Het 1:12 Topic

Helaas met deze servo icm de steuntjes zit de servo(as) niet centraal:(
We gaan hem iets naar voren monteren.
Thanks for the tip:banana:

Zow....Servo ffies 3MM naar voren geplaatst zodat de turnbuckles nu wel in lijn staan:cool:
Thanks again Joost;)

Mvg Roy
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Roy, Dunnere motor draden zouden ook ten goede komen van het rijgedrag. De kans dat je nu de Pod tweakt met alleen de draden is groots aanwezig. Bij stock kun je makkelijk met 16AWG rijden. Misschien met dunnere draden kun je de ESC 90graden draaien en past het allemaal wat netter in de auto?

Daarnaast was de Asso R5 erg smal aan de voorkant, meet hem eens op. Gemiddeld rijd ik op verschillende banen rond de 168mm breed aan de voorkant. Ik reed met de R5 altijd 2mm tussen de draagarmen en bulkheads en met de R5.1 1mm.

Ook je achterkant lijkt geen 172mm te zijn, Dit komt het rijgedrag ook ten goede, even aanpassen. Volgens mij was het zelfs zo dat als je twee oude lagers heb, alles er af sloopt en alleen de binnenhuls overhoud, je dat precies als spacers kon gebruiken.

Tot slot heb je nu je accu achterin liggen (de plastic holders zitten voorin) dit rijd bagger! Met Lipo moet je je accu gewoon zo ver mogelijk voorin rijden (net als alle andere elektronica) omdat de totale wieldruk van NiMH naar Lipo drastisch verlaagd is en daarmee de auto's een stuk listiger geworden zijn.

Groet Robert
 
Thanks voor de tip Robert:)
Zal eens kijken of ik dit nog heb liggen.
Anders ffies bestellen.
Is dit ook nog te gebruiken bij mod motoren indien ik buiten ga rijden? of moet ik dan toch terug naar dikker?

mvg Roy
 
Thanks voor de tip Robert:)
Zal eens kijken of ik dit nog heb liggen.
Anders ffies bestellen.
Is dit ook nog te gebruiken bij mod motoren indien ik buiten ga rijden? of moet ik dan toch terug naar dikker?

mvg Roy

Bij Mod moet je echt naar 14AWG gaan op de motor, en 12AWG op de accu.

Overigens lijkt het dat je 0 graden reactive caster hebt staan? Ik weet niet waar je gaat rijden, maar ik rijd of 5 graden, of 10 graden, maar heb nooit 0 graden staan.

Ook je bumpsteer kun je nog instellen volgens mij. Op beide hubs heb ik een 2mm shim zodat de turnbuckel bij het wiel 2mm verhoogd wordt.

Groet Robert
 
12AWG zit reeds op de accu:)
Ook op de motordraden op het moment
Reactive caster staat op 5 graden maar is onder deze hoek moeilijk te zien;)
Rijden word MACH indoor en eventueel MRM outdoor.
Bumpsteer zal ik idd nog ffies moeten doen.
Heb op het moment geen langere kogelkopjes liggen maar deze zijn onderweg.
Heb de auto zoveel mogelijk afgesteld zo als manual aangaf en met wat ik heb liggen.
I am a NOOB@1:12:rolleyes:

mvg Roy
 
Stuur mij even een PB met je e-mail adres voor deze auto heb ik nog wel een set-up voor de Mach indoor denk ik zo.

Groet Robert
 
y9a7enu9.jpg


Beetje laat maar nu heb ik ook de accu in de lengte richting.
Zoals de Xti maar dan meer ruimte met de Xi chassis bodemplaat :-)!
Nu is mijn vraag wat moet er qua setup aangepast worden?
Zoals bijv. andere side tube oil, side spring, centerspring enz.
P.S. De draden moeten langer en dunner, deze draden had ik nog over
 
Gewoon mee gaan rijden Ben.
Ik zie dat je witte veren hebt, welke al vrij zacht zijn, alleen blauw is nog zachter.
De rode welke 1 stap harder zijn dan wit, is denk waar ik mee zou rijden.
10.000 in de tubes denk ik dan ook aan.

Met je regelaar 180 graden gedraaid, zijn de motordraden toch lang genoeg?
 
Thanks Martin! De draden zijn wel oke qua lengte maar aangezien ik al 16awg besteld heb gaan die draden er ook in :-).
10.000cst Zit al in de tubes en de rode side springs zitten er ook al op. De center spring was de koper kleur (asso) wordt de rode spring.
Woensdag maar weer ff testen, denk?!
 
yup maakt niet veel uit kwa gewichtsverdeling maar je motor draden en sensorkabel zijn dan wel korter (scheelt een paar gram:p) en het ziet er inderdaad wat mooier uit. Was alleen nieuwschierig, verder niets. Ben benieuwd wat het verschil zal zijn met de conventionele layout.
 
yup maakt niet veel uit kwa gewichtsverdeling maar je motor draden en sensorkabel zijn dan wel korter (scheelt een paar gram:p) en het ziet er inderdaad wat mooier uit. Was alleen nieuwschierig, verder niets. Ben benieuwd wat het verschil zal zijn met de conventionele layout.

Ja das waar wat je zegt, maar ik denk dat ik de accu niet goed vast kan zetten als ik de accu verder naar voren plaats.
Maar het kan geen kwaad om het uit te proberen.
 
Ik weet niet precies hoe de celcutouts zijn maar met mijn L2 heb ik streepjes onder de lipo geplakt die in de cutout vallen, gewoon met shoegoo vastgeplakt dan kun je het later weer verwijderen. Tapeje eromheen en de lipo verplaats geen milimeter. Ik heb veel klappers gemaakt maar nooit problemen gehad met de lipo's dat ze verschuiven.

Je zou ook een klein carbon of epoxy streepje voor de lipo kunnen plakken met shoegoo. Shoegoo heeft een hoge schuifweerstand waardoor die nooit los gaat door een klap of wat dan ook maar het streepje kan met een mesje of schroevendraaier nog makkelijk verwijderd worden van je chassis.
 
Robert, plak jij er elke keer nieuwe dubbelzijdige tape onder de lipo als je de lipo uit de auto haalt om te laden? (uit nieuwschierigheid)
 
Robert, plak jij er elke keer nieuwe dubbelzijdige tape onder de lipo als je de lipo uit de auto haalt om te laden? (uit nieuwschierigheid)

Mwa iedere dag een nieuwe, of als hij scheurt, maar ik heb destijds een grote rol voor 5 euro gekocht bij de Hema, en ben er nog lang niet doorheen :-) . Een klein strookje is voldoende

Groet Robert
 
Erg leuk filmpje van een van de toppers van de 1/12 snowbirds van afgelopen weekend.
Hij heeft een camera op zijn pet geplakt, en daarmee een training gefilmd, geeft een heel goed beeld, hoe snel een modified 1/12 is!......

[URL="
[/URL]

Layout heeft wel wat weg van Baanbrekers Rucphen....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top