Hallo mede turbine bouwers

Prachtige motor. Prachtig geluid. Prachtige uitlaat. Congrats!

Maar...

Ik kan het toch niet laten je er toch op te wijzen, Martin, dat er bij een aan 200.000 toeren draaiende , omzeggens nieuwe motor, geen kinderen en ander publiek in de stroomlijn van een turbinewiel kan staan, zelfs niet opzij de motor. Op nog geen twee meter daar vandaan. Dit is om ernstige problemen vragen . Er zijn altijd mensen die, onverwacht, met de vingers willen voelen aan de zuigkracht van de compressor, of aan de stuwkracht, enz...

Dit is een spontane bedenking. Meer niet.

Neem het aan als een goedmoedige schouderklop.

With respects,
Jacques
België

Hallo Jacques.

Bedankt voor je reactie ,maar ik denk dat ik goed gehandeld heb in Ahoy.

die kinderen stonden schuin voor de motor ,het oogt anders ,maar reken maar dat ik daar erg in heb hoor , ze komen er niet bij .
De mensen die filmden en foto's namen hebben dit netje gevraagd ,dus geen probleem .

Achter stond niemand want je kan keurig zien dat er een gangpad open gelaten werd ,waar de gassen door heen bliezen , en de mensen die aan de zijkant stonden ,die heb ik op het gevaar gewezen ,maar dat waren meestal leden van grote tractorpulling teams ,en die zijn niet bang hoor zeker niet als je zelf op een 10.000 pk sterk turbine monster in zo,n klein halletje als ahoy denderd.

Ik begrijp je reactie ,maar ik zou me er verder niet druk om maken ,en genieten van het filmpje .

Even wat anders Jacques , wat voor turbine wil jij eigenlijk verkopen , een mw54 toevallig ,of een kj?

Ben er wel benieuwd naar , zet maar een paar foto's op dit draadje ,dan kan ik de motor eens zien.

Groetjes, en mischien wel tot ziens in Willebroek ,of Helchteren , elk jaar ben ik aanwezig .

Martin.

Goed nieuws jongens , ik heb een goedwillende fabriek gevonden in Engeland die helemaal warm loopt voor mijn kleine turbine.

Ze kunnen zonder probleem de 4mm diameter inconel leveren ,en het gaat per meter.

Kunnen we weer blazen .

Groetjes,

Martin.

Goed nieuws jongens , ik heb een goedwillende fabriek gevonden in Engeland die helemaal warm loopt voor mijn kleine turbine.

Ze kunnen zonder probleem de 4mm diameter inconel leveren ,en het gaat per meter.

Kunnen we weer blazen .

Groetjes,

Martin.

Misschien Martin kun je wil je voor mij 1 meter 6mm regelen met vriendelijke groet Gerrit jan

Ik zal het even vragen aan Sara ,of ze dat nog in voorraad hebben, Gerrit Jan.

Het staat nog op hun site , en het kost 30 pond per meter.

Ik hoor het wel of je het goed vind.

Groetjes,

Martin.

martin,

Veel bewondering voor je dynamic en je resultaten, als motorenbouwer en als performant.
Ik wens je je dan ook veel succes ermee en duim omhoog.

Wat mijn motoren betreft, ik heb veel kj66-types gebouwd : de kj 66 , ook de conversies naar jg100(120-130 N met 2310 comp.), heb een tweetal motoren gebouwd met 2209 compressor( 160 N), en nu heb ik een jetcatP180( een gecrashte motor uit Amerika met goede vitale onderdelen) omgebouwd tot een ca. 200N motor. Deze heeft nu grotere compr.en andere opstelling van fuel, type Kj- fuel ring in plaats van Jetcat system. Deze is bijna af. Mooi binnenwerk. Toch bijzondere motor.

Nog twee experimenten te gaan met een speciale compressor. En dan... hou ik ermee op(met motoren te bouwen).Tijd dan voor toepassingen.

3 motoren staan op een zwaar aangepakte aluminium velomobiel uit Nederland.
Zie: ( Hybride Alleweder ). Die rij-test gebeurt nu in de lente, op een vliegveld. De andere krijgen ook een dergelijke experimentele taak.
Ik zet hier later wat fotos.

Ik heb oneindig veel geleerd uit de bouw van die motoren, een hele weg af te leggen om een betrouwbare motor te maken.Meer dan 10 jaar gelden mijn eerste Kj66, Toen sprak men amper van 5-6 kg druk. Dit is een technologie die enorm snel evolueert.

Voorlopig verkoop ik geen motor, maar als ik ergens kan helpen, graag!
Misschien lukt het mij eindelijk eens naar Helchteren te komen , maar mijn beroep( muzikant) gaat voor.

Succes
Jacques
België

Jacques
België

Hallo allemaal.

Vandaag druk bezig geweest met de kj66 motor van de Heat.

Op het EK bleek al dat er iets niet in orde was ,en helaas bleek dit de brandkamer te zijn.

Thuis gekomen bleek inderdaad dat de brandkamer ,en ngv aan vervanging toe waren .

Hier onder een verslag van het hele proces.

Ik dacht dat ik een nieuwe kamer moest maken,maar ik had er nog 1 liggen , dus dat viel weer mee, alleen moest er een nieuwe ngv gemaakt worden.

De kamer met binnenpot waar de ngv opmoet komen.

