hallo,
Ik heb een zweefvliegtuig zelf gemaakt van Depron®.
Het vliegtuig heb ik vandaag afgemaakt en meteen begonnen met vliegen/werpen.
De servo's werken allemaal goed.
Om het zweefvliegtuig te laten zweven moet je hem werpen, slepen of lieren.
Morgen(maandag) wil ik m'n zwever laten opstijgen/zweven d.m.v. een elastieklier, probleem is alleen
dat ik geen "klipje" heb om m'n zwever vast te maken aan het elastiek. Hoe kan ik klipje het beste vastmaken aan m'n Depron® vliegtuig? Want als ik het 'vastkit', dan gaat het door de druk kapot volgens mij..
Dan heb ik ook nog een vraagje over m'n richtingsroer. Door de spanning van het ijzerdraad word de onderkan naar buitengedrukt, hoe kan ik dit reduceren?
edit: opgelost
Video:
http://video.google.nl/videoplay?docid=8579363359819039227
Ik heb ook nog een oude Trust spycam100 camara op afstand bedienbaar gemaakt, door de camara open te maken en vanaf de schakelaar een draad te laten lopen naar een transistor + 100ohm weerstand. Volgens m'n natuurkunde boek (3HV) kun je een transistor ook als schakelaar gebruiken en zo heb je nou nog eens iets aan al die natuurkunde weetjes! Als ik druk op een knop op mn afstandbediening zegt de camara een 'piep' en maakt -ie een foto
Foto's hieronder:
Deze klipjes zijn volgens mij te koop bij elke modelshop???
foto1
foto2 onderkant
foto3
foto4het richtingsroer probleem,,,,
Ik heb een zweefvliegtuig zelf gemaakt van Depron®.
Het vliegtuig heb ik vandaag afgemaakt en meteen begonnen met vliegen/werpen.
De servo's werken allemaal goed.
Om het zweefvliegtuig te laten zweven moet je hem werpen, slepen of lieren.
Morgen(maandag) wil ik m'n zwever laten opstijgen/zweven d.m.v. een elastieklier, probleem is alleen
dat ik geen "klipje" heb om m'n zwever vast te maken aan het elastiek. Hoe kan ik klipje het beste vastmaken aan m'n Depron® vliegtuig? Want als ik het 'vastkit', dan gaat het door de druk kapot volgens mij..
Dan heb ik ook nog een vraagje over m'n richtingsroer. Door de spanning van het ijzerdraad word de onderkan naar buitengedrukt, hoe kan ik dit reduceren?
edit: opgelost
Video:
http://video.google.nl/videoplay?docid=8579363359819039227
Ik heb ook nog een oude Trust spycam100 camara op afstand bedienbaar gemaakt, door de camara open te maken en vanaf de schakelaar een draad te laten lopen naar een transistor + 100ohm weerstand. Volgens m'n natuurkunde boek (3HV) kun je een transistor ook als schakelaar gebruiken en zo heb je nou nog eens iets aan al die natuurkunde weetjes! Als ik druk op een knop op mn afstandbediening zegt de camara een 'piep' en maakt -ie een foto

Foto's hieronder:
Deze klipjes zijn volgens mij te koop bij elke modelshop???
foto1

foto2 onderkant

foto3

foto4het richtingsroer probleem,,,,