Bij goede wind sta ik zondag t/m woensdag op het duin in Zoutelande/Westkapelle, ze geven verschillende windrichtingen aan van NNW/ZZW met een kracht van 3 tot 5 bft dus volgens mij prima om lekker te vliegen (of te proberen). Maar goed, ik ben al eerder gediskwalificeerd als weerman.
Ik sta op het duin bij de Bucksweg.
Ik vrees dat je niet veel geluk hebt met deze timing.
Zondag Oost geen vliegen op Bucksweg.
Maandag Zuid, zou kunnen maar wel erg dwars van links
Dinsdag Noordwest, niet te vliegen bij Zoutelande, misschien Domburg Oostkapelle, ik weet niet waar het kan en mag.
Woensdag Westzuidwest, lijkt vooralsnog redelijk te worden, als het weer zich aan de voorspellingen houdt.
Aanbevolen websites
Windguru.cz
Windfinder.com
Nauticlink.com
Windyty.com
De laatste is een heel interessante en geeft de wind over de hele wereld en op verschillende hoogten, met een voorspelling van 5 dagen. Je kunt hier zien wat de ontwikkeling is van de windrichtingen en snelheden, daarmee kan je ook zelf een betere inschatting maken of de locale voorspelling redelijk betrouwbaar is.
Als in de regio grote richtingsveranderingen worden voorspeld zou de locale voorspelling flink fout kunnen zijn wanneer het systeem bv 30 km opschuift. De globale windvoorspelling is dan helemaal fout, maar globaal kan het vrij goed kloppen.
Door vaak te kijken op de sites en vergelijken met wat er daadwerkelijk van klopt leer je zelf betere inschattingen te maken.
Rick