Hallo mede turbine bouwers

Even een klein verslagje over de wedstrijd van afgelopen zaterdag in het Friese Sint-Annaparochie.

De weers verwachting was vrij ongunstig ,maar toch afgereisd naar het verre Friesland ,om het daar weer opnieuw te gaan proberen.

De childs Play had in Heerde koppelings problemen , maar dat was gauw opgelost.
De baan in Sint-Annaparochie is altijd kei harde klei, dus waren er veel grip problemen bij de deelnemers.

De childs Play deed het niet slecht ,en werd keurig vierde ,met 1 cm verschil op mijn andere puller The Ultimate ,die derde werd.

De Heat had het ook moeilijk op deze baan ,maar wist toch nog voldoende grip te krijgen ,en werd netjes tweede .

De organisatie S.T.A.P. had weer prachtige bekers gegeven,en daar mocht ik er twee van mee naar huis nemen.

Dan is zo,n reisje Friesland toch niet voor niks geweest .

De volgende wedstrijd is volgende week zaterdag in Bunschoten.
We beginnen daar vroeg.

We zullen wel zien hoe het gaat.

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
Hallo Martin,

Net klaar met m,n werk en lees je bericht over Sint-Anna, mooi gedaan jongen alle 3 de tractors op een mooie plaats.
Ultimate ging ook goed zo te lezen.
Succes volgende keer en de groetjes.

Richard

toppie hoor

@Martin

Toppie gedaan kerel ja soms heb je slechte dagen en soms goede zo gaat dat nu eenmaal.

Ik ga je zien en spreken op Rozenburg en ik wil graag die kleine van je zien en horen natuurlijk WOW

Vriendelijk Groeten Jaap

Laatst bewerkt:
Compressoren aangeboden

Hallo Turbinebouwers.

Ik heb nog twee nieuwe compressorwielen voor een gasturbine. Een van rond 65 mm en een belachelijk grote van 105 mm. De grote is voor de liefhebber die echt gek wil doen.
Ik wil ze voor een aannemelijk bod van de hand doen.
Er zit ook nog een tweede hands nozzle en een inconel turbinewiel bij van rond 65 mm. Het turbinewiel is nog in goede staat. De Nozzle iets minder.
Mocht je interesse hebben en/of een foto stuur dan een mailtje naar Dodulation@hotmail.com

Hallo Martin,

Nog nieuwe veranderingen doorgevoerd aan het kleine motortje, en nog veel werk gehad met de tractoren. Succes met je volgende wedstrijd.

Groetjes,
Richard

Hallo Richard.

Nee, geen veranderingen meer.

Ben op de wedstrijden van alles aan het uitproberen ,maar heb nog niet de juiste afstelling gevonden voor de Childs play ,en de Heat.
Gewoon blijven proberen,zullen we maar zeggen.

Het kleine torretje draaid goed ,en blijft het ook nog steeds goed doen.
Daar doe ik voorlopig niets meer aan.

Volgende week zullen hier korte verslagen van Bunschoten ,en Made volgen.

Groetjes,

Martin.

Ha die mart goed om te horen dat je kleine torretje het goed blijft doen ,en succes met de trekkertrek . conqretulations voor de 2ekeer uncel groeten keesp

Hallo allemaal.

Hierdan een verslagje van de wedstrijden Bunschoten , Made, en Oudenhoorn.

We beginnen met Bunschoten .

De Childs play had problemen met het missende vermogen in Heerde, maar zou het nu beter gaan.

Ik had de koppeling vervangen ,want ik dacht dat de motor door een te vroeg aangrijpende koppeling ,niet in toeren kwam.

Maar er bleek meer aan de hand te zijn ,want ook nu weer viel het vermogen in de finale volledig weg .

Jammer ,want dat is niet zo best voor de puntjes,
De ultimate deed het weer ouderwets goed ,en pakte behoorlijk wat punten af van de Childs play.

De Heat ,had fikse koers problemen ,en dat resulteerde in weinig punten ,dus een lage klassering.

Op naar de wedstrijd in Made.

Helaas door drukke werkzaam heden had ik niets meer aan de Childs play kunnen doen, dus hopen maar dat de baan goed was voor de puller.

