Hallo allemaal.
Vandaag druk bezig geweest met de kj66 motor van de Heat.
Op het EK bleek al dat er iets niet in orde was ,en helaas bleek dit de brandkamer te zijn.
Thuis gekomen bleek inderdaad dat de brandkamer ,en ngv aan vervanging toe waren .
Hier onder een verslag van het hele proces.
Ik dacht dat ik een nieuwe kamer moest maken,maar ik had er nog 1 liggen , dus dat viel weer mee, alleen moest er een nieuwe ngv gemaakt worden.
De kamer met binnenpot waar de ngv opmoet komen.
De blaadjes heb hun vorm gekregen dmv de mal ,en moeten nu netjes op de binnenpot gelast worden.
De ngv is klaar ,en moet nu op maat geslepen worden.
Ik heb een mal gemaakt waarmee ik de binnenpot keurig centreer.
Deze komt in de draaibank ,en dan kan ik met de powerfile de ngv op maat maken.
Zo, dat past weer prima in de straal tunnel.
De brandkamer is weer netjes klaar gemaakt ,alle leidingen weer op zijn plaats.
De motor staat weer in elkaar, en gekeken of het gas ontsteekt, doe ik altijd voor dat ik de motor verder in elkaar zet.
Het freepower gedeelte komt er nu achter, de zwarte ring die je ziet is de schervendeken ,dit is verplicht in de NMPO.
De motor is in het frame gemonteerd met de koppeling en achterbrug met differentieel.
De spatborden ,en de brandstof tank worden gemonteerd ,plus alle electronica ,en leiding werk.
De puller is klaar ,banden er onder , en staat klaar om te testen.
Groetjes,
Martin.