Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Hallo allemaal, hierbij weer een update, want de accuhouder heeft z’n plek gekregen. Voorin de neus zit nu een opname waar de houder in gepositioneerd wordt.
Hallo allemaal, wat een geweldig weer de laatste dagen. Geen weer om achter de pc te zitten wat mij betreft, maar deze plaatjes wil ik niet achterhouden.
Hallo allemaal, bedankt voor de leuke reacties!
Hierbij weer een kleine update, want de opname cq klem voor de achterzijde van de accuhouder zit op z’n plek.
De accuhouder is eenvoudig te vergrendelen.
Nu nog de piloot inbouwen en dan toch maar een keer de lucht in.
Dankje Jan!
Goed gezien: ik heb 3 stuks nieuwe 4S 3000 mAh Lipo's liggen (mede ivm een heli project), die ik voorlopig gebruik. Uiteindelijk komt er een 4000 mAh in, waarmee ik een goede balans heb. Voorlopig een beetje lood in de neus.
Groeten, Eddy
Het is een prachtige Piper geworden Eddy, hulde !
De piloot doet het er goed in en de motorkap maakt hem mooi af.
Je zou haast zeggen dat hij er bijna klaar voor is , jij ook?
Hallo Eddy.
Het is een mooi vliegtuig geworden,is leuk om zo'n uitgebreid verslag te lezen.
Moet natuurlijk wel een filmpje van komen[emoji16].
Groetjes Rene
Je bent aan de first flight toe Eddy, heel veel succes, maar maak je niet druk, die dame vliegt als een engel......kan niet fout gaan.
Het is echt een heerlijk vliegtuig.
Grtz,
Jan
Heren, bedankt voor jullie reacties! @jan, hij vliegt niet met het raam open. Ik zal uitleggen hoe dat zit.
Het raam wordt op 5 plekken vastgehouden (boven-voor/achter, onderaan-voor/midden/achter) door enkele triplex stripjes.
Vooraan zit een stripje die achter te voorsteil valt. Middenin zit een vergrendeling met een 2 mm pen. Achter zit een stukje siliconenrubber geschroefd die het raam klemt.
Hier de details aan de bovenzijde (achter zitten 2 stripjes, 1 aan het raam en 1 aan de binnenzijde van de romp).
Het raampje montere men als volgt:
Eerst de bovenzijde insteken en het raam naar beneden kantelen.
Dan het raam (1-2 mm) naar voren duwen, totdat het voorste stripje achter de voorsteil zit. Aansluitend de achterkant naar binnen duwen. Resultaat is een smalle spleet (net echt).
Als laatste de 2 mm pen naar achteren schuiven en voilà.
Prachtig, maar heeft de Piper Cub een schuifraam?
Ik was echt in de veronderstelling dat het, net als in bv de Cessna 172 naar boven opklapt.
Weer wat geleerd
.....of is dit een constructie die je zelf bedacht hebt om het raam er op die manier in zijn geheel uit te kunnen halen?
Grtz,
Jan
Hoi Jan, je hebt gelijk: de Piper Cub heeft geen schuifraam, maar klapt inderdaad naar boven.
Ik wil het raam er geheel uit kunnen halen. Een oplossing met scharnieren zag ik niet zitten zonder de romp te beschadigen, of achteraf schade te veroorzaken tijdens het wisselen van de accu.
Groeten, Eddy