Helling Vliegen Zoutelande

as zondag vliegen in Zoutelande ?

Hallo,

Ik speel met het idee om as zondag te gaan hellingvliegen, heeft er iemand dezelfde plannen?

Welke windrichting is daar aangewezen?

Groet, Rudi

@Rudi, welke plane ga je inzetten als hellingzwever? Zoutelande is vermoedelijk ZW, maar mss dat er ook plekken in de buurt zijn die met W-ZW goed te bevliegen zijn...

Op dit moment staat de wind te veel naar West. Eerst ff checken morgen anders vliegt het niet hoor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

ik heb een sharon omgebouwd naar electro, ben er eens gaan kijken maar vraag me af hoe ik daar ga landen....

alternatief is de maasvlakte, is voor mij even ver.

hebben jullie ook vliegplannen morgen?

groet, Rudi

Hallo, het gaat om een sharon van de eerste generatie, 3m45 en met kontronik 500 erin, vlieggewicht 2.55kg, heel mooi vliegbeeld.

Heeft er iemand nog een leuk vakantie-adres (huisje) in Zoutelande .

Edit:
Tis inmiddels geregeld. Thnx :thumbsup:.

Laatst bewerkt:
Bij goede wind sta ik zondag t/m woensdag op het duin in Zoutelande/Westkapelle, ze geven verschillende windrichtingen aan van NNW/ZZW met een kracht van 3 tot 5 bft dus volgens mij prima om lekker te vliegen (of te proberen). Maar goed, ik ben al eerder gediskwalificeerd als weerman.

Ik sta op het duin bij de Bucksweg.

Laatst bewerkt:
Bij goede wind sta ik zondag t/m woensdag op het duin in Zoutelande/Westkapelle, ze geven verschillende windrichtingen aan van NNW/ZZW met een kracht van 3 tot 5 bft dus volgens mij prima om lekker te vliegen (of te proberen). Maar goed, ik ben al eerder gediskwalificeerd als weerman.

Ik sta op het duin bij de Bucksweg.

Ik vrees dat je niet veel geluk hebt met deze timing.
Zondag Oost geen vliegen op Bucksweg.

Maandag Zuid, zou kunnen maar wel erg dwars van links

Dinsdag Noordwest, niet te vliegen bij Zoutelande, misschien Domburg Oostkapelle, ik weet niet waar het kan en mag.

Woensdag Westzuidwest, lijkt vooralsnog redelijk te worden, als het weer zich aan de voorspellingen houdt.

Aanbevolen websites
Windguru.cz
Windfinder.com
Nauticlink.com
Windyty.com
De laatste is een heel interessante en geeft de wind over de hele wereld en op verschillende hoogten, met een voorspelling van 5 dagen. Je kunt hier zien wat de ontwikkeling is van de windrichtingen en snelheden, daarmee kan je ook zelf een betere inschatting maken of de locale voorspelling redelijk betrouwbaar is.
Als in de regio grote richtingsveranderingen worden voorspeld zou de locale voorspelling flink fout kunnen zijn wanneer het systeem bv 30 km opschuift. De globale windvoorspelling is dan helemaal fout, maar globaal kan het vrij goed kloppen.
Door vaak te kijken op de sites en vergelijken met wat er daadwerkelijk van klopt leer je zelf betere inschattingen te maken.

Rick

Bedankt voor de tip.
Ik ontvlucht Oeteldonk dus ben daar toch, dus dan toch ook maar een paar kistjes mee. We zullen zien wat het wordt. Ik ben er iig.

Vandaag heerlijk weer maar wel koude noorder wind. Wel even gevlogen bij het Noordstrand bij het panorama gedeelte. Niet zo hoog maar wel even leuk gevlogen met n 4bft. De Pilatus bleef lekker hangen. Straks kijken of de film gelukt is.
8324a8182ea06ae56167b4a4cbf05da8.jpg

Laatst bewerkt:
En de full version, helaas geen HD kwaliteit (daar ga ik nog naar kijken).

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag was perfect hellingvliegweer in Zoutelande. Heerlijk gevlogen met mijn Surprois.
Het was wel een stevige wind, maar ik was aangenaam verrast hoe hoog mijn zwever kon komen.
Voor mij was het de eerste keer dat ik aan de Bucksweg heb gevlogen. Natuurlijk is mijn Surprois niet geschikt voor zulke windsnelheden.
Doch was het leuk met de wind te spelen, lekker achteruitvliegen en dan weer voorwaarts, looping en turn. Verbazingwekkend hoe goed deze zwever op het richtingsroer reageert.

uETuxp.jpg

Johannes

Back