P1010417_%282%29.JPG

De blaadjes heb hun vorm gekregen dmv de mal ,en moeten nu netjes op de binnenpot gelast worden.

P1010418_%282%29.JPG

De ngv is klaar ,en moet nu op maat geslepen worden.

P1010419.JPG

Ik heb een mal gemaakt waarmee ik de binnenpot keurig centreer.
Deze komt in de draaibank ,en dan kan ik met de powerfile de ngv op maat maken.

P1010421.JPG

P1010424.JPG

Zo, dat past weer prima in de straal tunnel.

P1010426.JPG

De brandkamer is weer netjes klaar gemaakt ,alle leidingen weer op zijn plaats.

P1010427.JPG

De motor staat weer in elkaar, en gekeken of het gas ontsteekt, doe ik altijd voor dat ik de motor verder in elkaar zet.

P1010429.JPG

Het freepower gedeelte komt er nu achter, de zwarte ring die je ziet is de schervendeken ,dit is verplicht in de NMPO.

P1010430.JPG

De motor is in het frame gemonteerd met de koppeling en achterbrug met differentieel.

P1010431.JPG

De spatborden ,en de brandstof tank worden gemonteerd ,plus alle electronica ,en leiding werk.

P1010432.JPG

De puller is klaar ,banden er onder , en staat klaar om te testen.

P1010435.JPG

P1010434.JPG

Groetjes,

Martin.

Slecht nieuws jongens omtrent de inconel buisjes voor de kleine 40RS.

Ik heb de order afgeblazen , ze wouden hebben dat ik tenminste 10 meter tegelijk kocht , en dan was ik 120 euro per meter kwijt , aan me nooit nie.

Dus het hele zootje gecancelt.

Groet,

Martin.

Hallo Martin,

Ik heb als het goed is een bedrijf gevonden in belgie die deze sticks zouden kunnen maken, maar moet er eerst een offerte laten maken.
Dus misschien is dit iets.
Groetjes,
Richard

inconel

Slecht nieuws jongens omtrent de inconel buisjes voor de kleine 40RS.

Ik heb de order afgeblazen , ze wouden hebben dat ik tenminste 10 meter tegelijk kocht , en dan was ik 120 euro per meter kwijt , aan me nooit nie.

Dus het hele zootje gecancelt.

Groet,

Martin.

Dat is wel een beetje veel mocht je ergens wat vinden denk je nog aan de 6mm

Ik zag gisteren nog een grote blower waar je de de schoep hoek kon veranderen verdichter tijdens het draaien de schoepen liepen radiaal weg en waren dun het was een open gewerkt model of je met de verstelling de op brengst optimaliseert of regel kon niemand mij vertellen. maar wel interessant om te zien gr gerrit jan

Gerritjan .
de buisjes zijn onderweg ,ik heb vandaag van Sara bericht gehad ,dat ze opgestuurd waren.

Groet,

Martin.

Hallo allemaal.

Ik ga iets anders proberen.
Ik heb nu 3mm inconel 600 buisjes besteld ,die kun je gewoon in Nederland kopen.

Ik denk dat het gaat ,want de binnen diameter is het zelfde als de dikwandige 4mm van rvs ,die ik er nu in heb zitten.

Ik hoop dat er nu geen negatief bericht komt.

Groetjes,

Martin.

Hoi Martin, mooi dat je eindelijk wat gevonden hebt.

Ik denk dat het gaat ,want de binnen diameter is het zelfde als de dikwandige 4mm van rvs ,die ik er nu in heb zitten.

Dan zal het zéker werken, sterker; veel beter zelfs denk ik. De inwendige diameter is bepalend voor de flow eigenschappen die je al goed had en de dunnere wand dikte zal beter zijn voor verdamping, motor is sneller op temperatuur. (....als je dat al nodig had.....maakt niet uit;))

Grtz,
Gerald

Hallo Gerald,

Natuurlijk mogen jullie het allemaal zien, maar weet nog niet hoe je foto's bij de tekst plaatst, daarom stuur ik ze even naar je prive, waarna je ze gerust op het forum mag plaatsen.
Ik heb eerst een leuk werkplaatsje in orde gebracht om daarna te beginnen met de bouw van een KJ 66.
O ja Gerald, ik zie dat je in Tilburg woont, is maar 20 min. van mij, ook al is het Belgie.
Misschien nog eens makkelijk voor de toekomst, heb zo ook contact met Martin Stouten die me al veel geleerd heeft over de KJ 66.
Groetjes,
Richard

Hierdan de foto's die Richard naar mij heeft gestuurd.

WERKPLAATS_163.jpg

WERKPLAATS_164.jpg

WERKPLAATS_165.jpg

WERKPLAATS_166.jpg

Dit is toch wel een mooie ruimte om een kj66 te bouwen dacht ik zo.

Groetjes,

Martin.

Hallo Martin,

Bedankt voor het plaatsen van de foto's.

Hallo gerald,

Bedankt voor de reactie, ben er wel even mee bezig geweest(mijn werk vraagt heel wat tijd van me, dus het moest allemaal tussendoor), maar het is aardig gelukt dacht ik.
Nu kan ik dus beginnen met het KJ project, waar ik echt wel zin in heb. Het is ook zo dat ik een zeer fijn contact met Martin heb, die me al heel wat bijgeleerd heeft, dus dat zit wel goed.
Groetjes,
Richard

Back