Goedenavond, (of ochtend, of middag

)
Tis wel heel erg lang geleden sinds mijn laatste bericht, en die foto's zijn er ook nog steeds niet.
Toch is het eindelijk weer eens tijd voor een update op mijn bouw met foto's
Afgelopen maanden heb ik een hele bewegende periode mee gemaakt. Onder andere nieuwe studie, waar ik helaas mee heb moeten stoppen. Dit i.v.m. persoonlijke redenen. Tussendoor bleef ik natuurlijk wel modelbouwen maar dit was minimaal. Toch heb ik de afgelopen weken, doordat ik nu geen school meer heb, meer tijd kunnen besteden aan het modelbouwen. Hierdoor heb ik een aantal (grote) stappen in de bouw gemaakt.
Zoals sommige van jullie weten was ik niet tevreden over de eerste beplanking. Ik ging experimenteren met plamuur en dit beviel niet volledig (het resultaat was inderdaad erg glad, maar de houtnerf zag je totaal niet meer). Juist vanwege die houtnerf heb ik toen geprobeerd de plamuur eraf te halen. Dit lukte aardig, en dus heb ik het schip in de status van de laatste foto op de expo in Duisel getoond. Hier kreeg ik verschillende tips. Maar wat mij voornamelijk is bijgebleven is; ga je eigen weg en doe wat je zelf denkt dat het beste is (volgens mij zei Hans dit).
Dus na veel te hebben nagedacht toch de grote stap gezet om een tweede beplanking erover heen te gooien. Achteraf de beste keuze. Dus moest ik hout aanschaffen. Voor de bovenste berghouten heb ik linde latjes gebruikt en voor de rest van de romp noten latjes. Omdat deze 1mm dik waren kon ik ze zonder water buigen.
Toch zorgde dit tijdens de bouw soms nog voor problemen. Voornamelijk het achterschip bleef moeilijk (ook al bij de eerste beplanking).
Alvorens de tweede beplanking te plaatsen heb ik eerst de volledige constructie afgemaakt (ook bovendeks). Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat. Alleen binnenkant is nog niet helemaal af.
Hier dan eindelijk het resultaat: