Hallo allemaal.
Hierdan een verslagje van de wedstrijden Bunschoten , Made, en Oudenhoorn.
We beginnen met Bunschoten .
De Childs play had problemen met het missende vermogen in Heerde, maar zou het nu beter gaan.
Ik had de koppeling vervangen ,want ik dacht dat de motor door een te vroeg aangrijpende koppeling ,niet in toeren kwam.
Maar er bleek meer aan de hand te zijn ,want ook nu weer viel het vermogen in de finale volledig weg .
Jammer ,want dat is niet zo best voor de puntjes,
De ultimate deed het weer ouderwets goed ,en pakte behoorlijk wat punten af van de Childs play.
De Heat ,had fikse koers problemen ,en dat resulteerde in weinig punten ,dus een lage klassering.
Op naar de wedstrijd in Made.
Helaas door drukke werkzaam heden had ik niets meer aan de Childs play kunnen doen, dus hopen maar dat de baan goed was voor de puller.
Maar nee, de baan had zoveel grip dat de puller zelfs niet eens van zijn plaats kwam .
De Ultimate had daarin tegen zoveel grip dat de puller van links naar rechts over de baan vloog,en er helaas buiten ging.
Ook de heat kampte nog steeds met het fel naar rechts trekkende probleem ,en ook deze puller eindigde in de achterhoede van het deelnemers veld.
Gelukkig kreeg ik na deze wedstrijd iets meer tijd ,en heb veel veranderd aan de childs play ,en de Heat.
Bij de Childs play was het zoeken naar het vermogen , een nieuwe ngv bleek de oplossing.
Dankzij de snelle handelingen van Wren turbines ,kon ik net voor de wedstrijd Oudenhoorn alles keurig afmaken.
De Heat kreeg nieuwe voorwieltjes ,die zachter waren ,zodat de puller iets lichter op de neus werd ,en ook minder trillingen krijgt op de vooras ,veert beter met schuim bandjes.
Afgereist naar Oudenhoorn , en eerst een paar proeftreks gemaakt.
Meteen werd duidelijk dat de Childs play weer de oude was ,want de puller vloog namelijk over de baan.
Ook Ultimate werd getest ,maar was veel te licht op de neus zodat de puller een enorme zwieper maakte ,wat maar net goed afliep.
Kijk voor deze foto op
Stichting Tractor Pulling Oudenhoorn
Tijdens de wedstrijd liep alles op rolletjes, en terwijl de grote jongens met hun brullende v12 en v8 motoren al begonnen waren , trof ik de laatste handelingen aan de Childsplay .
Ik had gezien dat de baan aan de rechterzijde beter was , dus koos ik er voor om de puller aan de rechterkant te zetten ,en iets schuin voor de sleepwagen naar links .
Dit pakte goed uit ,want de childs play vloog over de Fp
Met nog een paar finalisten waaronder ook de Ultimate ,werd de finale verreden , en wederom ging het super bij de Childsplay en de Ultimate , weer een ronde verder.
En opnieuw een paar afvallers , zodat er nog 4 over bleven .
In de superfinale vloog de Childs play opnieuw over de FP ,en dat bleek ook de enige Fp te zijn .
De Childs play dus winnaar ,en de Ultimate ,die werd keurig derde .
De Heat reed in zijn klasse ook een prachtige Fp in de voorronde ,maar kampte nog steeds met achteras problemen,zodat de puller weer sterk naar rechts trok in de finale.
Een gedeelde 3/4e plaats was toch niet slecht ,maar het kan beter ,en dat gaan we weer proberen a.s zaterdag in Vlagtwedde .
Groetjes,
Martin.