Het 1:12 Topic

We vergeten alleen wel dat toen op nominaal 7.2V werd gereden, zijnde 6 cellen.... en dat nog eens tov nu met met nom. 3,7Volt.... dit maakt het verschil des te interessanter...

@Robert, inderdaad als je daarover nadenkt! Nou ben ik geen expert als het gaat over elektrische theorieën maar vraag ik me zelf wel af of dat het aantal mAh's het enigste is wat telt als het gaat om meer snelheid, turbo, boost, enz. van een 1/12 dan hè?!

@Ben, je tipt echter wel aan waar het over gaat, namelijk P=U.A ...oftewel, Vermogen (P) uitgedrukt in de eenheid (James) Watt is gelijk aan Volt x (maal) Ampere. Dus nu pakken we de zakjap en doen de rekensom. Een (1) kant tekening,... (m)Ah eenheden invullen op de plek van A (ampere) in de bovenstaande formule geeft dan ook Wh (=Vermogen over tijd 1 uur).

De voor ons in 1/12 scheelt dit circa in 2x het beschikbare vermogen vergeleken met toen als we uitgaan van 1700mAh x 7.2V (toen) en ~6400 x 3,7V (nu).

1200mah.... wanneer moet dat nog ongeveer geweest zijn?

c.a. 1985/1987?

In '81 had ik mijn eerst 1/8 brandstof, en in 83/84 denk klooide ik wat met electro, tezamen ook met Roelof....
In '87/88 reed ik mijn eerste rondjes op de MACH....

Leuk toch!

Nu nog het verschil uit de doeken doen van brushed en brushless....

Dat verschil weet ik wel hoor, koolborstels! en een extra aansluitdraadje! :p

In dit filmpje zie je hoe het zit:
Roy in het rood => Hard en foutje
Ik met Wit/Groen=> Hard en foutloos!....... :mrgreen:

@ben, goeie muziek ook!

Laatst bewerkt door een moderator:
Komende woensdag 2e clubrace 1/12 en 1/10, bij RC-Paradise. 4 inschrijvingen tot nu toe in de 1/12, kom op jongens! Dat kan beter!

1/12 racers,

op 28-12 willen we met ze allen gaan racen met de 1/12 bij rc-paradise.
Ik zou zeggen, leg de datum vast en kom allemaal langs.

Greetz,

Roy

ps. aat anders hier even weten of dit een goed idee is.

Indien ik wil gaan rijden, zal ik mij toch een 13.5 moeten aanschaffen.
of de oude GM 13.5 moeten gebruiken maar deze is vertimebaar:confused:

Mvg Roy

Back