Maar nee, de baan had zoveel grip dat de puller zelfs niet eens van zijn plaats kwam .

De Ultimate had daarin tegen zoveel grip dat de puller van links naar rechts over de baan vloog,en er helaas buiten ging.

Ook de heat kampte nog steeds met het fel naar rechts trekkende probleem ,en ook deze puller eindigde in de achterhoede van het deelnemers veld.

Gelukkig kreeg ik na deze wedstrijd iets meer tijd ,en heb veel veranderd aan de childs play ,en de Heat.

Bij de Childs play was het zoeken naar het vermogen , een nieuwe ngv bleek de oplossing.
Dankzij de snelle handelingen van Wren turbines ,kon ik net voor de wedstrijd Oudenhoorn alles keurig afmaken.

De Heat kreeg nieuwe voorwieltjes ,die zachter waren ,zodat de puller iets lichter op de neus werd ,en ook minder trillingen krijgt op de vooras ,veert beter met schuim bandjes.

Afgereist naar Oudenhoorn , en eerst een paar proeftreks gemaakt.

Meteen werd duidelijk dat de Childs play weer de oude was ,want de puller vloog namelijk over de baan.
Ook Ultimate werd getest ,maar was veel te licht op de neus zodat de puller een enorme zwieper maakte ,wat maar net goed afliep.
Kijk voor deze foto op Stichting Tractor Pulling Oudenhoorn
Tijdens de wedstrijd liep alles op rolletjes, en terwijl de grote jongens met hun brullende v12 en v8 motoren al begonnen waren , trof ik de laatste handelingen aan de Childsplay .

Ik had gezien dat de baan aan de rechterzijde beter was , dus koos ik er voor om de puller aan de rechterkant te zetten ,en iets schuin voor de sleepwagen naar links .

Dit pakte goed uit ,want de childs play vloog over de Fp

Met nog een paar finalisten waaronder ook de Ultimate ,werd de finale verreden , en wederom ging het super bij de Childsplay en de Ultimate , weer een ronde verder.
En opnieuw een paar afvallers , zodat er nog 4 over bleven .

In de superfinale vloog de Childs play opnieuw over de FP ,en dat bleek ook de enige Fp te zijn .
De Childs play dus winnaar ,en de Ultimate ,die werd keurig derde .

De Heat reed in zijn klasse ook een prachtige Fp in de voorronde ,maar kampte nog steeds met achteras problemen,zodat de puller weer sterk naar rechts trok in de finale.

Een gedeelde 3/4e plaats was toch niet slecht ,maar het kan beter ,en dat gaan we weer proberen a.s zaterdag in Vlagtwedde .

IMG_4443.JPG

IMG_4457.JPG

IMG_4546.JPG

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
Hallo Martin,

Mooi verslag, zijn we allemaal weer netjes op de hoogte.
Goed dat je de trekkers weer op het goede spoor hebt.
Neem binnenkort nog wel even contact met je op, momenteel zeer druk met mijn werk.

Groetjes,
Richard

hey Martin,

ondanks de tegenslagen en moeilijkheden toch nog een mooi resultaat ,en vooral mooie plaatjes van je modellen ik actie.
groeten Gertjan

Hallo allemaal.

Voor wie niet op de jetmeeting in Rozenburg geweest is ,hierdan een paar foto's van de vernieuwde 40RS.

Vanochtend nog getest en de 2.3 kg stuwdruk is nog steeds geen probleem.

wie deze motor wil zien ,en horen draaien ,die kan naar de jetmeeting in Helchteren komen op 19 juli, ik ben er enkel maar zaterdag.

P10103852.jpg

P1010382.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo Martin,

Heb je voortaan geen hulp nodig op het podium in de 4,5 KG?
Weer een mooi resultaat neergezet zag ik.

Groetjes,
Richard

Hallo allemaal.

Hier dan het wedstrijd verslag van de wedstrijd Vlagtwedde.

Het was een lange reis (zo,n drie en half uur) maar het was de moeite waard.

De Childs play reed naar een mooie tweede plaats ,21cm verschil op de winnaar de Flying Eagle.

De Ultimate pakte wederom de 3e plaats.

Bij de Heat gaat het slecht ,nog steeds achteras problemen .
Er komt voor de wedstrijd in panningen een nieuw differentieel in.

Ook al was ik middernacht pas thuis ,ik had toch zin om de andere dag nog naar Nederweert, Interex te gaan ,en een beetje te showen met de 40RS.

Dus maar een paar uurtjes geslapen en weer richting Limburg.

Wel genoten hoor ,want er waren prachtige kisten ,en natuurlijk veel bekenden.
Ook de 40Rs trok veel bekijks , veel vragen gehad over het torretje, maar ja ik verkoop nu eenmaal geen motoren ,want ik ben geen fabriek ,maar hoorde wel van veel mensen dat het een gewild motortje was.

Dus ja, vol tevredenheid weer naar huis , en dan op naar 19juli naar Helchteren .

Groetjes,

Martin.

Afgelopen zaterdag naar de jetmeeting in Helchteren geweest.

Het weer was niet zo fraai ,maar voor de rest was het voor mij een zeer leerzame dag , met veel gesprekken met Mike Murphy ,en Terry Lee , van Wren turbines.

Ik heb de splinternieuwe 160 motor gezien , een pracht machine , zit weer tussen de supersport en de xl200 in ,valt op doordat hij erg kort is.

Ook de laatste ontwikelingen gezien omtrent de de 44 turboprop.

er is een nieuwe gearbox voor de turbo prop ,iets steviger , zodat er ook lucht acrobatic mee uitgevoerd kan worden, vooral het gedeelte waar de prop as in zit is zeer verstevigd.

Er is een compleet nieuwe turboprop in aanbouw voor alle 54 motoren , en werkt volgens het 44 principe ,ook zeer stevig .
Er zijn ook verschillende breedtes te krijgen in de uitlaten voor de 44 turboprop.

En ook was er op het gebied van helicopters ook weer veel nieuws.
Dit alles is nog niet geshowed , ik mocht het zien ,samen met een paar andere ,want het lag gewoon in de volkswagen bus , dus geen stand.

Verder de nieuwe motor van Robin v mourik gezien , wat start die snel op zeg ,en prachtig lopen.

Ook de Wren boys waren onder de indruk.

Natuurlijk ook nog een paar demo's gegeven met de 40RS.

Ook hier waren de Wren boys ,en vooral Mike stil van ,dat hij zo goed draaide ,en absoluut geen vlammetje te zien.
Mike zei ,ik heb veel respect voor je dat je dit voor elkaar gekregen hebt , ik weet hoe moeilijk het is om zo,n turbine wieltje te bouwen ,maar dat je er ook nog zoveel toeren mee kan draaien , dat had ik nooit gedacht.

Mooi toch, weer een compliment er bij, en als waardering ,heb ik een splinternieuwe freepower wiel gekregen , wat weer in 1 van mijn tractoren past.

Ook heb ik met John Wright gesproken ,1 van de mannen achter de GTBA zal ik maar zeggen.

Ja, een leuke dag , veel mensen ontmoet , en niets als positieve reacties op de 40RS ,en de tractoren.

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
Kijk Martin,
dat zijn de berichten, zo zie je maar, respect krijg je niet dat verdien je:teacher:
puur door ervaring op te doen en kennis te willen en durven delen met anderen kom je tot zulke resultaten zoals je die bereikt hebt. petje af hoor
ik hoop je kleine telg nog een keer te zien te krijgen
groeten Gertjan

Hallo allemaal.

Vandaag een micropulling wedstrijd gehad in Panningen , op het historisch festival.

Het was erg zwaar ,en dat kwam door de enorme warmte ,je moest goed drinken ,en je niet te druk maken.

Met de pullers ging het wederom super.

De Childs play reed weer naar een mooie 2e plaats , en verrassend de Heat pakte in zijn klasse ook de tweede plaats .
Ik ben druk bezig geweest aan de achteras , en lijkt z,n vruchten af te werpen.
De ultimate ,kwam net niet op het podium , door grip problemen .

Nog een beetje werken aan de balans van de Childs play de volgende wedstrijd , en dan moet het toch weer een keer kunnen lukken ,dat hoogste treetje.

Volgende week zaterdag ga ik als gastrijder naar Duitsland, naar Edewecht.

Groetjes,

Martin.

Back