Het 1:12 Topic

Is het niet zo dat Michel afgelopen woensdag 'besloten' heeft om 13,5T blinky klasse te maken tijdens de wedstrijden?

Groet Robert
 
Winfried,

Dat is inderdaad 13,5T op 1S in de 1:12 :-). Ten aanzien van de Mach is nu de enige verandering dat Boosted is veranderd in Blinky
Ik zelf heb de Team Orion R10 Pro in mijn auto zitten, welke vlekkenloos werkt op 1S

Groet Robert
 
Is het niet zo dat Michel afgelopen woensdag 'besloten' heeft om 13,5T blinky klasse te maken tijdens de wedstrijden?

Groet Robert


:sleeping::hammer:

Tuurlijk, ik probeer Ben nog te overtuigen dat 13.5T prima is, omdat hij ergens anders zei te hopen dat het 10.5T zou worden.

Maar Ben, in goed overleg is besloten dat de wedstrijden 13.5T blinky worden.
 
Oke Martin, ik ben overtuigd!
Nu vraag ik me nog iets anders af hoe het gecontroleerd wordt als je bijv. met een 1S 120A HobbyWing regelaar rijdt.
En is het beter om een LRP X12 of een X20 te nemen of maakt dit niks uit?
 
Oke Martin, ik ben overtuigd!
Nu vraag ik me nog iets anders af hoe het gecontroleerd wordt als je bijv. met een 1S 120A HobbyWing regelaar rijdt.
En is het beter om een LRP X12 of een X20 te nemen of maakt dit niks uit?

Dat kan je zien als de regelaar een lampje heeft dat knippert, oftwel, een blinky geeft!!

Heb zelf de Thunder Power motor gekocht (50 graden vertiming max.)

Wat voor roll out en motor type rijden jullie met 13.5t, Robert, Martin? en bij welke banden diameter.

Wat is de rijhoogte bij welke bandendiameter.

Wat voor olie gebruiken jullie in de tubes en hoofddemper.
 
Oke Martin, ik ben overtuigd!
Nu vraag ik me nog iets anders af hoe het gecontroleerd wordt als je bijv. met een 1S 120A HobbyWing regelaar rijdt.
En is het beter om een LRP X12 of een X20 te nemen of maakt dit niks uit?
Denk niet dat het heel veel uitmaakt, heb het alleen nog niet getest.
heb nu de X20 erin, dus als jij nu de X12 doet, dan kunnen we vergelijken. :p
Goeie vraag (1S 120A Hobbywing) die wilde ik ook in gaan zetten
Dat kan je zien als de regelaar een lampje heeft dat knippert, oftwel, een blinky geeft!!
De V3_508_No Timing, moet je hebben, dan knippert het ledje netjes als de zender in neutraal staat.
De V1_508 en V2_508, hadden en geen knipperend lampje en slechte remmen en iets met de lipo cut-off die niet goed werkt, waardoor je een 2S lipo aan moest sluiten om in de instellingen te kunnen komen. (heb het net met de V1_508 allemaal ondervonden, van de V2 weet ik het niet zeker) hoe dan ook,
De V3_508 doet het goed.
Heb zelf de Thunder Power motor gekocht (50 graden vertiming max.)

Wat voor roll out en motor type rijden jullie met 13.5t, Robert, Martin? en bij welke banden diameter.

Wat is de rijhoogte bij welke bandendiameter.

Wat voor olie gebruiken jullie in de tubes en hoofddemper.

50 graden?... te weinig... :cool::p
Roll-out, zoek je maar uit, tubes ook, sterker nog, zoek het maar helemaal uit....
Je wilde mijn bandenafdraaier lenen?...
Nou, vooruit dan, ik ben er Zondag ff.... ;)
 
50 graden?... te weinig... :cool::p
Roll-out, zoek je maar uit, tubes ook, sterker nog, zoek het maar helemaal uit....
Je wilde mijn bandenafdraaier lenen?...
Nou, vooruit dan, ik ben er Zondag ff.... ;)

Hahhahahaha, woensdag wordt de mooiste race van het seizoen voor je...
Geniet er maar van, kom wel even kijken.
 
Ben, Robert en alle anderen:
Aankomende woensdag is de eerste clubwedstrijd bij RC-Paradise, schrijf je snel in op de website, gaan we lekker knallen met de 1/12, er wordt gereden met een blinky regelaar en 13.5t motor.
 
Ben, Robert en alle anderen:
Aankomende woensdag is de eerste clubwedstrijd bij RC-Paradise, schrijf je snel in op de website, gaan we lekker knallen met de 1/12, er wordt gereden met een blinky regelaar en 13.5t motor.

Sorry dan zit ik nog in Frankrijk, volgende keer maar!
 
Ben, Robert en alle anderen:
Aankomende woensdag is de eerste clubwedstrijd bij RC-Paradise, schrijf je snel in op de website, gaan we lekker knallen met de 1/12, er wordt gereden met een blinky regelaar en 13.5t motor.

Gaat voor mij helaas niks worden dit seizoen op woensdag avond... zucht...

Overigens heb ik wel een top dag ervaren op zondag!! dat we nu 13.5T blinky rijden is voor iedereen erg leuk. Zondag gingen er weer een paar verse 1:12 chassis kits en toebehoren over de toonbank! De klanten waren allen zover ik weet toerwagengangers...:murder:

1:12 is weer in opmars!!!
 
erg leuk om te zien, IFMAR WK's van Masami Hirosaka
Let ook op de evolutie in snelheid die de 1/12 heeft doorgemaakt!.....

1988 (in Baarn, Nederland!):
[URL="
1/12 - YouTube[/URL]
1994:
[URL="
1/12 - YouTube[/URL]
1996: (op asfalt)
[URL="
1/12 - YouTube[/URL]

En hoe hard we nu gaan.......
[URL="
IFMAR 1/12th scale World Championships - A-Main Leg 1 - YouTube[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@M7H, schitterende filmpjes!!

Modified van toen is zo ongeveer de Stock van nu!

Overigens moeten we wel opmerken dat de wk in Baarn van '88 met 1700mah accu's of zelfs minder moet zijn verreden.... Heel knap dat ze tijd en snelheid behouden tot ook 8 minuten....
 
Zeker Robert! Ikzelf heb nog met 1200mAh gereden.... Toen ben ik snel overgestapt op brandstof! En daar heb ik nu zelfs 1600mAh als ontvangeraccu!
 
1200mah.... wanneer moet dat nog ongeveer geweest zijn?

c.a. 1985/1987?

Ik ben zelf aangevangen met ongeveer het begin van de 1700mah cellen van Sanyo... dit is c.a. 1988/1990 geweest met de welbekende RC12L. I.v.m. mijn toenmalig krappe budget kwam ik niet verder dan de fiberglass uitvoering notabene... Dit werkte overigens in mijn eerste nk 1/12 standaard (stock) jaar (1990/1991) mijns inziens in mijn voordeel vanwege de flex.... Wat een mooie tijd!
 
Back
Top