Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
raymon zei:ik geloof dat ik nog wel aan een mal kan komen van de motorkap!
paul_ehv zei:Je kunt lijsten voor de rolroeren gebruiken, maar meestal gebruik ik zelf gewoon het uitgesneden stuk vleugel om de roeren van te maken. Die passen automatisch precies in de vleugel. Maar dat is natuurlijk een keuze die je moet maken.
paul_ehv zei:Roeraansturing pull-pull is zeker het beste systeem in mijn ogen. Als het mogelijk is gebruik ik dat bij al mijn toestellen. Ook mijn HB-1's hebben altijd pull-pull gehad. Tipje : de gecoate staaldraden voor pull-pull kun je goedkoop bij de hengelsportzaak halen, worden gebruikt als stalen onderlijn. Stuk goedkoper als wanneer je het in de modelbouw shop haalt.
arnold remkes zei:De tank heeft zijn plaats, goed gefixeerd.
![]()
Ton van Munsteren zei:Arnold,
Leuk man dat je de HB1 aan het bouwen bent, netjes hoor voor een eerste zelfbouwproject van tekening.
Heb net de link van je verslag naar Martin Kaijim gemailt, hopenlijk zet hij die door naar zijn pa Cees Kaijim.
Martin vliegt nog steeds met een HB1 en neemt deze zo af en toe mee naar ons veld van de Red Eagles te Dordrecht.
arnold remkes zei:Ja hoor, was op de foto niet te zien.
Heb net de link van je verslag naar Martin Kaijim gemailt, hopenlijk zet hij die door naar zijn pa Cees Kaijim.
Martin vliegt nog steeds met een HB1 en neemt deze zo af en toe mee naar ons veld van de Red Eagles te Dordrecht.
Kon niet zo snel een plaatje vinden van zijn kist, maar er moet er nog wel ergens een rondzwerven op club.
Ton
Van Martin en Cees Kaijim een berichtje terug gekregen, beide hebben direct hier gekeken en gaan je verslag zeker volgen.
Van Cees te horen gekregen dat hij de HB1 heeft ontworpen voor de Muiderkring, maar niet weet waar de rechten naartoe zijn gegaan.
Wetende dat Cees meekijkt en misschien hierop nog wil reageren, met betrekking tot de verkoop of het verspreiden van de tekening.
Misschien met toestemming van Cees het model updaten naar 2007 met een houtbouw vleugel en electromotor.
En jawel een leuk bouwverslag in het tijdschrift Modelbouw Aktueel en misschien zelfs een cnc gefreesd kitje.
Ach we dromen lekker door :lol:
Ton