Halve maan 1:40

De bouw staat even stil. Was de laatste tijd een beetje druk op mijn werk. En ik ben nu lekker op vakantie :banana:

Volgende week heb ik nog een paar dagen vrij, en dan kan ik weer lekker wat aan het bootje werken :D

Ben ik deze week weer begonnen. Merk alleen dat ik weinig zin heb in de laatste ra en zeil. Ben daarom maar aan iets anders begonnen, de ankers.
Billing maakt ze helemaal van plastic:

IMG_1961.jpg

Heb ze iets aangepast

IMG_1964.jpg

Dat is bekend van Billing Rob, hebben vaak plastic beslag.
Maar de ankers zoals jij ze nu aanpast met de nagels in het hout maakt het net weer even iets beter;)
Er komt vast nog wel een mooi schip met fatsoenlijk beslag;)

Germt

Aha ik merk dat ik niet de enigste ben die geen zin heeft in de zeilen.:p:p

ik was tot op heden altijd met meerdere zeilen bezig in verschillende fase. Bv 1 die ik aan het plaatsen was en 1 waar ik nog aan het naaien en blokken plaatsen was. Hierdoor bleef je altijd doorgaan.

Nu moet ik dit zeil vanaf het begin weer beginnen en dat lijkt wel een drempel.
Dus voor mij zelf een wijze les, altijd met meerdere zeilen tegelijk bezig zijn zodat je altijd door blijft gaan.:thumbsup:

Morgen toch maar weer beginnen :neutral:

Ik ben bezig met het laatste zeil, en dat kan volgende week worden opgehangen.

Ondertussen ben ik ook bezig met de vlaggen. De meeste die bij de kit zaten zijn prima, alleen de rode vlag met de leeuw vind ik iets minder. Maar vlag met het wapen met de 2 leeuwen aan zijkant is gewoon lelijk, lijken net 2 apen (zie hieronder)
Ik heb ze daarom allemaal zelf gemaakt. (linker zijn de nieuwe)

het maatverschil is vanwege het feit dat ik sommige op een andere plek ga plaatsen

IMG_1979.jpg

IMG_1978.jpg

Heb om te kijken hoe het wordt even eentje tijdelijk geplaatst:

DSC01969.jpg

DSC01972.jpg

Zeker mooi. Mag ik vragen hoe je ze hebt gemaakt? Ik heb bij mijn model een wimpel zitten. Die is maar aan 1 kant bedrukt en de kleuren ervan vloeien uit in plaats van strakke overgangen. En de stof waar het op zit is nogal synthetisch.

Bedankt heren :D,

In scheepshistorie nr 1 staat een artikel van Cor emke waar hij dit uitlegt.

Je hebt t-shirt print papier nodig, hij raad hp t-shirt print papier c6050a. Vlag maken op je computer en printen maar.* Als stof gebruik je zeer dun zijde. Hier strijk je volgens de handleiding van het papier de print er op. De kleuren zijn dan meteen aan weerskanten goed.
Vormen kan door het iets op te rollen en even iets te verwarmen met een föhn

De vlag is bij mij iets doorzichtig, misschien nog even testen met een stof die een fractie dikker is.

Ik heb ondertussen het laatste zeil hangen. Nu de laatste paar touwtjes vastmaken.

DSC01992.jpg

Ben ondertussen begonnen aan het straktrekken en het fixeren van alles. ik ben vooraan begonnen:

DSC01980.jpg

Als alles vastzit heb ik nog maar een klein lijstje
-ankers
-lantaarn
-vlaggen plaatsen

Ziet er goed uit Rob maar zou je die rollen touw op het dek niet wat platter maken?
Ze lijken nu zo hoog.

Heb de klosjes aangepast. Ze zijn minder hoog en minder rond.

DSC02274.jpg

Heb vorige week 2 dagen kunnen werken aan het bootje, en ik ben bijna klaar :D. Zit nu op touw te wachten voor het anker, dat als het goed is vandaag of morgen binnen moet komen. Helaas heb ik deze week geen tijd meer, maar volgende week moet het helemaal klaar zijn :bye:

Heb gisteren mijn werkplek opgeruimd en de nieuwe doos gepakt :D
erg veel zin om daaraan te beginnen.

Touw is binnen, maar helaas dunner dan ik had gehoopt. Achteraf had ik het kunnen weten, maar ja.... Dat wordt dus opnieuw iets bestellen. Maar vanwege de verzendkosten moet dat even wacht tot ik iets meer nodig heb. Gaat dus nog even duren.

Ga dan maar aan het nieuwe project beginnen. :D

Laatste touw is binnen, en ik heb eindelijk tijd/zin gehad om de halve maan af te maken.
zie op de foto's wel dat ik weer even moet stoffen

DSC03276.jpg

DSC03288.jpg

DSC03285.jpg

DSC03259.jpg

DSC03266.jpg

Héél mooi hoor Rob, klein maar fijn is hier zeker van toepassing:worship:

Germt

Back