Hallo mede turbine bouwers

Die ga ik morgen zeker bewonderen :) Als je wilt kan ik mijn camera mee nemen, kan het op HD gefilmd worden.

Toppie Toppie

@Martin

Gefeliciteerd kerel we wisten dat je het voor elkaar zou krijgen, ik wil hem graag int eggie zien en horen draaien.

TAAAAAAAAARRTTTTTTT

Vriendelijke groeten Jaap

Bedankt allemaal.

Ik heb net nog even de 217.000 tpm gedraaid ,maar dat vind ie niet zo leuk.

In 1 keer schiet de temp naar boven ,en komt er een heel hoog surge geluid uit.
Dus ik denk , want de diffussor kan het niet zijn, dat we eens even van achter wat moeten gaan doen,
Het geluid is zo,en zo veel hoger dan de 40RS ,dus dit moet surge zijn.
Geen probleem hoor , maar ik wil het eruit hebben.

Vanmiddag verder.

Mvg,

Martin.

Hé Martin,

Dit is helemaal te gek!!! Heb je snel voor elkaar gekregen. Gefeliciteerd!

Groetjes,

Henri

Hallo Jongens, en bedankt.

Probleem is al opgelost ,de koelgaten van de buiten pot opgeboord naar 4.25 ,en nu draaid ie idle 412 graden ,en volgas 390 .

Hij is klaar.

Nog een stuwcone ,en klaar is Martin.

Mvg,

Martin

240K

@Martin.

Straks ga je me nog vertellen dat die JW (MS,zoveelste?) inmiddels op 240K draaidt.
Geen surge meer begrijp ik uit je verhaal?
Ik heb trouwens nog een rol schuurlinnen liggen in 3 verschillende korrelgrote.

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb trouwens nog een rol schuurlinnen liggen in 3 verschillende korrelgrote.

Ger.
Ha ha ha..., dadelijk ga je Martin zeker nog vragen om daar ook nog draaiende turbines van te maken???:hammer:

Mooi werk Martin, ben benieuwd wat'ie gaat doen met de stuwcone er op. Ik juich meestal té vroeg als ik een relatief koude motor heb in alle ranges totdat ik dan de uitlaat monteer, dan gaat vaak de temp tóch weer omhoog en soms té hoog bij piek toerental en piek vermogen. Ik verwacht elk moment mijn rotortje terug en ga dan weer verder testen, zal zéker effe wat herie komenmaken bij jullie :D.

Grt,
Gerald

Hallo allemaal.

@ Hanzl: bedankt hoor , en ik zal wel even mailen als de lagertjes thuis gekomen zijn.

@Ger: 240k????? nee zo gek ben ik niet hoor ,het is geen lambert , veel sterker hahaha

@Gerald ja ik ben er ook bang voor dat ie de stuwcone niet leuk vind ,maar je weet het niet he.
Ik denk dat ie niet veel onder doet voor de 40RS .

Mvg,
Martin.

Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal .

even een update over de kleine turbine.
Hij stond vuurrood ,en op het eind was er zelfs een flame out.
De reactie van de turbine was ook veel minder.
Vandaag de motor uit elkaar gehaald en bekeken , er zaten 2 inspuitnaaldjes dicht.
Ik dacht ,laat ik er nu allemaal maar 0.45mm naaldjes in zetten ,maar dat werkt absoluut niet.
De verhouding brandstof lucht is nu volledig verstoord ,en er zal niets anders opzitten dan weer 0.40mm naaldjes te monteren.
Alleen al met die twee verstopte naaldjes was de temp bijna 200 graden hoger.

Mvg,

Martin.

Laatst bewerkt:
Hoi Martin, Dat was het dus :) Ik zag net over de helft van het filmpje ook even iets wegvliegen, stukje gloeiend materiaal...

Hier de foto's:

CIMG4706_JPG.jpg

CIMG4707_JPG.jpg

CIMG4708_JPG.jpg

Filmpje is hier ook te dowloaden (niet zo snel, komt nog wel ;)) http://sharepoint.ccme.nl/Fotos/Modelbouw/Kleine turbine van martin/Video.avihttp://sharepoint.ccme.nl/Fotos/Modelbouw/Kleine turbine van martin/Video.avi

Hallo Herman.

Bedankt voor de foto's en filmpje natuurlijk.

Ja die vonk weet ik wel waar dat vandaan komt , is al opgelost.

Hoe is het met jou vorderingen ?

Mvg,

Martin.

Nou ,voorlopig denk dat het toch 3 word ,als ik in de 4.5kg klasse ga rijden.
Ik zit nog een beetje in dubio ,want ik kan natuurlijk ook de 3.5kg ,en de 5.5 kg proberen .
Dan kunnen er zo en zo 4 op .
Maar mischien is het allemaal wel te veel van het goeie.

Ben in ieder geval bijna klaar voor ahoy , wat een werk zeg ,3 pullers bijna compleet nieuw spuiten en dan ook nog veel onderhoud .
En dan kwamen er ook nog een paar turbines langs , maargoed dat is nu weer een beetje voorbij.

Met de kleine motor ben ik gestopt.
De hele handel gaat terug naar Engeland , hij stelde te veel eisen naar mijn zin .

Daar ben ik dus ook vanaf , en de samen werking met Jetcentral is ook over , he he weer een beetje lucht .

Ik dacht dat ze meer hulp wouden bij de kleine Flea , maar dat bleek iets heel anders te zijn ,en daar had ik geen zin in.

Mooi , kunnnen er weer een paar 40rsen geboren worden.

Na ahoy meer.

Mvg,

Martin.

Goed nieuws Martin, tenzij je er je beroep van wil maken blijft het nog steeds hobby hé? Ben in het verleden ook al op diverse stations geweest waarbij andere veel meer wilden....maar dan gaat alle plezier van de hobby er af en dat is ons niet waard, toch? Heb in deze hobby al vele malen lui radicaal helemaal zien stoppen omdat er simpelweg geld en jaloezie/hebzucht bij kwam kijken....is het niet waard!

Mooi dat je je spullen weer in orde hebt voor komend seizoen, ik heb alles ook weer helemaal klaar om de titel te gaan verdedigen, in de start blokken. :D

Groetjes,
Gerald

Back