Hallo mede turbine bouwers

Hallo allemaal.

Het micropulling seizoen zit er aan te komen ,en we starten volgende week zaterdag met onze eerste demo op de tractorpulling wedstrijd in Ahoy Rotterdam.

Ik heb de Childs Play kompleet uit elkaar gehad , en wat dingetjes vernieuwd (geen lagers )

De puller kan in Ahoy weer op stuwdruk gecontroleerd worden.

Aan het kleintje heb ik niet veel meer gedaan ,want ik wil eerst zo veel mogelijk pullers klaar maken om daar mee te kunnen rijden.

Groetjes,

Martin.

Hallo allemaal.

Vandaag hard gewerkt om de pullers af te krijgen .
Helaas ook iets gezien bij de Heat wat niet goed is ,en veel tijd kost om weer te repareren.

De verbrandings kamer word te dun ,en ik weet zeker dat ik daarmee in Ahoy ga rijden ,dat het fout afloopt.

Een plaatje oplassen helpt al niet meer.

De kamer is van 2001 .

De Childs Play is wel klaar ,en zal ook gaan rijden in Ahoy.

Hieronder wat foto's van de pullers waar ik dit jaar mee gaat rijden.

Een mooie foto van alles bij elkaar.

P1010401.JPG

De Childs play staat er ook weer klaar voor .
Deze puller word aangedreven door de mw54.

P1010404.JPG

Helaas ,de Heat niet aanwezig in Ahoy.

P1010403.JPG

Weer terug van weggeweest de Ultimate ,met z,n 4 snerpende 3,5cc motoren .

P1010402.JPG

En natuurlijk mag de 40RS niet ontbreken,en zal een paar demo's geven in Ahoy.

P1010405.JPG

En dan nog iets wat niets met micropulling te maken heeft ,maar zeker net zo mooi is .

Mijn frema 44 motor gaat eindelijk het luchtruim kiezen.

Jacques Verburg heeft hier voor een prachtige f18 gebouwd , en die wou ik jullie toch even laten zien.

P1080202.JPG

P1080203.JPG

P1080211.JPG

P1080208.JPG

Groetjes,

Martin.

Hallo Martin,

Jammer dat de HEAT in AHOY niet rijdt, maar ja, je kan beter het zekere voor het onzekere nemen. Zou zonde zijn veel schade te rijden. De RS 40 loopt goed zoals ik op het forum gevolgd heb, ben wel benieuwd hem nog eens te horen.
Ik zou zeggen tot zaterdag, wij gaan naar de middagsessie, dus zullen vooraf even langskomen, want ik moet na de grote wedstrijd gelijk naar huis.

Groetjes,
Richard Jochems

hej martin,
mooi spul joh?

wil je nog wel een keer zien rijden met die pullers.
heb je nog weer een keer een wedstrijd in markelo? das namelijk bij mij om de hoek:D
groeten Gertjan

Hallo Gertjan.

Dat weet ik eigenlijk niet , ik zal eens kijken of er wedstrijden daar in de buurt zijn ,en dan laat ik je het wel weten.

Succes met de 54er ,als je wat wilt weten ,je kan me altijd mailen .

Groetjes,

Martin.

Hallo Martin,

Helemaal klaar voor de demo morgen.
Zal leuk zijn de kleintjes weer aan het werk te zien.
Zie je morgen wel.
Groetjes,
Richard jochems

kj 66

URL=http://imageshack.us]
kj66verdichteraangepastev6.jpg
[/URL]

En toen liep de 66 ook perfect.
Na veel geprobeerd te hebben .
Andere verbrandings kamer meer gaten grotere gaten kleinere gaten sticks geknepen niet geknepen naalden ver in sticks tegen zij wand enz enz niets mocht helpen.

Op de werkbank compressor aan blazen door zij kant verdichter het toeren tal veranderd door hoek veranderen aan blazen je kon horen wanneer hij het hoogste toeren tal maakte het is niet de hoek van de wiggen

De vijl genomen hoek aan gepast en iets bol gemaakt
Gaten zij kant verdichter geboord wijzen naar binnen pot.

In elkaar en starten het eerste geluid is scherp dat is goed
hij start goed op 80 k geen hot spots niets te zien up naar 120 k perfect.

lagers koel lucht alleen door voor zijde speling compressor
Na 10 liter niets aan te zien.

Met vriendelijke groet Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
40RS video

Hallo allemaal.

Het heeft lang geduurt ,maar hier dan eindelijk een video van de 40 RS.

Het geluid is een beetje vervormd , en ik heb het filmpje kleiner gemaakt met een programma wat ik 14 dagen op proef kon proberen ,daarom komt er elke keer die tekst doorheen ,maar ik denk dat jullie het nog goed kunnen zien ,en ook het display af kunt lezen.

PlwCzTXiFy4[/media] - 40RS turbine running

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal mooi Mart.

Hoeveel stuwdruk haal je er nu uit? Als ik het zo zie is de motor koud genoeg om de uitlaat nog wat te knijpen. Er zit letterlijk en figuurlijk muziek in...!!!

Je hoort de koerduifjes en kanariefantjes er bovenuit.......

groet,
Jacques

Ja, dat klopt ,de vogeltjes hoor je lekker op de achtergrond fluiten ,maar niet meer als de motor draait.

