Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
nog steedsvroeger stond er ook een op vliegveld Hilversum, werd gebruikt voor skywriting.
Het model gooi ik bovenhands op is de bedoeling. (...) Door het hoge gewicht pak je het model nu net achter de trailing edge aan de fuselage beet, en heb je toch weinig vat op het geheel bij de worp.....moet ik even aan wennen denk ik.
Jahaaa.... rond 1960 was ik lid van de GoZC. Ik herinner me dat er ooit een proef is gedaan om die Harvard met oranje rook te laten skywriten. Volgens mij gebeurde dat door limonadesiroop bij te mengen in dat rooksysteem... het toestel stond tijdens die proef geparkeerd aan de kant van de Noodweg, met zijn staart richting Marine Opleidingskamp (nu kazerne), en het hele marine opleidingskamp stond in een gigantische oranje rookwolk die zwaar stonk naar chemische aardbeien... goeie ouwe tijd...en zo was die jaren en jaren terug (nog van voor mijn tijd op EHHV):
![]()
..... maar wat ik wel een gemis vind is de rudder welke niet werkend is.
Dat had ik nou ook. In het andere draadje heb ik precies beschreven hoe je het alsnog in kunt bouwen. Waarom heb je dat eigenlijk niet gelijk gedaan....?
Ik vind die nieuwe US Navy kleuren echt drie keer niks, doe mij de oude PH-NKD maar.![]()
Jahaaa.... rond 1960 was ik lid van de GoZC. Ik herinner me dat er ooit een proef is gedaan om die Harvard met oranje rook te laten skywriten. Volgens mij gebeurde dat door limonadesiroop bij te mengen in dat rooksysteem... het toestel stond tijdens die proef geparkeerd aan de kant van de Noodweg, met zijn staart richting Marine Opleidingskamp (nu kazerne), en het hele marine opleidingskamp stond in een gigantische oranje rookwolk die zwaar stonk naar chemische aardbeien... goeie ouwe tijd...![]()