raar dat u moet betalen voor een servo die niet goed is van uw auto?
Dan zou u toch uit garantie een nieuwe goede moeten krijgen?

Dat klopt ook maar zoals gezegd heb ik hem bij een Duitse internetshop gekocht.
En voordat dat eigenlijke probleem aan het licht was gekomen was ik mijn auto waarschijnlijk een paar maanden kwijt geweest.

Ga ze nog wel even informeren over de gang van zaken en wat er allemaal gebeurd is.
Misschien krijg ik enige compensatie ofzo.

Back