Ik haal er nu 1,5kg stuw uit op 540 graden ,valt niet tegen toch?

Even een berichtje over Ahoy.

Daar zijn we gisteren geweest met de vereniging.

De turbines trokken ook weer veel publiek.

de bezoekers konden het niet geloven dat je zulke kleine turbines kon bouwen.

Ik was bijna door m,n meegenomen voorraad kero heen toen ik naar huis ging ,telkens moesten ze dat kleine torretje zien draaien , filmen dat ze deden ,want ze wilden allemaal heel graag die 200.000 tpm zien ,en dat heb ik ze ook laten zien .

Ik heb heel veel complimenten gehad ,en er waren er ook bij die gelijk zo,n motortje wilde kopen ,maarja daar zal ik nog maar niet aan beginnen.

Ook rond onze pulling baan was het ontzettend druk met mensen ,een hele mooie geslaagde dag gehad.
En natuurlijk s,avonds naar de Ahoy hal ,kijken naar het grote spectakel.

Ik weet niet of er foto,s van onze pullers gemaakt zijn ,maar als dat zo is dan zet ik er wel een paar op.

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
Hallo Gertjan.

Ja ,ik probeer ze altijd weer redelijk snel af te koelen naar 100 graden op de display ,dan weet ik dat er geen warmte meer naar de lagers trekt .

Je bent ook goed bezig zag ik.

Je vroeg nog of de verbrandings kamer veranderd was ,metname de gaten .

Kijk even op Gerald z,n draadje , zo moet je het kamertje ,en dus ook gaten patroon maken.

Er zit niet veel verschil in , het bouwd vooral makkelijker, je hoeft de sticks niet meer te buigen etc.

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.

Nadat de 40RS vele malen goed gedraaid had ,is het nu over en uit.

Ik vond, toen we zondag dat filmpje maakten ,dat de motor al moeilijker op wou starten ,en meer vlammen gaf.

Toch was de egt niet hoger dan 540 graden op 200k.

Ik heb toch maar besloten om hem uit elkaar te halen ,en toen kon je goed zien dat de sticks op hun einde zijn , kan je nagaan ,de gaten erin gebrand ,en dan nog zo koud lopen .

Hier onder wat foto's van het kamertje en de onderdeeltjes.

Nu is het zaak om inconel sticks te vinden ,en dan is dit probleem ook weer opgelost.

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
inspectie

Hoi Martin.

Zo te zien heeft de vlam zich ver voorin de brandkamer gemanifesteerd, misschien is het een idee om ook voorin de brandkamer een swirl ring te maken, +/- 20 1 mm gaatjes om voorin wat meer lucht te krijgen, is wel symptoom bestrijding maar het wordt toch veel toegepast.
Mooiste zou zijn om de hele brandkamer van iconel te maken, denk dat je dan een perfecte kamer hebt omdat de temp wel erg hoog wordt zo te zien aan de foto's.
Hoe heeft het turbine wieltje zich gehouden? en de lagers?
Zelf ben ik nu nog druk doende om die grote waterjet te bouwen maar ik pak steeds vaker de Martin's 44er onderdeeljes er weer bij, de balanceerbank van electronica voorzien, de puntlasser nog maken en dan zal de vaart er vast wel weer inkomen.
Uiteraard spreken we binnenkort wel weer af. (moet weer een beetje motorweer worden :wink: )

Verder Martin, schitterend dat je al zover bent met deze motor, denk je dat ie weer bedrijfs gereed is als je hem komt showen op Rozenburg?

Groet Ger.

(moet weer een beetje motorweer worden :wink: )

Ger.......hallo......., beter motorbouw weer kan het nu niet worden hoor!!!:D

Met dat kl**te weer buiten mooi de tijd om binnen te knutselen toch? Heb net mijn bedrijfscursusje achter de rug en kruip dadelijk ook weer in m'n hobbyschuur.

Martin, inconel is inderdaad wel de beste oplossing, ik weet helaas ook niet zo waar je 4mm vandaan kunt halen. Heb zelf wel net wat 6mm inconel ex-ovenpijpjes gedoneerd gekregen van m'n vriend uit eerbeek maar dat heb je volgens mij niet dunner.

Misschien idd idee om voor de time-being een paar extra kleine gaatjes ter hoogte van de sticks uiteinde te boren en te verdraaien in vorm van mini-swirl jets.

Grtz,
Gerald

Laatst bewerkt:
@ Ger.

He die Ger , het gaat super met jou lees ,ik ben benieuwd wanneer jou 44 er de lucht in gaat.

Ach ja , over het kleine motortje , ik heb er in iedergeval lang van kunnen genieten , maar ik ga gewoon opzoek naar goed materiaal.

Wren helpt me weer een handje ,dus dat komt goed.

@Gerald.
Ik heb het net met Peter Chaffee over de swirl gaatjes gehad , hij zegd ook dat het kan helpen tegen verbrande sticks,maar ik denk dat ik even wacht wat Sara voor me heeft ,en dan kijk ik wel .
In ieder geval zal de motor in Rozenburg aanwezig zijn.

Groetjes,

Martin.

Back