Hangar-9 J3 46 electro + PH-OEI ombouw

Hallo allemaal, hierbij weer een update, want de accuhouder heeft z’n plek gekregen. Voorin de neus zit nu een opname waar de houder in gepositioneerd wordt.
193.jpg


De houder kan voorin nu geen kant meer op.
194.jpg


De opname cq klem voor de achterzijde volgt nog.
195.jpg


Groeten, Eddy
 
Erg mooi Eddy! Lekker snuitje geworden zo met die houten prop!
Nu nog de lucht in, of durf je niet meer?[emoji23] [emoji16]

Groeten, Arnold
 
Hallo allemaal, bedankt voor de leuke reacties:)!
Hierbij weer een kleine update, want de opname cq klem voor de achterzijde van de accuhouder zit op z’n plek.
202.jpg


De accuhouder is eenvoudig te vergrendelen.
203.jpg


Nu nog de piloot inbouwen en dan toch maar een keer de lucht in:rolleyes:.
204.jpg


Groeten, Eddy
 
Erg mooi resultaat Eddy.
Wat voor accu ga je mee vliegen? (hij lijkt zo klein ....met nadruk op lijkt )

Veel succes,
Jan
 
Dankje Jan:)!
Goed gezien: ik heb 3 stuks nieuwe 4S 3000 mAh Lipo's liggen (mede ivm een heli project), die ik voorlopig gebruik. Uiteindelijk komt er een 4000 mAh in, waarmee ik een goede balans heb. Voorlopig een beetje lood:confused: in de neus:rolleyes:.
Groeten, Eddy
 
Het is een prachtige Piper geworden Eddy, hulde :thumbsup:!
De piloot doet het er goed in en de motorkap maakt hem mooi af.
Je zou haast zeggen dat hij er bijna klaar voor is :feli:, jij ook?

Groeten, Ralf
 
Hoi Ralf, dankjewel:)!
Hij is er inderdaad klaar voor. Nu nog een geschikt moment zien te vinden en dan moet het er maar eens van komen:D.
Groeten, Eddy
 
Hallo Eddy.
Het is een mooi vliegtuig geworden,is leuk om zo'n uitgebreid verslag te lezen.
Moet natuurlijk wel een filmpje van komen[emoji16].
Groetjes Rene
 
Je bent aan de first flight toe Eddy, heel veel succes, maar maak je niet druk, die dame vliegt als een engel......kan niet fout gaan.
Het is echt een heerlijk vliegtuig.
Grtz,
Jan
 
Je hebt er een ontzettend mooie kist van weten te maken. Ook is het een bijzonder leuk verslag om te volgen.

Succes met de maiden en vergeet niet te filmen ;)

Mvg,

Bart
 
Hoe zit dat nu met dat raampje?

Zie de foto's van post #189.

Vliegt 'ie continu met het raam open???

Ziet er verder inderdaad strak uit.

Beetje weathering zou hem overigens goed staan . . .

Succes!


jan.
 
Heren, bedankt voor jullie reacties:)!
@jan, hij vliegt niet met het raam open:confused:. Ik zal uitleggen hoe dat zit.
Het raam wordt op 5 plekken vastgehouden (boven-voor/achter, onderaan-voor/midden/achter) door enkele triplex stripjes.
208.jpg


Vooraan zit een stripje die achter te voorsteil valt. Middenin zit een vergrendeling met een 2 mm pen. Achter zit een stukje siliconenrubber geschroefd die het raam klemt.
209.jpg


Hier de details aan de bovenzijde (achter zitten 2 stripjes, 1 aan het raam en 1 aan de binnenzijde van de romp).
210.jpg


Het raampje montere men als volgt:
211.jpg

  1. Eerst de bovenzijde insteken en het raam naar beneden kantelen.
  2. Dan het raam (1-2 mm) naar voren duwen, totdat het voorste stripje achter de voorsteil zit. Aansluitend de achterkant naar binnen duwen. Resultaat is een smalle spleet (net echt;)).
  3. Als laatste de 2 mm pen naar achteren schuiven en voilà.
Groeten, Eddy
 
Laatst bewerkt:
Prachtig, maar heeft de Piper Cub een schuifraam?
Ik was echt in de veronderstelling dat het, net als in bv de Cessna 172 naar boven opklapt.
Weer wat geleerd :)
.....of is dit een constructie die je zelf bedacht hebt om het raam er op die manier in zijn geheel uit te kunnen halen?
Grtz,
Jan
 
Hoi Jan, je hebt gelijk: de Piper Cub heeft geen schuifraam, maar klapt inderdaad naar boven.
Ik wil het raam er geheel uit kunnen halen. Een oplossing met scharnieren zag ik niet zitten zonder de romp te beschadigen, of achteraf schade te veroorzaken tijdens het wisselen van de accu.
Groeten, Eddy
 
Laatst bewerkt:
Back
Top